Loading...
dk

abonnement på ladestandere i Tyskland | Tesla Forum

Louisfister
Louisfister Sep 18 '14
Citat fra Flemming Vi har ladekort fra Thenewmotion og de har ladestandere i
Holland, Belgien, Tyskland og Østrig.
Vi brugte sidst den de har i Kaltenkirken ca 30 km Nord for Hamborg og den er på 22 Kwt.
Og i morgen skal vi bruge en af deres ladere en times tid, for at køre Ljubilana i Slovenien, til
Innsbruck i Østrig.
Kortet er gratis og man betaler kun for forbruget.

Hej Flemming
tak for info - har netop modtaget kortet :)
jenslm
jenslm Jan 8 '16

Hej,

Min svigerfamilie bor i Østrig i en by, hvor der ikke er meget andet end en laderstander fra

http://smatrics.com

Det virker til gengæld fornuftigt. Der er både mulighed for at lade type 2 (43 kw) og Chademo (50 kw). Man betaler pr minut ved den mindst forpligtende løsning, og det er her mit spørgsmål kommer ind, for man skal angive hvor mange Kwh man kan lade med, og det ved jeg faktisk ikke.

Og hvad ville I vælge, type 2 eller chademo? De forlanger i øvrigt ca. 3 kroner pr minut, og spørgsmålet er om det ender med at blive en dyr forretning? Jeg kan ikke selv regne det ud, da jeg ikke ved hvordan jeg omregner kwh til tid. (Er 50 kwh = at den kan lade 50 kwh på batteriet på en time?) 

Der er 25 km indtil Wien så til større opladninger, kan jeg evt. køre derind.

Okkels
Okkels Jan 8 '16
Med 50kW lader du 50/60 = 0,833 kWh pr. minut. Med 3 kr pr. minut giver det en kWh pris på 3,60 kr. Chademo er klart hurtigst og hvis minutprisen er den samme for type 2 og Chademo, er Chademo også langt billigst.
Med type 2 lader du med 11 eller 22kW (hvis du har dobbeltlader).
DeaconWP
DeaconWP Jan 8 '16

En Schademo stander kan lige der yde en ladeeffekt på 50 kW.

Men din Tesla, kan efter mine oplysninger kun modtage en ladeeffekt på ca 44 kW.

Så på en times Schademo ladning, kan du modtage 44 kWH lade mængde.

Så du betaler 180 kroner for en tomes ladning. Altså får 44 kWh. Altså 180/44 = 4,1 kr pr kWh. Som du jo betaler 2,25 kroner for derhjemme, 3,50 eller 5,5 ved Eon/Clever.

Lader du kun med enkeltlader med dit Type 2 kabel, vil du optage 1/4 effekt, og så betale 4 gange så meget for din strøm.

Hvis du skal oplyse hvor mange kWh du kan lade med, er det forkert at skrive kWh, fordi det ikke er en lade "styrke" men en ladnings mængde (over tid).

Skal du oplyse hvor meget du kan lade med, skal du skrive 11 kW hvis dul ader med type 2 kabel, og har enkelt lader, 22 kW, hvis du lader med dobbeltlader, og 44 kW, hvis du vil bruge en Schademo adaptor.

Hvad er det for en lademulighed du har 25 km derfra i Wien?

Jeg leder på deres side efter de oplysninger der skal opgives, som du skriver. Er det når man vil oprette en konto?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 8 '16
DeaconWP
DeaconWP Jan 8 '16

Nu fandt jeg tariffen for at lade med den simpleste måde, altså bare sporadisk.

For lade effekt op til 11 kW, skal du betale 0,04€ pr minut. Det er 0,30 kr/min og 18 kr/time =1,63/kWh

(ved enkelt lader type 2)

For lade effekt op til 22 kW, skal du betale 0,14€ pr minut. Det er 1,05 kr/min, og 63 kr/time = 2,86 kr/kWh

(ved dobbeltlader, type 2)

For lade effekt op til 50 kW, skal du betale 0,45€ pr minut. Det er 3,375 kr/min, 202 kr/time = 4,60 kr/kWh

(ved 44 kW Schademo)

Så hvis du har det der Single net adgang, og kun tilmelder dig op til 11 kW, så vil du lade lige som hvis du var hjemme hos dig selv i en rød CEE 16 Amperes stik, (55 km / times ladning) og betale 1,63 kr pr kWh.

Og så synes jeg det ser ud til, at det koster 20 € at oprette et kort.

Forudsat, at jeg har læst den smatrics.com hjemmeside rigtigt.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 9 '16
Busimiss
Busimiss Jan 9 '16

Hej vlajna. Jeg har betilt et TheNewMotion kort i sommeren 2015. Her var hjemmesiden slet ikke på engelsk. Jeg tror bare, at jeg skrev postnummer DK-xxxx og valgte et andet land. Jeg var utroligt overrasket over, at det faktisk kom frem til mig. Helle/Busimiss

Flemming
Flemming Jan 9 '16
Hej Viasat.
Jeg gik ind på TheNewMotion på deres Tyske side og udfyldte formularen med navn, adresse og
E-mailadresse og fik en bekræftigelse på mail og kortet kom i løbet af et par dage.
Efter brug kommer der en faktura på mail og betalingen overføres til en tysk bankkonto.
Vær opmærksom på at en del af deres mange ladestandere stadig kun er på 3,7 Kwt. Disse kan
Dog fravælges i TheNevMotion APP en.
kayjay
kayjay Jan 9 '16

@Flemming. De beder om en adresse "in Deutchland". Hvordan udfyldte du det?

DeaconWP
DeaconWP Jan 9 '16

Prøv det som Busimiss skrev lige oven over.

kayjay
kayjay Jan 9 '16

Fair nok, men man kan ikke, som Busimiss skriver, vælge et andet land; derfor vil jeg gerne høre Flemmings fremgangmåde. :-)

DeaconWP
DeaconWP Jan 9 '16

Det kan jeg godt se, nu du skriver at du har prøvet det hun siger. :-(

Flemming
Flemming Jan 9 '16
Hej kayjay, når du udfylder formularen skriver du bare Danmark efter din adresse og DK foran
Dit postnummer.
kayjay
kayjay Jan 10 '16

Hej Flemming, tak, det skal prøves.

Busimiss
Busimiss Jan 10 '16
Ja, og så vælger du et af de lande, som er i drop-downlisten, da det er et obligatorisk felt. Jeg har skrevet til dem, så vi forhåbentlig kan få Danmark på listen.
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Jan 10 '16
jenslm
jenslm Jan 10 '16

@Deacon: Tusinde tak for udregningen.

De, smartrics, har  - desværre - næsten lige lavet deres forretningsmodel om. Før nytår kunne man købe et "gæstekort" til en måneds fri forbrug for 20 euro. Det var lidt nemmere at gennemskue - og billigere. Jeg ved at der er andre lademuligheder, og at nogle af dem også er gratis, for jeg har set det når jeg har været dernede, men jeg kan ikke finde dem online.

DeaconWP
DeaconWP Jan 10 '16

Det lyder da også dejligt med de andre muligheder. 20 € er jo 150 kr. og for dem kan du købe 92 kWh til den normale pris. Så den ordning med en måned var jo ikke dyr. Men et fats kort, uden abonnement, med en kWh pris på 1,63 kr, så kunne det være en løsning, hvis du ikke genfinder de gode muligheder du har set tidligere.

Efter ferien/turen, kommer der vel en opdatering på, hvordan det gik??

God tur derned ad.

Sider: « 1 2