Loading...
dk

Regnvejr | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 7 '14

Ah ja, regnvejr. 

Mine naboer synes sikkert jeg er tosset. Min kone gør i hvert fald. 

Var lige ud og vaske bilen, i styrtende regnvejr. Kan anbefales. En vask går meget hurtigere, dels fordi man selv bliver våd ( på trods af regntøj ), men fordi at man ikke behøver at tørrer efter med vaskeskind. Så den bliver stålende ren, uden kalkpletter eller løbestreger. 

Så underholder man også naboerne på samme tid. 

DeaconWP
DeaconWP Sep 7 '14

Jeps. Og med hanevand til over 40 kr pr. kubikmeter, er der også lidt at spare.Lidt varm cacao afslutter den dejlige oplevelse….

Chris
Chris Sep 7 '14
Det må vist være det man kalder en "grøn vask".
Bjarni
Bjarni Sep 8 '14

Det lyder som en kold fornøjelse, hvis det ikke lige er sommer.

Jeg har i stedet nogle gange vasket bilen og bare lade den stå udenfor, hvis jeg kunne se det blev regn lidt senere på dagen. Så klarer vejrguderne lige kalkpletterne og bagefter står den som ny.

Med den metode underholder man nok ikke naboerne så meget, men til gengæld slipper man for selv at blive våd ;-)

T3S7A
T3S7A Sep 8 '14

Det er en lækker fornøjelse. Især dagen efter, hvor den bare står super flot. 

Kiefer
Kiefer Sep 16 '14

Jeg kan så ikke anbefale at vaske bilen her om aftenen om efteråret, det er ikke til at se en pind, også selvom jeg brugte en 400watt spot som dog hjalp en smule. Eneste postive er at naboerne, formodentlig har stået inde i vinduerne og tænkt: "sikke da en #€%" at vaske bil klokken 8 om aftenen når solen er gået ned. Så støvsugning og indvendig rengøring må vist lige vente til i morgen tidlig. 

Nogen vil måske tænke, hvorfor pokker vasker han bil på dette tidspunkt, men bilen skal bruges til ATEA Expo de næste to dage, hvor man også vil præsentere ATEAs bud på en offentlig ladestander hvor man betaler via en App på telefonen, istedet for at bruge RFID kort. Der kommer til at starte med en stander op i Århus og en ved ATEA i Ballerup. firmaet havde ellers håbet at de selv kunne skaffe en Tesla til præsentationen, men var slemt glade for at jeg slog til. Min bagtanke, jo, personalet ved ATEA skal de næste to dage parkere ca. 1500 meter fra indgangen, mens jeg får en plads lige foran døren ;-)

/Martin

Bilvaskeren
Bilvaskeren Oct 15 '14

Det er fedt at vaske i regnvejr :-)

Kiefer
Kiefer Oct 15 '14

Bilvaskeren, jeg kan så fortælle at det er ikke særlig fedt at gå og flytte sit indbo ud i en container i det her vejr...

Jeg burde egentlig køre bilen ned på vejen og give den en omgang sæbe, så kunne vejrguderne stå for at skylle den :-)

/Martin

Bilvaskeren
Bilvaskeren Oct 29 '14

Det er nok også sjovere at vaske bil end at slæbe sig selv 1/2 ihjel :-D