Loading...
dk

Valg af Model S | Tesla Forum

Lau
Lau Aug 27 '18

Jeg har en S85 RWD og "ret glad for løs bagende" :-) Jeg synes dog ikke jeg har oplevet problemer med traction i almindelige køresituationer. Det bliver dog lidt interessant når man gerne vil køre friskt i de nævnte forhold.

P85DK
P85DK Aug 27 '18

@Lau - sådan har jeg også haft det tidligere og derfor altid været glad for Audi Quattro som tidligere var bagende biased. Men efter at kørt D i 3,5 år så er jeg solgt på Teslas TC og dual drive. At kunne trække ud fra nul fra en sidevej med stort set fuld pedal og bare pege den i den retning man vil stort set uden hensynstagen til vejrforhold og den så bare følger den retning uden nogen form for slinger i valsen. Det er både hurtigere og sjovere end en løs bagende.

Den seneste version af BMW M6 er nok det bedste eksempel på at nu er krafterne for meget til kun baghjulstræk (den var all over the place) og derfor kommer den nye version så også med 4-hjulstræk.

En P85 føles vildere end en 85D, men jeg ville vælge en 85D og jeg kan ikke forestille mig ikke at have et P - så i sidste ende ville jeg finde de ekstra penge til en PD ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 27 '18
Andersen
Andersen Aug 27 '18

Enig med Lau - den løse bagende på våd vej er et lille ryk, der minder mig om, at man måske skulle køre ordentlig med det mindsket vejgreb der nu en gang er på våd vej - skal jo også gerne have stoppet de mange kilo igen... (for D-modellerne endnu flere kilo :) At RWD skulle være håbløs på fugtig vej er lidt af en overdrivelse. (Men nu bruger jeg jo heller ikke min Tesla til Rally ;-) - eller Formel 1 (hovsa - RWD;-)....?
Hvor mange større BMW'er  og Mercedes'er kører ikke med rundt med baghjulstræk på de danske veje.
Når det regner slår jeg ofte "Chill mode" til og så kører min S85 ganske fin og jeg savner ikke den ekstra turbine lyd fra fronten - jeg sætter stor pris på en næsten lydløs bil..  
M.h.t. sikkerhed tror jeg fornuftig kørsel i en RWD er mere sikker end fuld pedal stort set uden hensyntagen til vejrforhold i en D ;-) Ingen tvivl om, at man kan køre hurtigere, når der mangler greb og helt klart på sne.
Smag og behag - men kunne jeg vælge igen (uanset økonomi) ville jeg fortsat vælge RWD til mit behov - det er faktisk sjovt på tør vej, at man bliver "skubbet" ud af en rundkørsel, når forholdene tillader det :-)

P85DK
P85DK Aug 27 '18

:-) Formel 1 er jo ikke fordi de ikke har teknikken eller lysten, det er jo udelukkende reglementet

Ja, der er mange BMW'er og Mercedes, men BMW har overgivet sig til AWD når det kommer til deres kraftigste maskiner og det gør Mercedes også snart.

Det er smag og behag og det ville være fedt hvis Tesla lavede et track mode til Model S som de laver til Model 3, så man kan indstille lidt bagende på en D. Men i mangel af dette, så vil jeg altid vælge AWD og har gjort det de sidste 20 år. Baghjulstræk er nostalgisk på samme måde som en manuel gearkasse. Der er bare bedre og hurtigere alternativer nu til begge dele :-)

ILarsen
ILarsen Aug 27 '18

Jeg har en 70 RWD, og når vejen er fugtig, ønsker jeg mig AWD. Jeg havde på et tidspunkt en 85D som lånebil, og da ønskede jeg mig stilheden fra min egen :-)

Sider: « 1 2