Loading...
dk

Premium lydanlæg - højttalere i bagklap? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Apr 29 '18
Kører i en P85D lånebil for tiden og bemærkede at der er højttalere monteret i midten af bagklappen, lige under ruden. Såvidt jeg ved har jeg dem ikke på min 85D, selvom jeg også har det store anlæg og subwoofer i højre side. Kan ikke tjekke da bilen er på værksted, men det ville overraske mig meget hvis det er tilfældet, da jeg har haft bilen i over 2 år uden at bemærke det. Blev højttalerne fjernet igen ligesom bagsæderne med sidestøtte?
Forummets indlæg er redigeret af Jabba Apr 29 '18
Jabba
Jabba Apr 29 '18
Interessant..Har imellemtiden læst at selv dem med standard anlæg har højttalergrillen i bagklappen, dog uden at have højttalere installeret. Må lige tjekke når jeg får min bil tilbage. Mærkeligt hvis jeg har overset det i næsten 2 1/2 år.
Jabba
Jabba Apr 30 '18
Er der ikke andre med stort anlæg der kan melde tilbage om de har højttalere i bagklappen under bagruden? Jeg er sikker på jeg ikke har disse på min 85D. @Nostromo. Hvornår er din bil fra?
Teammortensen
Teammortensen Apr 30 '18

P85 fra 2014, stort anlæg og højtaler i bagklappen!

Jabba
Jabba Apr 30 '18
Takker. Jeg har en teori om at de droppede højttalerne i bagklappen i slutningen af 2015. Nogen der har købt i Dec 2015 eller senere, der kan melde tilbage?
SilverBullet
SilverBullet Apr 30 '18
Premium eller ej, lyden er blevet totalt ringe efter 2018.14.2 opdateringen. Så dårlig at jeg har headset på.... hvad sker der lige der?!?!
koden
koden Apr 30 '18

Jeg har aldrig set en højt. på den placering i min nov. 2015 udleverede 90D med premium anlæg.

Jabba
Jabba Apr 30 '18
Citat fra koden

Jeg har aldrig set en højt. på den placering i min nov. 2015 udleverede 90D med premium anlæg.

Interessant. Vi lader til at være i samme båd. Alle de gamle diagrammer jeg har set, samt billedet på Tesla.com under konfiguratoren, viser højttalere i bagklappen. Se følgende:

Jabba
Jabba May 2 '18
Quote from Nostromo Prøv lige at tage et billede af hvordan jeres ser ud så

Jeg tager et billede når jeg får bilen tilbage fra service.

Kan andre ikke melde tilbage om hvorvidt I har en højttaler grill i bagklappen? Det er ligegyldigt om I har standard anlæg eller premium/ultra hi fi anlæg. Men I må gerne lige nævne om det er standard eller premium anlæg, samt dato for levering af bilen.

Se nedenstående billede der viser placeringen lige under bagruden.

MOS
MOS May 2 '18

Leveret dec. '15. Standard anlæg. Det ser ud til, at jeg har en stofbeklædt højttalergrill under bagruden. Der kommer dog ingen lyd ud af den, så det er nok bare til pynt... (eller forberedt til ultra hifi).

Jabba
Jabba May 2 '18

@MOS Takker. Ja efter hvad jeg har læst mig til, skulle alle biler, med eller uden stort anlæg have udskæring til højttalerne. 

Måske det også er stofbeklædt på min, men med højttalere bagved. Bilen er stadig på værksted, så kan ikke tjekke det endnu.

Men en ting er sikker. Der er ikke en højttalergrill af plast, som der er på den lånebil jeg kører rundt i for tiden. Man bemærker det med det samme når solen skinner på den og det reflekteres/spejles på bagruden.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba May 2 '18
fmm1000
fmm1000 May 3 '18
Sept 2015. Lydpakke.
Der kommer lyd ud sf min højttaler i bagklap.
Jabba
Jabba May 3 '18
Citat fra fmm1000 Sept 2015. Lydpakke.
Der kommer lyd ud sf min højttaler i bagklap.

Takker. Er dine højttalere bag en højttalergril af plastik (se billede) eller stofbeklædt?

Bianco
Bianco May 5 '18

Og sådan ser højtalergitteret ud inden i, på en S fra 2014 uden lydpakken. Sølvpapiret har jeg selv sat på (lyddæmpning).

Gitter bagside:

Og hele bagklappen (med grill monteret)

fmm1000
fmm1000 May 6 '18
Det er en højttalergrill.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 May 6 '18