Loading...
dk

Vand når man åbner bagklap | Tesla Forum

Reklame
Tarrild
Tarrild Aug 19

Når jeg åbner min bagklap efter af det har regnet løber der en masse vand ud ved lygterne. Når det er vindstille gør det ikke noget, men hvis det blæser bare lidt lander vandet i bagagerummet. Har i andre også det problem eller er det noget jeg skal have Tesla til at kigge på? Kan man gøre noget ved det?

Jeg har prøvet at tage en video, men det er lidt svært alene, så den er drejet lidt. https://youtu.be/xwbKO23BAGY

Lars72
Lars72 Aug 19
Jeg har været ude for det 1 gang for et par år siden. Tesla fixede det.
Gronhund
Gronhund Aug 20

Ja, det har jeg også, men jeg troede faktisk ikke man kunne undgå det. Det må jeg vist lige have Tesla til at se på ved lejlighed så (for det er da lidt træls, når det blæser).

JCBX
JCBX Aug 23
Nogen ide om hvad Tesla så gør...

Og hvor kommer vandet ind henne
burns
burns Sep 26
Jeg har prøvet at få Tesla til at fikse det, men det vil de ikke. Er ellers under fuld garanti. De mener det er sådan det skal være. Lidt skuffende at nogen kan få det fikset og andre ikke. Man kan vel fuge det, men så kan lygten ikke tages af. Kan også bruge tape, men det er ikke særlig kønt. Andre løsninger? Antager vi snakker om det vand der samler sig udenfor under lygtehuset.
Forummets indlæg er redigeret af burns Sep 26
migselv
migselv Sep 28

Problemet er at pakningen mellem baglygten og bagklappen bliver utæt med tiden. Så løber vandet ind i bagklappen og man kan få sig et lille brusebad når man åbner klappen. I nogle grove tilfælde kan det vist også løbe ind i bagagerummet. Jeg havde samme problem (dog ikke vand i bagagerummet), men vandet løb nogle gange ud af håndtaget på undersiden af bagklappen og også ud gennem knappen (hvilket sikkert ikke er godt i længden). Jeg fik det lavet på garantien, no questionas asked.

Det bør fikses da der også kan løbe vand ind i selve lygten (altså den der sidder på bagklappen) hvilket kan føre til at lygten ødelægges (alt efter hvor galt det er).

Noget andet der også gøres er at der skiftes nogle aflange plastik/gummi propper på undersiden af bagklappen som så tillader at vandet kan løbe ud igen. Her kan man sikkert også selv bore et lille hul i den eksisterende prop.

De to gummipropper på de yderste kanter i hver side af bagklappen bruges iøvrigt også som afløb, så hvis der kommer vand ud dér når man åbner er det principielt OK.

Reklame