Loading...
dk

Hjælp til at overvinde svigermor | Tesla Forum

Rasjoe
Rasjoe Sep 3 '14

Jeg har fulgt lidt med her i forummet og folk virker mildt sagt begejstrede for deres MS. Jeg har ikke selv økonomisk overskud til at anskaffe en Tesla så nu er jeg selv ved at købe en Ford Mondeo:-/ 

Min svigermor bor på Djursland og de har sgu en vindmølle = næsten gratis strøm. Hun kører ca. 30000 km om året. Så skal man da ha' en Tesla. Jeg har helt sikkert vagt hendes interesse men den helt store bremseklods er prisen, hun synes at 7-800000 kr er for meget. Jeg har prøvet at opstille regnestykker der viser at det ikke nødvendigvis koster som meget mere i det lange løb end at kører Citroen Picasso, men hun køber den ikke helt. 

Jeg tænkte om i nogensinde arrangerede træf eller lignende i nærheden af Århus/Djursland hvor vi tilfældigvis kunne komme dumpende forbi og hun kunne blive lidt inspireret?

Der kommer en forretning i Århus men nok først omkring årsskiftet og næste Tesla prøvekørsel i Århus er den 21. nov. En autentisk og begejstret Tesla ejer ville formentlig også virke bedre end en almindelig bilsælger.

Rasmus

Forummets indlæg er redigeret af Rasjoe Sep 3 '14
Kiefer
Kiefer Sep 3 '14

Har Tesla fortalt dig at de først åbner i Århus omkring årskiftet??

/Martin

kajakaj
kajakaj Sep 3 '14

Hej Rasmus. Vi har drømt om, og troet på elbil i over 10 år, men først da model S blev lanceret var der en reel mulighed der kunne tilfredsstille vores behov. Vores ønsker var et flot design, stor rækkevidde, masser af plads og billig i drift. Teslaen opfylder det hele, og vi er meget begejstrede for den. Vi har kørt 12000 km uden problemer siden leveringen i marts, og skal aldrig tilbage i en traditionel bil igen. Den er så fantastisk let at køre i, at man føler at man svæver af sted. Vi bruger nærmest ikke bremsen, da regenerering af energi når vi slipper speederen nemt bremser bilen og gør det langt nemmere at nå ned i fart ved byskiltet eller stop for rødt lys. Det er surrealistisk at transport nu næsten er gratis. Vores eneste udgifter er forsikring, et gps-tracker abonnement, service abonnement og lidt strøm. Vi kører 20000 km årligt De faste udgifter er 10750 kr. årligt + dæk som ikke er omfattet af serviceaftalen. Vi plejer at køre 60000 km på et sæt dæk, så det er ca. 15 øre pr. km. Vores gennemsnits strømforbrug er 173 w pr. km til 2,05 kr. pr. kwh. Halvdelen af kørslen lades på superchargers, så udgiften til strøm er under 4000 kr. årligt. Bilen tiltrækker utrolig meget positiv opmærksomhed og man kommer i snak med interesserede overalt hvor man kommer. Det er bare så fedt. Det er en fornøjelse at dele vores begejstring med andre, så I er velkomne i Langå.

Rasjoe
Rasjoe Sep 3 '14

Kiefer: Ja jeg har snakket med dem idag, slutning af dec. var det hun kunne røbe.

Kajakaj: Du skal ikke overtale mig. Hvis jeg havde lidt mere luft i økonomien og en garage hvor den kunne lade så havde jeg købt en tesla for længe siden. Men jeg tror det er lige sådan en som dig der skal til at overbevise min svigermor. Så hvis vi kunne arrangere at vi måtte kigge ud en aften kunne det være mega fedt. Du må gerne kontakte mig på 61305261 eller rasjoergensen@gmail.com

På forhånd tak

kajakaj
kajakaj Sep 3 '14

Hej Rasmus. Begejstringen var nu møntet på din svigermor. En investering i denne prisklasse skal prioriteres ifht. hvor man er i livet, dvs. hus, børn, arbejde m.v.

Rasjoe
Rasjoe Sep 3 '14

Hehe. Vi må se om din begejstring smitter:-)

DeaconWP
DeaconWP Sep 3 '14

He he, pas på det gør den. Kajakaj er et orakel i Tesla, og meget rar at besøge. Så svigermor er efter et besøg nok allerede ved at fiske i lommerne efter lidt mønt til sin nye bil… ;-)

kajakaj
kajakaj Sep 3 '14

Hej Deacon. Tak for sidst. Det var hyggeligt og dejligt at dele sin begejstring med Jer. Tak for tipset om en exit-bruger. Virker fint og kan også køre rattet frem og op, så der bliver mere plads ved udstigning. Ikke noget behov nu, men måske når vi bliver ældre.

DeaconWP
DeaconWP Sep 3 '14

Selv tak, lige mine ord. ;-) Om Jer...

Jeps, og med min ikke slanke statur, vil jeg nok også komme til at bruge den. Har siden set den på tips og tricks her på forum. Så den er nok også god at fortælle til "Svigermor"

Kiefer
Kiefer Sep 5 '14

Rasjoe: Jeg tror jeg er holdt med at tro på Teslas ideer til hvornår et servicecenter åbner i Århus, de startede med at det skulle være Q4 2013, så Q1 2014 som blev til Q2 2014, for derefter at blive til lige efter sommerferien 2014, nu hedder det så slutningen af Q4 2014... Det skal nok også både blive til Q2 og Q3 2015...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 5 '14

I kan jo bare købe nogle flere biler til Jylland, så kommer de nok derover...;-)

kammersgaard
kammersgaard Sep 5 '14

Jeg har bestilt her i Skanderborg bakker og der er i hvert fald en mere 150 m fra hvor jeg bor, så vi er da et par stykker :-)

Jeg har også flere gange rykket dem for servicecenteret i Århus, så mon ikke det lykkes på et tidspunkt.

Lund
Lund Sep 5 '14

Absolut, vi skal opretholde presset på Tesla Danmark. Jeg har også presset på, jeg har svært ved at se mig eje min Model X næste år uden SC i Aarhus.

Vi burde have en konvention her, SC er det service center eller supercharger?

MVh Ole