Loading...
dk

Bagtøjs problemer P85S | Tesla Forum

BNL
BNL Sep 3 '14

Nogen der oplever problemer med bagtøjet, jeg har foruden mig selv en anden Tesla kører der har fået skiftet bagtøjet, jeg kan se på udelandske forum at det åbenbart ikke er et nyt fænomen. Man kan simpelthen høre et klonk typisk når man slipper gassen og lige når man accelerere igen. Syntes det lyder tydligst når bremse genvendig er slået til. Problemet koster et nyt bagtøj, så vær opmærksom på dette inden for garantiperioden.

DeaconWP
DeaconWP Sep 3 '14

Under gruppen Pleje og Vedligeholdelse kan du finde en tråd der hedder Drive Train.

Der kan du finde meget info om dit problem.

MVH Deacon

Kiefer
Kiefer Sep 3 '14

Ja, og bemærk at grundet samme problem har Tesla forlænget garantien på drive train til 8 år!

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Sep 3 '14

ved i om det er noget det på grund af deres erfaring har forbedret på dem der triller ud af fabrikken nu?

JF
JF Sep 3 '14

Jeg har problemet og venter på et nyt Drive Train. Det skulle være et problem med transmisionen som går ud af synk over tid. Tesla oplyste også at problemet er ufarligt og man uden problemer kan køre videre, dog med den trælse Klonk-lyd.

Nye Drive Trains leveres uden dette problem (oplyste Tesla mig om). De kæmper for at skaffe nok nye Drive Trains hjem, hvorfor der nok går noget tid inden alle med problemet har fået deres skiftet.

BNL
BNL Sep 4 '14
Citat fra JF

Jeg har problemet og venter på et nyt Drive Train. Det skulle være et problem med transmisionen som går ud af synk over tid. Tesla oplyste også at problemet er ufarligt og man uden problemer kan køre videre, dog med den trælse Klonk-lyd.

Nye Drive Trains leveres uden dette problem (oplyste Tesla mig om). De kæmper for at skaffe nok nye Drive Trains hjem, hvorfor der nok går noget tid inden alle med problemet har fået deres skiftet.

Ok så problemet ser ud som det er anerkendt af Tesla både i DK og i udlandet og det lyder også som om at problemet er minimeret til de første modeller måske...