Loading...
dk

abonnement på ladestandere i Tyskland | Tesla Forum

Louisfister
Louisfister Sep 7 '14

Skal en tur til Hamborg snart. Nogen der har erfaring med at få abonnementskort til tyske offentlige ladestandere? Der er jo ikke supercharger mellem Hamborg og DK.....

Kiefer
Kiefer Sep 7 '14

Du burde sagtens kunne nå fra Middelfart til Hamborg på en enkelt opladning, det er trods alt kun en tur på 258km, men ellers er der Citti i Flensborg, her skal du bruge et kort fra Citti som fåes i receptionen i centeret og koster 5 EUR, herefter er selve opladningen gratis.

 

/Martin

Flemming
Flemming Sep 7 '14
Vi har ladekort fra Thenewmotion og de har ladestandere i
Holland, Belgien, Tyskland og Østrig.
Vi brugte sidst den de har i Kaltenkirken ca 30 km Nord for Hamborg og den er på 22 Kwt.
Og i morgen skal vi bruge en af deres ladere en times tid, for at køre Ljubilana i Slovenien, til
Innsbruck i Østrig.
Kortet er gratis og man betaler kun for forbruget.
Hookmaker
Hookmaker Sep 8 '14
SC HAMBORG har en mini SUC med næsten ligeså meget strøm som på en rigtig SUC. Den kan bruges hverdage til kl 18. Men ellers er der 5 stk 22kw ladere hos dem. Fyldt op fra Middelfart har du rigeligt med strøm til at nå Hamborg, så glem Flensborg...;-)
Kiefer
Kiefer Sep 8 '14

@Hookmaker: Helt enig, med en afstand på kun 258km burde det absolut ikke være noget problem at nå fra Middelfart til Hamborg, også selv hvis man kører en lille smule friskt.

 

/Martin

TwoChops
TwoChops Sep 9 '14

Middelfart -> Hamborg har jeg kørt flere gange med 130-140 km/t. Fuld aircon. 70-100 km tilbage på tælleren ved ankomst. Absolut intet problem.

Flemming
Flemming Sep 9 '14
Jeg er helt med jer alle i at det ikke er noget problem med at køre til Hamborg, men jeg forstår
Godt @louisfister spørgsmål om opladning inden han evt. Skal videre eller retur til Middelfart.
Uden for åbningtiderne hos Tesla i Hamborg er det stadig ikke muligt at køre til Hamborg og retur uden en lille supplerende opladning.
Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Hvis man ser på Teslas supercharger kort, så er det vist bare et spørgsmål om kort tid før det problem er løst. Under punktet "coming soon" er der en i Hamborg og 2 nord for Hamborg. Nogen der fik snakket med montørerne i Køge og spurgte hvor de kører hen næste gang?

 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 9 '14
Hookmaker
Hookmaker Sep 10 '14

@Flemming, jo det er det, man skal bare køre helt op til porten så åbner bommen (jf. Tesla service i Hamborg). Man kan benytte deres 5 stk. 22KW ladere døgnet rundt. og de er kun lidt langsommere end deres "ikke helt rigtige" SuC...;-)

T3S7A
T3S7A Sep 10 '14

Jeg var der for ca 3 uger siden, kl 01.00. Enten går bommen selv op, eller også er manden i det lille hus, rigtig hurtig til at trykke på knappen.

Der er mange ABL ladebokse på muren. Husk type 2 kabel. Men der var også 2 Supercharger, som virkede fint. 

 

Hookmaker
Hookmaker Sep 10 '14
Yes, men de har ofte 2 biler stående på suc om aftenen/natten, så den ikke kan benyttes.
Hookmaker
Hookmaker Sep 14 '14
Iht. Det tyske forum, så lukkes der nu for strømmen i Hamburg udenfor arbejdstiden. Dette skyldes at udlejer har klaget over folk i området om natten. Så må vi håbe på at der snart sker noget i Nordtyskland ( uofficielt skulle der være hele 8 SuC byggepladser igang i Tyskland pt., så det kan vel ikke vare så længe.
Flemming
Flemming Sep 14 '14
ADVARSEL SC i Hamburg er lukket i weekenden. @Hookmaker jeg læste din mail fra den 10 september hvor du oplyste at man kunne åbne porten og komme ind og charge. Det ville jeg benytte mig af i dag på hjemturen fra Mullheim og kom også ind. Men SC er nu låst med hængelåse og deres 22kvt ladere er uden strøm. Med ca 50 km tilbage kunne vi køre til Kaltenkirken og fylde 80 km på så vi kunde nå frem til Hotel Histotorifcher Kryg ved Flensborg
Og tage en overnatning mens vi ladet op, i stedet for at køre til Middelfart og hjem som planlagt.
Hookmaker
Hookmaker Sep 14 '14
@flemming, yes læs min meddelelse ovenfor citeret fra det tyske forum. Det blev officielt igår.
JensMelhede
JensMelhede Sep 15 '14

Jeg har planlagt en tur til Düsseldorf/Køln i slutningen af uge 42. Derned foregår det om torsdagen og vi kan fint lade i Hamburg på vej ned. Men hjemad går det søndag den 19. okt og der er 578KM imellem SC Kamen/Dortmund (Nord for Düsseldorf/Køln) og Middelfart. Hvis ikke der er kommet en løsning imellemtiden, har nogen så et forslag til opladning omkring Hamburg (der er ca. 333KM dertil)?

Er det bare at bestille et kort fra Thenewmotion som Flemming har gjort?

Jeg har twin charger og Type2 kabel.

T3S7A
T3S7A Sep 15 '14

Plugsurfing.com 
Hent app til Smartphone. 

I App, vælg filter og slå til "Payable with Plugsurfing App"

De fleste i det område er RWE 22kW stander. Du starter og betaler via telefonen. 

Pris ved RWE.

1.10€ pr på begyndt time du er tilsluttet. +

0.36€ pr kW

JensMelhede
JensMelhede Sep 15 '14

Takker - Plugsurfing ser ud som en fin løsning, enklere end Thenewmotion umiddelbart.

T3S7A
T3S7A Sep 15 '14

Lad op til du kan komme til Citty park ved flensburg. 

Der er 22kW stander, som er gratis. Man skal bruge RFID kort, som mod depositum på 5€ kan fås i centeret. Jeg var der efter lukketid, det virkede fint at åbne den med andre RFID / Nøgler mm. 

T3S7A
T3S7A Sep 15 '14

Men inden Uge 42, gætter jeg på at der er SuC i Bremen område. 

Men derfor er plugsurfing.com App en god løsning, da du ikke skal bestille noget på forhånd. 

T3S7A
T3S7A Sep 15 '14
  McDonald's Margarete-Steiff-Allee 4, Achim, Deutschland   McDonald's Autohof Rade Autohof A1, Schlepelsberg 4-6, Deutschland

De 2 her, har gratis type 2 ladestander. Du henvender dig til personale som åbner for stander. Så dem kan du jo starte med at satse på de ikke er optaget, og hvis så finder du en som du skal betaler for på plugsurfing app.  

 

Sider: 1 2 »