Loading...
dk

Bagudvendt sæder. | Tesla Forum

Reklame
JAndersen
JAndersen May 5

Hejsa allesammen..

Jeg har prøvet at læse lidt her inde vedr. efter montering af bagudvendt sæder men synes de er lidt gamle de emner jeg har læs.

Er der nogen der hved hvem der efter monter dem?

Og hvad er prisen?

Og kan man evt. købe nogle brugte og få flyttede dem over?

Håber i vil komme med lidt input.

God aften

Hilsen Jack

KimT
KimT May 5

Tag fat i Jeppe fra Hinnerup auto.

JAndersen
JAndersen May 5
KimT
Er det fordi han har noget ståne eller ved han hvordan det laves?
MartinPedersen
Hvis bilen i DMR er registreret med max 5 sidepladser, kan man så godt bare smide 2 ekstra sæder i?
KimT
KimT May 6

Jeppe køber gerne brugte sæder. Så han kan svare på hvor lang tid det tager, og hvad det vil koste - hvis han kan få fat i et. Og vel også svare på Martins spørgsmål.

JAndersen
JAndersen May 6
KimT:
Jeg har sendt ham en mail her til morgen, så venter spændt..

MartinP: det var også en af de spørgsmål jeg har. Så når jeg har snakkede med ham så få du lige en besked.
fmm1000
fmm1000 May 6
Synes at kunne huske det koster omkring 15000. Husk bilen også skal forstærkes bagi.
MOS
MOS May 6

Ja, det er vist en større omgang at eftermontere bagudvendte sæder, da der skal bygges forstærkninger ind, som ikke er der på Teslaer uden originalmonterede bagudvendte sæder.

Hvis jeg havde brug for de to ekstra sæder, så ville jeg nok overveje at købe en med sæderne monteret originalt fra ny af. Så er man sikker på, det er lavet ordentligt. Og det er også mange ekstra penge at smide i en bil for at få eftermonteret noget, der sikkert er meget billigere at få med fra fabrikken af.

Jack, nu ved jeg så ikke, om du allerede har en Tesla og nu har fået brug for nogle flere siddepladser? Så kan man jo spekulere over, om det kan svare sig at bytte bilen til en anden med bagudvendte sæder. Eller om man er så glad for den gamle, at man hellere vil opgradere den.

RobertJ
RobertJ May 7

Mangler du et sæt sæder, kunne jeg godt finde på at skille mig af med mine.
Inkl. bagkofanger forstærkning selvfølgelig.

Så det er bare at finde en pålidelig montør.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 7
migselv
migselv May 7

Lige til sammenligning er prisen hos Tesla for eftermonteringen (komplet, inkl. alt): kr. 26.715,15

Dette var i august 2017.

Sjovt nok koster det hele kr. 33.500,00 i konfiguratoren når man designer en ny bil. Man skulle tro at eftermonteringen vil være dyrere end at bestille det sammen med bilen fra starten af.

MOS
MOS May 7

@migselv

Hvis du konfigurerer den fra ny, bliver der nok beregnet registreringsafgift af tilvalg. Men ikke ved eftermontering. Deraf prisforskellen.

Det er også derfor, man kan spekulere i f.eks. software opgradering af batterikapacitet, aktivering af AP/EAP/FSD, aktivering af fri supercharger adgang, køb af ekstra hjul m.m. efter køb fremfor at skulle betale registreringsafgift af det.

Edit: Jeg ser nu, at bagudvendte børneklapsæder står til 33.500,- i konfiguratoren, men hvis man tilvælger dem, stiger prisen ikke med 33.500,- men med 43.550,-, altså en faktor 1,3. De 33.500,- må derfor være ekskl. registreringsafgift.

Jeg troede ellers fejlagtigt, at det var pga. registreringsafgiften, men jeg har nu ingen idé om, hvorfor det er billigere at eftermontere.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 7
JAndersen
JAndersen May 7
Robertj har sendt en besked
Reklame