Loading...
dk

Hvem kan gennemskue hvorfor funktioner går tabt ved softwareopdatering? | Tesla Forum

Reklame
Jabba
Jabba Mar 26

Der er mange ting jeg er nørd til, men kodning er ikke en af dem.

Er der ikke en af de dygtige programmeringsnørder her på fora, der kan forklare hvorfor der ofte er velfungerende funktioner der går tabt ved ny softwareopdatering?

Min logik siger mig at det skyldes en ustrukturet og sløset QA/QC proces. Men i det hele taget, tænker jeg at man vel skal fjerne et helt afsnit kodning, eller referencekode (i mangel af bedre forklaring) for at en tidligere fungerende funktion pludselig er væk. Nogle gange er man heldig at det kommer med i en fremtidig SW version. Andre gange er det væk for altid.

Der er sikkert tilfælde hvor Tesla bevidst har fjernet en tidligere funktion, men jeg forestiller mig alligevel at det skyldes fejl.

Hvad siger eksperterne?

Johannelund
Johannelund Mar 27
Helt generelt, når der har været en softvare opdatering, skal man genstarte computeren ved at holde de 2 hjul inde på rettet.
Jabba
Jabba Mar 27
Citat fra Johannelund Helt generelt, når der har været en softvare opdatering, skal man genstarte computeren ved at holde de 2 hjul inde på rettet. 

Du skriver det som om at genstart får de forsvundne funktioner til at genopstå. Det er ikke min erfaring i de snart 2½ år jeg har opdateret softwaren. Hvor vil du hen med kommentaren?

RobertJ
RobertJ Mar 28

Tror der er mange der ikke forstår hvad du mener.
Det eneste jeg kan komme i tanke om er den manglende tekst feed i DAB radion.

For mig er det dårlig programmering når man indstiller temperatur et sted og den så ikke er konsekvent udført, jf. dit andet indlæg.
Hvorvidt det er en feature eller en bug, er vist en personlig sag.
Nu har de ihvertfald ændret det.
Personligt havde jeg aldrig opdaget det, det er kun 2-3 dage om året jeg aktivt forvarmer med højere end normal kabine temperatur.

- R

Johannelund
Johannelund Mar 28
Når der installeres nyt, eller tilrettet software, skal man altid genstarte, det er også derfor at når Windows opdateres genstarter den op til flere gange, for ellers kan der ligge noget i hukommelsen, der ikke helt passer til softwaren, Så derfor denne kommentar, husk på at det er en computerbil du kører og ikke en veteranbil
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Mar 28
MOS
MOS Mar 28

Jamen, genstarter den da ikke automatisk, når den har installeret ny software??

Johannelund
Johannelund Mar 28
Det tror jeg ikke at den altid gør, de gange hvor bilen har opført sig mærkelig og hvis du fejlmelder det til tesla, siger de prøv at genstarte, og det løser normalt problemet
PeterE
PeterE Apr 3

Fremtidens bil er i højere grad et køretøj bygget på en pc end det er en pc der er proppet ind i bilen - og derfor er softwaren afgørende, og når software betyder mere og mere, så er fejl i softwaren også en del af hverdagen - på godt og på ondt. Og derfor er restart på både hjulene og knapperne også en del af hverdagen. Og er Tesla's software udvikling eller test/release proces værre end andres? Næh, men jeg vil nok ønske at Tesla huggede en QA direktør fra fx Audi eller Mercedes. 

Comeback
Comeback Apr 5

Jeg har været beta testet de sidste 4 år for Tesla og det er ikke nødvendigt at genstarte det slutter installatione automatisk med hvis det er nødvendigt. Dette er ikke en windows platform det har behov for genstart.

Angående funktioner der forsvinder, når Tesla opdatere sendes den ud til flere tusinde testere 2-4 uger før I andre bliver opdateret, vi indrapporter de fejl vi finder under normal brug. 

har der været problemer med funktioner bliver disse disablet indtil det er fixed.

KimT
KimT Apr 6

@Comeback : har du fået ny navigation ? Det er jo NAVIGON/offline delen der bliver skiftet ud, og mener at have læst at google visning på den store skærm selvfølgelig ikke ændres  men hvad med rutevejledningen på den store skærm - ændres den ?

Lars72
Lars72 Apr 7
Vedr ny navigation og trafikinfo.
Jeg bruger daglig under kørsel i Kbh trafik markeringer (orange, rød, mørkerød) til at finde rute gennem byen og det virker.
Håber ikke at dette forsvinder eller kvaliteten bliver ringere ved skift af navigation
Nogen der ved noget?? (For så vil jeg ikke opdatere til ny navi)
KimT
KimT Apr 7

Som jeg skrev så bliver google maps på den store skærm ikke ændret, og derfor vil trafik laget vel også stadig være tilgængelig. 

Du kan finde masser af videoer på youtube med den nye navigation

Comeback
Comeback Apr 16

@KimT Ja det har jeg.

Reklame