Loading...
dk

Ansvar for følgeskade i forbindelse med rudestift? | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Jun 30 '18

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle har et præcist svar til.

Jeg har fået skiftet min forrude og det er en skade jeg får dækket af forsikringen med halv selvrisiko. Men jeg bliver ringet op af værkstedet og bliver præsenteret for en kedelig nyhed om at motoren/trækket til vinduesviskerne var gået i stykker under afmonteringen - jeg blev oplyst om at det er fordi armene var irret fast i trækket. Men da min forsikring ikke dækker en følgeskade ved rudeskift, bliver jeg pålagt en faktura for et nyt motortræk til viskerne - vel at mærke uden forinden at have vendt sagen med mig.

Af min forsikring er jeg blevet oplyst om at det er værkstedets ansvarsforsikring der skal dække følgeskaden og at det i deres optik er direkte frækt at forsøge på at pålægge mig omkostningen. Men det chokerer værkstedet, hvis det skulle forholde sig således.

Jeg betaler naturligvis gerne fakturaen såfremt det er korrekt at den skal lande på mit bord - det er klart. Men er der nogen der kan hjælpe mig med et klart svar på hvordan ansvaret skal placeres i en sådan sag?

På forhånd tak...

Flaffy
Flaffy Jul 1 '18
Normalt vil det være værkstedets ansvar. De skal ikke hive så hårdt i viskertrækket at det går i stykker.. så bør de stoppe, og istedet forklare, at de ikke kan skifte ruden. Men uanset, så havde jeg bedt mit forsikringsselskab tage dialogen med værkstedet.
Michael84
Michael84 Jul 2 '18
Tak for svar...
Jeg har bedt mit forsikringsselskab om at tage kontakten og afventer svar...