Loading...
dk

Nye demobiler | Tesla Forum

Reklame
mbk
mbk Jun 14

Tesla DK har fået nogle demo biler til salg:

https://www.tesla.com/da_DK/new

Jeg er desværre ikke bemidlet nok til at vælge en, selvom priserne ikke ser _så_ meget højere ud end hvad folk gav for 85D i 2015, en ny 75D har ~samme rækkevidde som en gammel 85D, og har fået glastag og luftaffjedring standard.

PeterE
PeterE Jun 14

'Bemærk at prisen muligvis ikke er med Dansk registreringsafgift.'

Det er da verdens bedste disclaimer...

mbk
mbk Jun 14
Quote from PeterE

'Bemærk at prisen muligvis ikke er med Dansk registreringsafgift.'

Det er da verdens bedste disclaimer...

Heh, ja, men umiddelbart ser de ud til at være med. 

koden
koden Jun 14

det håber jeg da... Men jeg ville nok hellere købe en brugt 85-90D hvis jeg skulle ud og købe nu.

Forummets indlæg er redigeret af koden Jun 14
mbk
mbk Jun 14

Ja, en 70D står til 445.000 på bilbasen, så er det nok svært at argumentere for at bruge det dobbelte, selvom AP2 nok er ved at være bedre end AP1.

Ice2EV
Ice2EV Jun 14

Nu er Tesla's demovogne med fuld garanti, opgraderet både på design og formentlig på samlekvaliteten.

Tænker Tesla er til at tale med om prisen.

Den flok 70D der står på bilbasen er sjældent fuldt udstyret og har alle stået der længe, spørgsmålet er om det er prisen der afholder køberne, eller om der bare ikke er købere til en brugt ikonisk vogn.

Alternativt er der enattraktiv 75D fra 3/17 på basen for 695 med de nye lædersæder, dog mangler kun Pano.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 14
koden
koden Jun 15

Slet ikke uenig.

"Men det er dyrt at være fattig"

mange kan måske skrabe de 500.000 sammen.

Men 900.000 er svært for rigtig mange.

Ice2EV
Ice2EV Jun 15

Ligeledes enig. Eller rettere der er kun få der har fantasien til at tage skridtet, mig selv inklusiv. For med Tesla's finansiering, så er det ikke særligt meget dyrere at købe en 900.000 kr EV end en 5-600.000 ICE.

Mit første hus var billigere end en brugt 90D.  ;-)

Bemærker ved granskningen af demomodellerne, at de sidste 2 XP100D'ere har ikke opgraderet fartpilot men "fuldstændig selvkørende kapacitet"?!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 16
henrik_dk
henrik_dk Jun 16

Kunne nu godt finde på at købe den grå Model S P100D :-).

Den her: https://www.tesla.com/da_DK/new/5YJSA7E42JF236243

Nogen der ved, hvordan byttepriserne er hos Tesla? Har en P85DL fra 2015.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jun 16
Bianco
Bianco Jun 16

Tesla tog 75-100.000,- i turn-around omk. da jeg kikkede på det for et år siden, så forvent ca. 50.000,- mindre end ved realistisk privat salg.

fmm1000
fmm1000 Jun 17
Som tommelfingerregel tjener du mellem 30 til 50000 ved at sælge din bil selv frem for at sælge den til en forhandler.
Det er i hvert fald min erfaring, når jeg har solgt mine egne biler.
mbk
mbk Jun 17

Ved ingenting, men hvis nu Tesla af princip ikke giver rabat  kan de måske overtales til en høj brugtvognspris. 

Ice2EV
Ice2EV Jun 18

Hvorfor er de fleste med kwh "batteri", men P100D eks med kwh "ydeevne"?

MOS
MOS Jun 18

Måske har topmodellen ingen batteri?! :-/ Men jeg hørt, at den under alle omstændigheder har en god ydeevne...

Johannelund
Johannelund Jun 19
ydeevne eller batteri, En P model som koster 200000+ mere end en uden P og hvad får man for merprisen? En bil der kan accelerere rigtig ubehageligt hurtigt istedet for ubehageligt hurtigt, og selvfølgelig en bil med mindre rækkevidde, ja jeg kunne nok finde bedre anvendelse for de sidste 200000+
koden
koden Jun 19

Samme her.

Men der skal jo være noget for dem hvor 200.000 er ligegyldigt :-)

Ice2EV
Ice2EV Jun 21

Tænker at en brugvognshandler, det er jo det Tesla også er, skal betale differncemoms af købs og slagsprisen. Så hvis de har givet eks 500 for en brugt vogn, og sælger til 600(bare et eksempel som er nemt at regne med) så er der en difference på 100. Af disse 100 betales 25 i difference moms. Altså 75 tilbage.

Af de 75 skal de vel rette en bilkabule ud, måske lakere skærmen med bilka bulen afhængig af farven kan det være dyrt, gennemgå resten af teknikken, og yde en garanti på salget.

ang. garanti, så siger rygtet at har bilen gået under 80, så yder de op til 80.000 km fra gensalgsøjeblikket.

4 års garanti med utæt pano, håndtag, rudedrev, parkeringsbremser etc, så skal der vel sættes 28 af, ligesom forsikringen koster for 4 år.

Når man trækker det hele fra så er der vel 30-40 tilbage til Tesla. Det er vel egentlig fair nok på en 600 kr handel.

HJJ
HJJ Jun 22

Momsen af 100.000 er 20.000

Bracithad
Bracithad Aug 17

mange tak for jeres anbefalinger. Jeg tænkte på en 75D og de oplysninger, jeg fandt her var meget hjælpsomme. må jeg stille nogle andre spørgsmål?

mbk
mbk Aug 18

@Bracithad 

Det er et åbent forum, du går bare til den. 

Reklame