Loading...
dk

garantiudløb - hvad skal jeg få tjekket? | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Sep 5 '18

Hejsa, min Tesla S85 (der pt har gået km50.000) bliver 4 år i starten 2015 - dvs slut med evt garanti-reps :-(

Der blev engang lavet en tjek-liste herinde kunne bruge for at sikre at alle kendte "fejl/svagheder" blev udbedret inden garantiudløb, men jeg kan ikke finde den.

Så hvad vil I anbefale jeg får tjekket/lavet?

Udover:

1. Ridser i vinduer efter håndtag,
  2. Nrpladeskrue ruster
  3. Lidt vand inden i bagklap drypper/løber ud efter regn (andre?)
  4. Styrebøsning skiftes (jfr globalt re-call)
  5. Ujævn nedbremsning kun ved høj fart (hvad kan det skyldes og dækkes det?) 
  6. Meget høj ventilator lyd i starten af brug af A/C på varme dage.
  7. Retning af paneler der ikke flugter
  8. Moment mistes i ca 0,5sek når man kører hårdt over bump (andre der har det?)
  9. V. fjeder foran knirker lidt ved bump
  10. Tjek af dørhåndtag og lys (virker ok)
  11. Tjek 12v batteri (virker ok)

Er der andre ting jeg skal få undersøgt :-)

Tusind tak for hjælpen

vh Lars

KimT
KimT Sep 5 '18

Hvor bor du ? Du kan vel betale dig fra at f.eks. Hinnerup auto/Autoskadestuen går bilen igennem inden den skal forbi Tesla. De har styr på hvad der er af ting, og hvad der burde være dækket af garanti, og hvad der ikke er.

thomasbj
thomasbj Jul 24

Siden min Model S blev 4 år er følgende skiftet og kunne derfor være en ide at checke:

1. Varmeapperatet (aka brødristeren) - en dyr sag iøvrigt

2. Batteri 'conditioner' - fik Tesla til at give afslag da jeg påstod at den er del af batteri og dermed dækket 8 år. Men regn ikke med at det går.

3. Dual charger - blev dog fixet på Tesla's regning da den hører til batteripakken. Men regn ikke med at de tolker det sådan igen :-)

Hilbert
Hilbert Jul 25

Måtte også skifte kabinevarmefladen - pris ca. 10.113 kr - efter 4½ år. Bevirkede iøvrigt at bilen ikke kunne køre og måtte transporteres/fragtes til Tesla Servicecenter for reparation.

Amareis
Amareis Aug 1

For at fortsætte denne nyttige tråd kan jeg fortælle om de ting jeg har fået kontrolleret:

- Skiftet bolte der holder bagagerums klapper fast til de hydrauliske løftere. De rustede.

- Limet krom lister fast igen. De var gået løs.

- Kontrolleret parkeringssensorer der reagerede forskelligt.

Næste gang skal jeg have kigget på:

- Svag rasle/klinke lyd fra venstre forhøjtaler i tag bøjlen

burns
burns Aug 2
Citat fra Amareis

For at fortsætte denne nyttige tråd kan jeg fortælle om de ting jeg har fået kontrolleret:

- Skiftet bolte der holder bagagerums klapper fast til de hydrauliske løftere. De rustede.

- Limet krom lister fast igen. De var gået løs.

- Kontrolleret parkeringssensorer der reagerede forskelligt.

Næste gang skal jeg have kigget på:

- Svag rasle/klinke lyd fra venstre forhøjtaler i tag bøjlen

De skruer er ikke dækket af garantien. De ville ikke dække dem hos mig i hvert fald.