Er der nogen der har fået den ny navigation og som ikke er beta tester...?
Og er der klarhed om den kommer sammen med opdatering af alm. software, eller om den kommer som en uafhængig selvstændig pakke...?
@Comeback, Jeg har læst at den nye (kommende) navigation er mere uklar og grødet i stemmevejledningen. Selv synes jeg den nuværende (gamle) er meget tydelig og behagelig og bedre end de fleste GPS´er jeg har hørt. Hvad er din vurdering? - Måske du sågar gad vedlægge en lille lydfil?
Er i øvrigt i samme situation som TorbenS. Venter også på navigationen.
Det er en selvstændig pakke.
@Hilbert : hvis man har forslag m.m. mht. navigation så har Tesla oplyst en e-mail man skal bruge i release noterne : https://www.teslarati.com/tesla-new-navigation-mature-beta-phase-video/
Det er ikke så mange som har fået ny Navigation endnu.
Se kort over Amerika og Europa: https://tesletter.com/do-i-have-the-new-tesla-maps/#places-where-the-new-maps-are-being-rolled-out
Og det står i manualen at man kun får kortopdateringer via wifi :
Opdaterede kort
Du kan hente nye kort ved jævnligt at slutte Model S til et Wi-Fi-netværk (se Sådan oprettes der forbindelse til Wi-Fi på side 141). Når der udgives opdaterede kort, kan de kun hentes til Model S via Wi-Fi. Der vises en meddelelse på touchskærmen, når der er installeret nye kort.
Noget nyt...? Er der nogen der har fået den nye navigation..? Gad godt få den inden vi skal på ferie syd over...
Jeg havde min Tesla til let service i dag og bad dem opdatere med den nye maps.
I info displayet ser man den store forskel - det er super lækkert og meget mere overskueligt.
Jeg husker ikke nogen ændringer på den store skærm. Men jeg har også kun kørt turen hjem fra Tesla.
Den er opdateret med nye motorveje er jeg oplyst om, men om alle forefindes ved jeg af gode grunde ikke ;)
Jeg har læst at opdatering med maps kræver WIFI, da den fylder meget. Prøv at connecte til WIFI (evt. naboens hvis egen ikke rækker), så bør den komme og spørge efter kort tid.
PS. Jeg har min Model S P90D, kørt 50.000, Titanium, 21" sorte Turbine + evt. 19" Rial Graphite vinter fælge+dæk defensivt/reaktivt til salg, hvis nogen er eller kender nogen som er interesseret. Send mig i givet fald en privat besked :-)
Min Tesla kan ikke finde mit hjemmenetværk. Den finder omkring 20 netværk i nærmiljøet men ikke mit. Nogen der har forslag en løsning?
Routeren er en netgear der kan køre både 2,4 og 5 GHz så bilen burde vel kunne finde routeren på 2,4 GHz
@tintin
Du skal ind i routerens indstillinger (et helt punkt for sig selv) og se om routeren kører 2,4Ghz eller 5Ghz signal. Bilen kan ikke finde 2,4Ghz signalet hvis routeren er indstillet til at udsende 5Ghz.