Loading...
dk

Overhaling højreom med Autopilot igen muligt. | Tesla Forum

Jabba
Jabba Apr 29 '18

Endnu et eksempel på at tidligere funktioner bevidst eller ubevidst fjernes i nye softwareversioner.

Andre der har bemærket at man igen kan overhale højreom med fartpilot aktiveret?

Det er sådan set fint nok, da der er tilfælde hvor det er omstændigt at den ikke tillod at overhale højreom. F.eks. når motorvejen splittede, med 2 baner i hver retning. Selv hvis man havde en vognbane imellem bilen til venstre (der kørte vestpå) og en selv (der kørte østpå), fik man ikke lov til at køre hurtigere. Se billede.

På den anden side var det en god funktion, hvis man bare cruisede i højre bane og var ved at komme til at overhale en søndagsbilist der havde forvildet sig ud i venstre bane/midterbanen.

Nogen der ved om der blev klaget over dette? Synes ikke jeg kan finde noget på amerikanske fora.

Jabba
Jabba May 1 '18
Citat fra Nostromo Efter at have læst dit indlæg lod jeg godt mærke til igår at den tillod det og jeg var glad, dog blot for at konstatere at den nægtede idag også på motorvejsstrækning med folk lægger sig parat i god tid inden motorvejen deler sig. Så er ret sikker på det ikke er slået fra.

Muligvis ikke, men har oplevet et par gange i træk at den tillod det - ironisk nok da jeg skulle til at demonstrere funktionen for en ven der skulle have en præsentation af autopilotens egenskaber.

Må lige teste det igen. Forestiller mig inkonsistensen skyldes at sensorerne ikke altid fanger bilen til venstre. Det er bare mærkeligt hvis det er tilfældet, da jeg kørte beskedne 110 på speedometeret og bilen lå i venstre bane uden vognbane imellem. Det skete et par gange. 

RobertJ
RobertJ May 2 '18

@Jabba

Funktionen er lavet til at holde tilbage for biler i vognbanen til venstre for dig. Den overrides ved at give et let tryk på speeder pedalen, og er dermed slået fra. Ved ikke om det er resten af turen eller den kører på en reset timer.

Mener du ikke det virker, prøv at Slå AP fra og aktiver på ny, med bilen foran til venstre for dig. Den burde holde sig bagved.

Jabba
Jabba May 2 '18
Quote from RobertJ

@Jabba

Funktionen er lavet til at holde tilbage for biler i vognbanen til venstre for dig. Den overrides ved at give et let tryk på speeder pedalen, og er dermed slået fra. Ved ikke om det er resten af turen eller den kører på en reset timer.

Mener du ikke det virker, prøv at Slå AP fra og aktiver på ny, med bilen foran til venstre for dig. Den burde holde sig bagved.

Der var ikke tale om at override funktionen, da foden ikke var på speederen ved nogle af tilfældene.

Prøvede sidstnævnte scenarie uden at det ændrede på noget. 

Ud fra meldingerne udgår jeg fra at funktionen ikke er fjernet. Så der må tale om noget inkonsistens. Kan fint leve med funktionen slået til eller fra.