Loading...
dk

Uheld med Tesla | Tesla Forum

HRH
HRH Mar 28 '18
Jeg har på en tur i udlandet været ude for, at en anden bil kører ind foran mig(tager min forkørselsret) hvorved forskærmen rives delvist af og der rives en sensor i skærmen af.
Kunne det tænkes at det var muligt at få data fra Tesla med hensyn til forhjulenes placering i ulykkesøjeblikket? Er der nogen, der ved noget om det? Computeren burde vel registrere øjeblikket, hvor sensoren ryger?
YESTES
YESTES Mar 28 '18
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre med den nøjagtighed jeg tror du efterspørger, dvs. Indenfor få meter eller bedre for at afgører et skyldspørgsmål.
Selv om det kan lade sig gøre at registrere det nøjagtige tidspunkt, så mangler du den nøjagtige placering.
Køb et kamera til din forrude, så har du en video af forløbet i fremtiden. Det er ikke dyrt, jeg har købt et fint kineserset med HD i forrude og 720 i bagruden for 999 kr. + skal du selv købe et kort til lager. Der er masser af tråde om kamera køb og montering herinde.
OBS det er forbudt i nogle lande!
VH YESTES.
burns
burns Mar 29 '18
Træls oplevelse. Der er dog ikke noget der hedder forkørselsret. 

Med lidt held går forsikringen med til at dække uheldet, men nok kun hvis du har modpartens navn og nummerplade.
P85DK
P85DK Mar 29 '18
Citat fra burns Træls oplevelse. Der er dog ikke noget der hedder forkørselsret.   

Måske ikke ordret i færdselsloven, men i folkemunde som modstykket til vigepligt

burns
burns Mar 29 '18
Du kan ikke finde et eneste sted i færdselsloven der giver en bilist rettigheder i trafikken. Det er kun pligter. Det er troen på rettigheder der gør at folk opfører sig som wannabe færdselspoliti.
P85DK
P85DK Mar 30 '18

Som jeg sagde 'i folkemunde'. Det er et lævn fra tidligere lovbekendtgørelser, hvor der udtrykkeligt stod forkørelsesret (umiddelbart efter anden verdenskrig). I 1961 blev det fjernet, da man mente at vigepligt var alt dækkende.

Problemet er nok bare at der er mange som ikke forstår hvad vigepligt betyder og derfor bliver sure på 'wannabe færdselspoliti' når det bliver påpeget at de ikke overholder deres vigepligt. Der er også mange der mener at ubetinget ikke betyder alle situationer, altså at der er betingelser som gør at vigepligten ikke gælder :-)

Det modsatte af ubetinget vigepligt må nødvendigvis være at den anden har en forkørselsret. Det er ikke et selvopfundet ord :-)

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Fork%C3%B8rselsret

burns
burns Mar 31 '18
Jeg siger ikke at ordet forkørselsret ikke findes, blot at færdselsloven ikke giver rettigheder, kun pligter. ;-)