Loading...
dk

Aarhus supercharger | Tesla Forum

Reklame
Stephen
Stephen Aug 28

Kære alle,

Jeg skal snart besøge Aarhus. Kan man benytte supercharger på Bredskiftevej.

Jeg spørger da de ikke fremgår af tesla kortet

Mack
Mack Aug 28

Det kan du godt :- )

MOS
MOS Aug 28

Jeg tror, Tesla har taget den af kortet, fordi de har oplevet så meget trafik på SuC'en, at der i perioder har været optaget, så Tesla ikke selv har haft plads til at oplade de biler, der har været på værkstedet. Jeg har selv spurgt og de siger, man er velkommen til at benytte SuC'en alligevel, selvom den ikke er på kortet. Jeg tænker, at det nok vil være hensynsfuldt at benytte den med omtanke, hvis der ser ud til at være (næsten) fyldt.

KimT
KimT Aug 28

Den kan heller ikke levere 120kWh. Der er ikke strøm nok i området.

burns
burns Aug 28
Citat fra KimT

Den kan heller ikke levere 120kWh. Der er ikke strøm nok i området.

Jeg har da ofte fået 116 kW der, men jo, så var der ikke fyldt.
MOS
MOS Aug 29

Mon ikke forklaringen er som på alle andre SuC'er, at hver lader kan levere ca. 135 kW fordelt på de to standere, der har samme nr. (A og B). Hvis der holder biler og lader på begge standere i et ladepar, så får den først ankomne bil al den effekt, den kan trække og den sidst ankomne bil får kun den effekt, der er tilovers op til de maksimale 135 kW i alt.

Jeg tror, det er det, de mener med, at der ikke er strøm nok. Tesla vil gerne kunne lade kundernes biler hurtigt op ifm. værkstedsbesøg og det kan så ikke altid lade sig gøre, hvis der er mange andre biler, der lader samtidigt.

Captiva
Captiva Aug 29
SUC ifb med værksteder er ikke med på kortet. <br />
Den ved Tesla vkst i München spottede jeg ingen lokal tråd på nettet. Den reddede iøvrigt vores r.. da jeg havde opgivet eon standerne og havde taget aut sikringen flere gange på det hotel, der ellers proklamerede, at de kunne lade elbiler :-) vi kom ind med 2 km rækkevidde og svedige håndflader

PS: Og ja, vi havde forsøgt at skrue ned for amperene

Har nu lært at der enten bør være decideret elbils lader eller 400v 16 amp ec stik. Men episoden er fra 2016, de fleste hoteller har nu styr på lademulighed
Forummets indlæg er redigeret af Captiva Aug 29
TorbenS
TorbenS Aug 29
KimT har ret. Der er ikke altid strøm nok i området. Har holdt alene i dagtimerne og ladet med nedsat styrke.
Mugge
Mugge Aug 29
Fakta er at det ikke er fuld strøm til rådighed, på alle stander. Derfor er der enkelte stander der har reduceret strøm.
Reklame