Loading...
dk

Findes der en version med denne kombination? | Tesla Forum

Reklame
sfr
sfr Sep 7

Hej alle

jeg håber I kan kan hjælpe. Findes der, på det danske brugt marked, en version, med denne kombination?

1) gratis opladning på superchargere (pendler en del mellem Århus og KBH)

2) Autopilot hardware der muliggør at modtage fremtidige opdateringer fra Tesla

Hvis ja, er der specifikke funktioner eller modelår jeg skal kigge på for at sikre at det er den rigtige kombination. 

på forhånd tak. 

KimT
KimT Sep 7

Jeg vil tror at alle brugte Tesla'er du køber i DK stadig har fri supercharger.

Mht AP så findes der lige nu  3 versioner. Version 1 har kun 1 kamera og kører på - HW fra mobileye

AP 2.0 - vel op til 8 kameraer, stadig på HW fra mobileye - blev sat i biler fra engang i Q3 '16

AP 2.5 - med nvidea HW - blev sat i biler fra slutningen af aug. '17

AP 3.0 - rygtet at Tesla selv vil udvikle HW. Og der har været snak om at biler med 2.0/2.5 måske bliver opgraderet

Der kommer nok ikke ny funktionalitet til AP 1.0 - den er begrænset af kun at have 1 kamera. Men derfor kan den jo godt blive bedre med tiden.

Tesla kører ikke med modelår, det er produktionsdatoen der er afgørende. De skifter løbende komponenter. Se bl.a her : https://sites.google.com/site/teslamotorsclubwiki/home/model-s/options-by-year

mbk
mbk Sep 8

AP v2.0 var også nVidia, v2.5 kom med Model 3 som har hurtigere hardware, redundant servo styring og kamera på føren (fatigue/uopmærksomheds overvågning) , den hurtigere hardware er vist kommet til S/X men ikke redundant servostyring eller kamera på føreren. Forvent ikke at Tesla kommer med større opdateringer til ældre biler, Tesla laver store ændringer hele tiden og mange features kan ikke retrofittes. 

mbk
mbk Sep 8

Kort, lige meget hvilken Tesla du vælger i dag bliver den ikke selvkørende, jeg synes det er umoralsk af dem at sælge software pakken fully self driving, det kommer ikke til at ske uden redundant hardware og flere generationer bedre hardware og software, måske man kan få en refund en gang i fremtiden, det ender nok i en retssag.

Når det er sagt skulle det ikke undre mig at Tesla kommer først til fadet med selvkørende biler og de holder deres forspring og kommer med store forbedringer på nyeste kørende version af hardware, men hvis Tesla mener det er nødvendigt så ændrer de hele hardware pakken og laver ændringer der ikke kan retrofittes, de har gjort det før og gør det igen, det er sådan de er og det er derfor de er så innovative. 

sfr
sfr Sep 9
Tak for jeres svar. Det giver en god indsigt i hvordan det fungerer. Planen/tanken er grundlæggende at købe en bil hvor det er muligt at få software-opgraderinger til, samtidig med gratis charging, førerløs kørsel er ikke et must. Jeg er interesseret i at få en model hvor de gode software- opdateringer, særligt sikkerhedsmæssigt, er noget “der batter”. Hvis jeg forstår jer ret, så vil det være 2.0 eller 2.5 Kombineret med gratis chraging? Hvis det/den findes?
mbk
mbk Sep 9

Ja, så vi snakker efter oktober 2016. Dem er der ikke mange af i DK, det vil nok være nemmest enten at gå til Tesla eller hente den i udlandet og betale afgiften. Afhængig af Model osv så starter en S75 med AP indregistreret i DK nok omkring 700.000

sfr
sfr Sep 9

Ok ja det indskrænker det jo pænt meget. Og hvordan med AP1 hardwaren? er den håbløs ift. disse software opdateringer der kommer? bliver der stadig skubbet opdateringer ud og/eller bliver der trukket stikket til den udgave lige pludselig?

KimT
KimT Sep 9

Der kommer stadig opdateringer. Og selv om det er lang tid siden AP 2/2.5 kom tror jeg at det først er fornyligt at de har nået det niveau som AP 1 har.

Så nej - du går pt. ikke glip af noget ved at finde en som "kun" har AP 1

Reklame