Loading...
dk

Brugtpris for Tesla - eller sådan tabte jeg budkrig på Tesla S | Tesla Forum

OleKrohn
OleKrohn Sep 5 '14
Her er en lille beretning, hvor jeg forsøgte at blive Teslaejer lige som de fleste af jer andre.<br />
Da je så en tråd om, at taxa nord ville sælge deres knap et år gamle Tesla taxa til højestbydende gik jeg i aktion.<br />
Det er en Tesla S med en del ekstraudstyr herunder luft, dobbeltlader, ekstra Sound. Nyprisen var for et år siden ca. 780.000 kr. En Ferrariforhandler havde budt 560.000. Jeg snuppede en prøvetur og nød den skønne acceleration følelsen af Premium bil. Ærgrede mig lidt over sølvfarven som ikke er min favorit og det manglende soltag som jeg gerne havde byttet med soundpakken. Men når man handler brugt er det jo ikke muligt for at konfigurere helt personligt.<br />
Jeg lagde derefter et bud på 570 kg, men det var ikke helt nok, for i dag fik jeg at vide, at den kunne blive min for 585. Så er det, at man føler efter en ekstra gang og det blev et nej tak.<br />
Fin behandling fra Taxa Nord, så no hard feeling fra min side. Og måske en meget interessant historie for jer der vil have en indikator for hvor brugtprisen ligger et et lille år og godt 40.000 km på taxameteret.
Forummets indlæg er redigeret af OleKrohn Sep 6 '14
MartinPedersen
MartinPedersen Sep 5 '14

Hvor var den til salg/på auktion henne?

Og hvad var nyprisen/hvor stort var tabet?

120281
120281 Sep 5 '14
Sølvfarvet ? Jeg troede alle signature modeller var den jer specielle røde farve.

Men enig jeg vil også have panorama soltag i min og havde også gerne byttet med soundpakken.

Prisen virker ellers god.
120281
120281 Sep 5 '14
Blev cuttet af mit indlæg her fra Mallorca :-)

USA koster det ca. 1 dollars pr. km. Dvs så skulle prisen været omkring 530.000kr. Så kan godt forstå du ikke ville give 585.000kr.

Jeg bestiller prøvetur i en 85 uden luft og med 19" for at teste forskellen på den P85 med 21" alu og luft jeg prøvede sidste år. Skal have afklarer hvad jeg skal gå efter. Så bliver den nok hentet i Luxembourg.
OleKrohn
OleKrohn Sep 6 '14
Jeg håber ikke, at jeg roder rundt i modellerne - det ville være pinligt. Men er ret sikker på S85 sølvfarvet, hvilket vel også svarer til prisen.
Sjovt med en købervinkel hvor det ekstraudstyr man selv vil have, tæller en del, mens resten føles som 0 kr.
Jeg er fortsat lidt bekymret over alle de fejl som Teslaejere kan melde. Taxa Nord kunne melde om to skiftninger af drivlinien på de godt 40.000 km, så mit indtryk er, at man må belave sig på at rende en del på værksted med sin Tesla. Til gengæld er anerkendelsen af garanten god.
Til Martin: nypris 790000 med udstyr. Hammerslag ved jeg ikke men mon ikke min modbyder lå i 580 kg.
Ved ikke om de vender skråen, så evt interesserede ka måske nå at ringe til Taxa Nord. Jeg forbliver på Forum og håber jeg snart kommer i land.
DerHansi
DerHansi Sep 6 '14

@120281 : Husk nu du ikke bare kan suse til "skattelyet" og hente en spritny Tesla, uden at skulle svare dansk moms

120281
120281 Sep 6 '14
@DerHansi: I know. De skal jo være 6 mdr eller kørt 6.000 km. Men det har forhandlerne jeg har kontakt til styr på.

Lige pt har de en sort P85 til salg med ok udstyr pånær luft. Så nu vil jeg prøvekøre en Tesla uden luft og så vurdere for og imod.

For kan ca. For en brugt performance for det en ny S85 koster.