Loading...
dk

Efter 2018.6.1 stiller temperaturen sig ikke tilbage til normal efter fjern opvarmning. | Tesla Forum

Jabba
Jabba Mar 24 '18
Var lige blevet glad for den nye funktion hvor man ifm. en opvarmning fra app'en sætter sig ud i bilen og sætter sig til at køre, hvorefter temperaturen automatisk sænker sig til den tidligere køretemperatur. Efter 2018.6.1 lader det til at funktionen ikke er der længere. Andre der oplever dette?
Jabba
Jabba Mar 24 '18

Opvarmer typisk med 26-27.5 grader for at kabinen bliver ordentligt varm i vinterperioden. Opvarming med 20-22 grader varmer ikke kabinen nok op på 15-30 minutter efter min smag. Når jeg så træder på bremsen for at sætte i gear, gik den så før 2018.6.1 ned til f.eks. 20 grader som den stod på, da jeg parkerede bilen. Smart og funktionelt. Mon ikke den kode er glemt ved den seneste opdatering.

Til gengæld vil den jo så med 2018.6.1 aktivere ratvarmen med app opvarmning, hvis den var slået til tidligere. Det lægger man så også mærke til med det samme.

Hvad er folks erfaringer med sædevarmen der nu også skulle aktiveres via app opvarmning? Jeg har ikke kunne mærke sædevarmen selv efter 30 minutters opvarming via app. Men ratvarmen er på højt blus. Mistænker at sædevarmen alligevel skal aktiveres via vægtsensor, så den først for alvor aktiveres når man sætter sig i sædet.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Mar 24 '18
fmm1000
fmm1000 Mar 25 '18
Jeg synes heller ikke mine sæder er varme efter forvarmning, men ratvarmen er nu mit ynglingsudstyr efter, at det nu er varmt, når man sætter sig ind i bilen. Fantastisk.
Jabba
Jabba Mar 25 '18
Ironisk nok er det ratvarmen der har mindst behov for præ opvarmning, da det normalt går tjept med at blive varmt. Har lige testet det igen idag og sædevarmen aktiveres ikke på trods af at alle 3 varmeikoner bliver vist i App'en.
Jabba
Jabba Mar 26 '18

Det er iøvrigt ikke app'en der tænder for ratvarmen som sådan. Det der er sket med softwareopdateringen er at ratvarmen forbliver aktiveret, hvis den var aktiveret sidst man forlod bilen. Ligesom det tidligere var tilfældet med sædevarmen og iøvrigt stadig er.

Med andre ord, så snart bilen bliver aktiveret, enten ved at man sætter sig ind i bilen eller præopvarmer via app, vil ratvarmen ligeledes sætte blus på.

Men lige meget hvilket scenarie, bliver sædet ikke varmt før efter man har sat sig ud i bilen og der er gået et par minutter. Det er en ommer.