Loading...
dk

lån til Tesla pris 590.000kr | Tesla Forum

Bangca
Bangca Jan 30 '18

Hej er igang med at købe en tesla. 

Og har lige snakket med en forhandler. og han siger at vis man tjener 20.000 efter skat vil ikke være nok til at låne de her 590.000kr 

Har 20% i udbetaling. 

Passer det eller hvordan ? 

mbk
mbk Jan 30 '18

Man må jo selvfølgelig prioritere som man vil, men ud af 20.000kr/md vil bilen fylde ret meget, som i omegn af 6000kr/md for lån over 7-8 år efter udbetaling. Der til kommer dæk, forsikring, reperationer, strøm.

Jeg tror en Tesla udenfor garanti kommer til at have rimelig store værkstedsregninger, til bremser og defekter, tro ikke på under 1000kr/md, alt efter alder etc. kommer du ikke under 500kr/md for forsikring, hvis du er ung kan den næsten være ubetalelig :)

Overvej om det er nu du skal have bilen, hvis du skal have hus og unger om lidt er det nok ikke den bedste beslutning at brænde 100.000kr/år af på en Tesla, så kommer der masser af andre ting at bruge pengene på og du kommer formenligt til at sælge den igen. Hvis du er 50 og ikke har ansvar for andre så det jo nemmere at bruge halvdelen af lønnen på bilen :)

Kiefer
Kiefer Jan 31 '18

Alting er jo et spørgsmål om prioriteringer. Jeg kan da stadig huske hvordan jeg på en elevløn købte en helt ny Mercedes C-klasse til 455.000 :-)

Jeg havde en gang (for snart en del år siden) en diskussion med en kollega der spurgte hvordan jeg havde råd til dyre biler, men det endte med, at han godt kunne se at de 70.000 han brugte om året på ferier, de trak en del ud af budgettet.

Hvis man undgår cigaretter og charterferier så er der en del flere penge i ens økonomi til rådighed...

/Martin

Bangca
Bangca Jan 31 '18

Kiefer 

Hvad fik du som elevløn ? 20.000 efter skat ? 

Kiefer
Kiefer Jan 31 '18

Tror ikke der er mange elever der får 20K efter skat :-)

Jeg tror den lå på ca. 6-8.000... Så det var et spørgsmål om at finde billig bolig og ikke bruge pengene på pjat, hvis man altså undlader at kalde en Mercedes C-klasse for pjat...

/Martin

fmm1000
fmm1000 Jan 31 '18
Lån hos Tesla til fast rente i otte år har været billugere end at optage et F1lån i sit eget hus. Ved ikke hvordan det er nu.
Bangca
Bangca Feb 1 '18
Hvad er ranterne på det du har ? :)
NT_nofuel
NT_nofuel Feb 1 '18

Tesla har gennem jyske finans tilbudt lån med fast rente på 0,75% - op til 8år

Bangca
Bangca Feb 1 '18

Trist at tesla kun har en MDS85 til salg fra 2014 :( 

Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '18

Du kunne jo prøve at høre Tesla om de har noget på hylden der svarer til dine ønsker. Det er ikke usandsynligt de har et "hemmeligt" lager

Vi hører gerne svaret efterpå.

mbk
mbk Feb 1 '18
Quote from Ice2EV

Du kunne jo prøve at høre Tesla om de har noget på hylden der svarer til dine ønsker. Det er ikke usandsynligt de har et "hemmeligt" lager

Vi hører gerne svaret efterpå.

+1000 

Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '18

Bemærker Tesla idag har fået en ustillingsmodel 100D 2017, dog en anelse dyrere  end en S85 fra '14   ;-)

Men små 300 kilo under nypris.

 

Kunne også være spændende hvis Tesla havde Finansiering på brugtsiden ligesom på ny.

I dette tilfælde er det ligegyldigt, men hvis de skulle komme frem med en 85D til en lavere pris, så kunne det være spændende med ydelsesniveau.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 1 '18
Bangca
Bangca Feb 2 '18

ja Men der er ikke gratis strøm :) de er det jeg er ude efter :) 

mbk
mbk Feb 2 '18
Quote from Bangca

ja Men der er ikke gratis strøm :) de er det jeg er ude efter :) 

Tror nok man får referal rabet og deraf gratis supercharge på en ny udstillingsmodel, hør dem da ad.

Men 950.000, det er måske lige et spring op fra 590.000 for at spare 1% på lånet :D

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 2 '18
Bangca
Bangca Feb 2 '18

nåhh ja lidt :D 

 

Håber lidt der snart kommer ne MS85D fra 2015 :D til en god pris :D nu har jeg sparet op i 1 år :) 

mbk
mbk Feb 2 '18

Selvfølgelig ikke en lige så kompromiløs bil som en 85D, men der er en 60'er til 380.000kr, kun kørt 30.000 fra 03/2014. Den har stået hos forhandler i flere år, måske han tager mod et bud :D

Nå, må hellere lade være med at kigge mere, jeg skal jo vente et år på den der 3'er.

 

MOS
MOS Feb 2 '18
Citat fra fmm1000
Lån hos Tesla til fast rente i otte år har været billugere end at optage et F1lån i sit eget hus. Ved ikke hvordan det er nu.

Jyske bank har F1 lån med basisrente/lånerente på -0,21% (ja, den er faktisk negativ!). Dertil kommer et rentetillæg/bidrag på 0,7%. I alt giver det en debitorrente på 0,4909%. Det kan nok ikke gøres meget billigere... 

PeterE
PeterE Feb 7 '18
Citat fra MOS
Citat fra fmm1000
Lån hos Tesla til fast rente i otte år har været billugere end at optage et F1lån i sit eget hus. Ved ikke hvordan det er nu.

Jyske bank har F1 lån med basisrente/lånerente på -0,21% (ja, den er faktisk negativ!). Dertil kommer et rentetillæg/bidrag på 0,7%. I alt giver det en debitorrente på 0,4909%. Det kan nok ikke gøres meget billigere... 

Enig MOS, og fmm100 - er det ikke noget sludder? Jeg fandt mit gamle tilbud fra Tesla frem, og der var ÅOP 3.6%, variabel rente på 3.0%. Det er da en del dyrere end mit F1 lån. 

P85DK
P85DK Feb 7 '18
Citat fra fmm1000 Lån hos Tesla til fast rente i otte år har været billugere end at optage et F1lån i sit eget hus. Ved ikke hvordan det er nu.
 

ja, den vil jeg gerne lige se regnestykket på

Ice2EV
Ice2EV Feb 7 '18

Tesla have et lån på en 966.000 sprit ny S75D med en udbetaling på noget omkring 330.000 fast rente på 0,49% i 8 år med totale omkostninger i lånetiden på 36.000 +/- nogle hundrede.

Husker ikke ÅOP, måske det var 1,12%, er der et eller andet der popper op.

Desværre er min egen komfortzone til bilgæld ikke i 600K klassen, ellers var det et uhyre godt tilbud.

Kan se renten er steget hos Tesla, så nu er kreditomkosntingerne på 64.000 på samme vogn. Det er jo heller ikke specielt ringe, hvis man er gammel nok til at huske renten ikke var negativ.

Sjovt nok så kan jeg se hvis du kigger almindelig bilfinansiering, eks, Santander eller DIBA, så koster det også 64K'ish at finansiere en 500-550.000 brugt vogn. Selvfølgelig koster det lidt mere i afdrag, men udgiften på lånet er den samme.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 8 '18
Sider: 1 2 »