Loading...
dk

Første 14 dage | Tesla Forum

cvitting
cvitting Sep 5 '14

Så har jeg afsluttet mine første 14 dage i min elskede elbil.

Det har været en fornøjelse, hvor jeg heldigvis stadig er overbevist om, at bilen kan fungere i praksis..

Jeg har rundet 3.300 km. på 14 dage, og de 3 af dagene har bilen fået hhv. folie, OptiCoat og lyddæmpning/elektronik.

Dette er også grunden til min relativt store "radiotavshed". Jeg har brugt alt krudt på at køre bil :-)))))

Der har været en del ture til København, hvor opladning er sket på Clever i Field's eller gratis (griner) hos Comwell Bella Sky, hvor jeg har overnattet et par nætter i perioden (senest i går, hvor de heller ikke var klare med ladekortet ... men det kommer snarest ...)

Bilen kører fantastisk og jeg har ikke haft spor bøvl "at all"

Jeg er glad for støjdæmpningen, som jeg varmt kan anbefale.

Kamera er også fint, har allerede "fanget" en betjent, som stoppede min søn fordi han kørte MEGET ULOVLIGT - uha uha. Han førte nemlig ikke baglys ved højlys dag ... her kan man vist tale om behov for efteruddannelse :-)

En ting savner jeg meget, nemlig at de "favoritter" jeg har under kontakter i min iPhone, også kan vælges via bilen. Det er træls at skulle søge frem til sine favoritter, blandt alle andre kontakter. Det burde være 1:1 replikering over til Tesla.

En anden ting, som jeg undrer mig over, er at bilen lugter mere af nyt plastic, end af rigtigt lækkert læder... Det er nok bare mig, der ikke ved om nappalæder, er læder eller plastic ... Men den lugter altså ikke som Range Roveren gjorde, da den var ny - den duftede rigtigt af hud!

Ha ha - i dag troede jeg også, at jeg havde fået problemer med "klonk" i drive train, før jeg fandt ud af, at det blot var en "cult" dåsekoffein, som havde bevæget sig fra venstre side af bagagerummet og ned i "børnesædeopbevaringen" - der hyggede den sig vældigt ved acceleration og nedbremsning ...

Jeg har ikke helt fundet ud af, hvordan man via det højre rullehjul på rattet afslutter en samtale - jeg synes det virker lidt vanskeligt, og jeg bruger derfor skærmen (for meget)... Det må jeg lige have styr på.

Jeg har samme problem som I andre, med at FM-radioen suser, når der startes op igen...

Og P4Sjælland finder den aldrig, når jeg kører tværs over sjælland.

TuneIn virker slet ikke som på iPad, hvor jeg har en konto, og har valgt nogle favoritter. På TuneIn i Tesla kan jeg kun finde stationer efter kategori - er det mig, der skal bruge lidt mere tid på at udforske TuneIn ...

Men alt i alt en fantastisk oplevelse !!!

Afslutningsvis vil jeg gerne sige en stor tak til alle andre her på "mødregruppen" for al den hjælp og sparring, jeg har fået undervejs - det har været til STOR hjælp, når man er lidt "elbilny". Super hjælp, fine arrangementer og en herlig tone her på fourm.

/Claus

 

Forummets indlæg er redigeret af cvitting Sep 5 '14
Hookmaker
Hookmaker Sep 6 '14
Tryk knappen over højre rullehjul ind vælg derefter end Call...;-)