Loading...
dk

Godt nyt for prisen på Model 3 | Tesla Forum

jramskov
jramskov Oct 25 '18

As for Model 3 coming to Europe, Tesla said that they plan to open the order book to reservation holders by the end of the year.

Musk added that they plan to build a significant batch of Model 3 vehicles for Europe in January.

He said that he expects deliveries in February and March:

“We expect to start producing a significant volume for Europe in January, and obviously take some time to ship. So deliveries, probably if we finish the deliveries in Europe kind of in the late February, March timeframe.”

Link: Levering til Europa

webercarbmann
webercarbmann Oct 26 '18

Er der nogen der har regnet på hvad den nye midrange RWD TM3 kommer til at koste i Dk, med/uden afgifter? Vh Peter

mbk
mbk Oct 26 '18

@webercarbmann

Sort, mid range, premium ca. 400.000kr uden afgift. Der er ca. 30.000 i afgift i år og mere næste år men reglerne bliver jo sikkert lavet om. 

PeterE
PeterE Oct 26 '18

Gad vide om en nuværende eller kommende regering ikke også vil fjerne momsen fra el-biler?

MOS
MOS Oct 26 '18
Citat fra PeterE

Gad vide om en nuværende eller kommende regering ikke også vil fjerne momsen fra el-biler?

Det vil helt sikkert kunne sparke elbilsalget i gang for alvor. Se bare, hvordan det går i Norge, hvor elbiler er moms- og afgiftsfri. Der er ca. 50% af nye, solgte biler elbiler. Det kan være, det er det, der skal til. Og så også en langsigtet plan med delmål og klare udmeldinger for, hvilke regler, der kommer til at gælde i en lang årrække fremover, så vi kan få usikkerheden ryddet af vejen. Jeg tror også, at usikkerheden får mange potentielle elbilskøbere til at tøve og afvente situationen.

Jeg er dog ret sikker på, at den nuværende regering ikke vil være med til at momsfritage elbiler. En kommende (rød) regering formentlig heller ikke, men mit bud er, at de røde nok generelt er mere miljø- og klimabevidste og dermed elbils-venlige.

Det strander altid på, at der hedder sig, at det koster staten helt vildt mange penge med de ganske få elbiler, der bliver solgt. Og sjovt nok har man alligevel råd til at nedsætte afgiften for fossilbrændere år efter år. Det virker utroværdigt. Man glemmer så også lige at regne med de negative eksternatliteter, der er ved afbrænding af fossile brændsler. Så det kan sagtens være, at selv helt moms- og afgiftsfri elbiler er en god økonomisk forretning, hvis man ser holistisk på det.

MOS
MOS Oct 26 '18

Hvis vi får en mail i december om, at vi kan bestille vores Model 3, så står vi i lidt af et dilemma. Hvad kommer der til at ske med afgifterne? Skal man skynde sig at bestille eller er det bedre at vente og se tiden an?

Forhåbentlig får de snart besluttet, hvad der skal ske med afgifterne, for usikkerheden gør, at elbilsmarkedet endnu engang går i stå. Jeg er dog alvorligt bekymret for, at man endnu engang vil lave en lappeløsning til en lappeløsning til en lappeløsning. Og ikke en gennemtænkt, langtidsholdbar plan, der fremmer omstilling til bæredygtighed. Det ender formentlig med en halvhjertet grønvaskning, som alligevel skal laves om igen om et års tid eller to.

webercarbmann
webercarbmann Oct 26 '18
Quote from MOS

Hvis vi får en mail i december om, at vi kan bestille vores Model 3, så står vi i lidt af et dilemma. Hvad kommer der til at ske med afgifterne? Skal man skynde sig at bestille eller er det bedre at vente og se tiden an?

Forhåbentlig får de snart besluttet, hvad der skal ske med afgifterne, for usikkerheden gør, at elbilsmarkedet endnu engang går i stå. Jeg er dog alvorligt bekymret for, at man endnu engang vil lave en lappeløsning til en lappeløsning til en lappeløsning. Og ikke en gennemtænkt, langtidsholdbar plan, der fremmer omstilling til bæredygtighed. Det ender formentlig med en halvhjertet grønvaskning, som alligevel skal laves om igen om et års tid eller to

Der er pågående forhandlinger i skatteministeriet. Det kommer en afklaring inden længe. Jeg tror det bliver en ny lappeløsning i retning af regeringens udspil.  

mbk
mbk Oct 26 '18
Citat fra MOS

AFAIK er afgifterne efter leveringsdato, som vil være i 2019. Den skrabede mid range vil så koste knap 480.000 med en  ~75.000 i afgift. Det er alligevel noget af en forskel hvis man lige venter til at finde ud af om prisen lander på 480.000 eller 400.000.

Jeg vil nok ikke turde bestille før der var en aftale.

jramskov
jramskov Oct 26 '18
Citat fra MOS

Kald mig gammeldags, men jeg bestiller ikke nogen bil før jeg har set og prøvet den.

P85DK
P85DK Oct 26 '18

jramskov du er gammeldags :-) De sidste 4 biler jeg har købt har jeg hverken haft mulighed for at prøve eller se fysisk før køb. Ved køb af ny bil intet problem, ved køb af brugt gælder det bare om at stille de rigtige spørgsmål

jramskov
jramskov Oct 26 '18

:D
Jeg har på fornemmelsen vi bevæger os på to forskellige niveauer rent økonomisk :)

loeweman
loeweman Oct 26 '18
Citat fra mbk

Jeg vil nmok ikke turde bestille før der var en aftale.

Enig. Og stiger afgiften som planlagt, kan jeg godt regne ud, at det ikke bliver en model 3 men en billigere benziner for mit vedkommende. Det ville godt nok være træls

MOS
MOS Oct 27 '18
Citat fra loeweman

Enig. Og stiger afgiften som planlagt, kan jeg godt regne ud, at det ikke bliver en model 3 men en billigere benziner for mit vedkommende. Det ville godt nok være træls

Stiger afgiften som planlagt efter de nuværende regler, så ender det nok også med, at jeg må droppe Model 3 og beholde det store lokum af en Model S. Den har i forvejen tabt så meget i værdi, at den ikke længere kan byttes med den mindre bil, som Model 3 er, hvis afgifterne stiger yderligere. Så selvom lidt mindre sagtens kunne gøre det, når man kører alene på arbejde, så ender det måske paradoksalt nok med, at det bliver den mest optimale løsning for mig.

Objektivt set giver det bare ikke så meget mening at slæbe 2 tons metal og en 5-personers læderstue med på arbejde, når andre (familier) med et større behov kunne have fået glæde af min brugte Model S.

P85DK
P85DK Oct 28 '18
Citat fra jramskov

:D
Jeg har på fornemmelsen vi bevæger os på to forskellige niveauer rent økonomisk :)

det er nok mere temperament end penge når det kommer til stykket ;-)

jramskov
jramskov Oct 28 '18

Jeg tror en model 3 er en lidt større investering for mig, derfor er jeg nok også lidt mere forsigtig.

P85DK
P85DK Oct 28 '18

Den forstår jeg godt, men det jeg mener med temperament er at de fleste herinde har en nogenlunde klar ide om hvorfor de vil have en model 3, og det springende punkt virker for hovedparten at være 20 eller 40% afgift mere end forventninger til samlekvalitet og køreegenskaber.

Så hvis du er i 20/40% afgift beslutningsgruppen og der kommer den ønskede afklaring i forhold til økonomien, så er det vel bare at hugge til og få den så hurtigt som muligt, eller?

mbk
mbk Oct 29 '18
Citat fra P85DK

Den forstår jeg godt, men det jeg mener med temperament er at de fleste herinde har en nogenlunde klar ide om hvorfor de vil have en model 3, og det springende punkt virker for hovedparten at være 20 eller 40% afgift mere end forventninger til samlekvalitet og køreegenskaber.

Så hvis du er i 20/40% afgift beslutningsgruppen og der kommer den ønskede afklaring i forhold til økonomien, så er det vel bare at hugge til og få den så hurtigt som muligt, eller?

Jeg ville bestille ubeset hvis bare jeg havde en endelig pris jeg kan/vil betale. Jeg er sikker på at kvaliteten er fin til mig, jeg ville da gerne have et par ekstra fysiske knapper og et instrument cluster. Jeg regner dog med at få lov at se og sidde i en i USA om et par uger.

jramskov
jramskov Oct 29 '18
Citat fra P85DK

Selvom jeg er ret overbevist om at jeg/vi ender med at købe en Model 3, er der for meget jyde i mig til at købe den ubeset. Jeg kunne godt se Tesla give reservationsholdere mulighed for at se/prøve bilen indenfor overskuelig fremtid.
Afgiftsspørgsmålet ser jeg nærmest modsat. Der bliver ingen Model 3 leveret til Europa i 2018, til gengæld tror jeg ikke det bliver et problem at få leveret i løbet af 2019. Hvis politikerne ikke får lavet en aftale før januar, kan det sagtens være en fordel at vente.

edge
edge Oct 29 '18
Der er vel også stadig lige det væsentlige spørgsmål omkring trækkrogen. Den blev lovet - men kommer den? Og i givet fald hvornår? For mit vedkommende bliver der ingen Model 3 før den kan fås med træk.
MOS
MOS Oct 29 '18
Og varme i rattet. Ellers ingen Model 3 til mig.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »