Loading...
dk

Speederrespons | Tesla Forum

burns
burns Jan 26 '18
Det er ikke lykkedes mig at få min 85D til at lave spin på asfalt med mindre der er os/sne/sand på vejen.
Forummets indlæg er redigeret af burns Jan 26 '18
PeterE
PeterE Jan 26 '18

Jeg ville faktisk blive lidt bekymret hvis en 4wd bil laver hjulspin på tør vej. Min 85D kan heller ikke tvinges til det, og jeg tvivler på at en P-model kan, med mindre dækkene er kolde eller har forkert dæktryk?

tintin
tintin Jan 26 '18

Har en P85D og på tør vej laver den ikke hjulspin

P85DK
P85DK Jan 26 '18
Citat fra PeterE

Jeg ville faktisk blive lidt bekymret hvis en 4wd bil laver hjulspin på tør vej.

Det har vel mere med Traction Control at gøre end awd :-) Hvis man kunne slå TC fra på en P85D, så ville du godt kunne lave hjulspin med alle fire hjul. Grunden til at du ikke kan slå TC fra er at hjulspin med alle fire hjul er relativt ukontrolerbart.

JCBX
JCBX Jan 30 '18

Jeg er ikke uenig

følt længe at min S70D var blevet svampet

slet slet ikke så keen on på at komme af sted 

JCBX
JCBX Jan 30 '18

egentligt skudt det til at være batteriet som med tiden måske er knapt så stift i spændingen 

altså at den dykker mere i voltén når den presses... end fra ny 

mbk
mbk Jan 30 '18
Quote from JCBX

egentligt skudt det til at være batteriet som med tiden måske er knapt så stift i spændingen 

altså at den dykker mere i voltén når den presses... end fra ny 

Når batterier ældes stiger den indre modstand, og som du siger, så ædes forholdvis mere af energien i intern modstand når man presser den. Tror nu mest på firmware ændringer, vi har jo set at S75 kan køre 0-100 på 4.3s og S75D på 4.2s efter de blev 'uncorked'/begrænsning fjernet.  

JCBX
JCBX Feb 1 '18

Det er sikkert det sekund de større modeller fik gratis i deres opdatering

S75D og opefter fik jo en hurtigere acceleration 

dem har de da taget fra S60 til S70D modellerne

Det er DA DET som er sket ...

JCBX
JCBX Feb 1 '18

Iøvrigt .... 

og er ganske klar over at det ikke er på nogen måder holdbar måle metode

Men når jeg trækker 100KW fra stilstand i S70D

Så er det ikke så ond en acceleration som 100KW i S100D og slet ikke 100KW SP100DL

der føler man klart gummi speederen i S70D 

de andre smækker afsted 

MOS
MOS Feb 1 '18

@JCBX

Så der er altså en slags lov om "accelerationsbevarelse" (lidt ligesom termodynamikkens lov om energibevarelse og Newtons love om impulsbevarelse m.m.)?

Summen af alle Tesla modellers acceleration er konstant :-)

Dieselosaurus
Dieselosaurus Feb 2 '18
Quote from MOS

(...)lov om "accelerationsbevarelse" (...) Summen af alle Tesla modellers acceleration er konstant :-)

LOL! Så vi skal beregne ekstra rejsetid når Roadster 2 kommer på banen...

Dieselosaurus
Dieselosaurus Feb 2 '18

@JCBX og vahraz

Er glad for ikke at være den eneste, der oplever den som mere svampet.

Jeg føler mig ret sikker på at der er softwarebegrænsninger på momentskiftet for at mindske slid eller produktdifferentiere. Med min forholdsvise ringe forståelse kan jeg ikke se at det skulle have noget med batteriet at gøre da effekten er meget begrænset ved de første km/t.

Sider: « 1 2