Loading...
dk

Vindstøj opstået efter 3 år fra bagerste sidevindue... | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Jun 17 '18

Jeg har aldrig haft problemerne med susen fra utæt lille trekantvindue foran, men her efter en årrække og 120.000 km på tælleren er der opstået et problem med bagerste sidevindue. Det virker lidt somom at ruden ikke presses nok ind imod de gummilister der skal holde tæt og derfor opstår der en del susen/vindstøj - især ved motorvejskørsel. Jeg har forsøgt mig med at køre vinduet op og ned i små hak og på den måde får jeg af og til en tæt lukning. Problemet kan afhjælpes helt hvis jeg udefra med let tryk skubber ruden ind og opad, men det er kun en løsning indtil døren atter har været åbnet. Er der nogen der har oplevet noget lignende og kender løsningen? 

Metguy2000
Metguy2000 Jun 17 '18
Mit højre bagvindue opførte sig præcist som du beskriver, støjen var kun bemærkbar af passageren. Fik det rettet ved service. Tætningslister er ikke ny, så det var noget de kunne justere.
Michael84
Michael84 Jun 17 '18

Okay, var det i Århus eller Kastrup? I Århus havde de umiddelbart ikke hørt om det før... Fik du det lavet på garanti eller har du en også oplysning om hvor mange timelønninger de trækker for fornøjelsen? :-)

Johannelund
Johannelund Jun 18 '18
Har været ude for at 2 af mine døre ikke auto lukkede ruden 100%, med deraf vindstøj, løste det ved at rulle ruden helt ned og holde knappen nede 1. Secund tid, hvilket medførte at ruden igen var synkron med 100% lukning
migselv
migselv Jun 18 '18

Har fået fikset et lignende problem på min venstre bagrude tidligere i år (Århus SeC).

Jeg oplevede ikke mere vindstøj, men kunne se at ruden ikke sad ordentlig i pakningen når den kørte op. Vinduet stod måske 5mm af (udadtil) i toppen og flugtede ikke længere med B og C stolperne.

Hvis man følte med fingerne oppe i gummipakningen langs kromlisten i toppen kunne man mærke at kummipakningen visse steder var "foldet" eller sad ujævnt, dvs. sprækken som vinduet skulle køre op i var ikke jævnt.

Lukkede man vinduet mens man trykkede vinduet ind udefra smuttede den op som den skulle.

Ved mig var det faktisk sådan at ruden skrabede på indersiden af kromlisten som gjorde at vinduet fik nogle små ridser.

Det blev som sagt fikset i SeC Årrhus ved at rette op på gummipakningen (måske blev den skiftet) samt nyt vindue. Har ikke haft problemer desangående siden.

MOS
MOS Jun 18 '18
Citat fra migselv

(...) desangående (...)

Fedt ord! Har ikke hørt det brugt siden jeg så Johannes og Kitte fra Krysters Kartel... :-)

Metguy2000
Metguy2000 Jun 18 '18
Det var i København, og det var ub i forbindelse med 40K service.
Michael84
Michael84 Jun 18 '18

Tak for svar - jeg kommer med en update når jeg har fået det løst...