Loading...
dk

Godt nyt for prisen på Model 3 | Tesla Forum

mbk
mbk Oct 29 '18

@edge

Det vil også være meget svært for mig hvis Model 3 ikke får mulighed for træk. Dog er der blevet spottet 12V digital relæ etc på printplade og stik som endnu ikke er benyttet  så er sikker på noget af bilen er designet til det, så med mindre der er en eller anden teknisk grund til at det ikke kunne blive til noget tror jeg den er forberedt. Krydser fingre for at det kommer med EU udgaven sammen med CCS. Opvarmet rat er jeg helt ligeglad med, når bare kabinen kan forvarmes. Jeg er fuldstændig ligeglad med at rat og sæde varme er mere effektivt, jeg vil helt klart bare preheate kabinen. 

edge
edge Oct 29 '18
@mbk Det lyder lovende. Min trailer er lige voldsom nok til at spænde bag på cyklen. Og det lykkedes jo aldrig at få godkendt træk på Model S..
MOS
MOS Oct 29 '18
@mbk Jeg gider bare ikke sidde og svede inde i en lummervarm bil og stadig have kolde fingre. Efter at have prøvet varme i rattet skal jeg aldrig mere have en bil uden.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 29 '18
jramskov
jramskov Oct 30 '18
Citat fra edge Der er vel også stadig lige det væsentlige spørgsmål omkring trækkrogen. Den blev lovet - men kommer den? Og i givet fald hvornår? For mit vedkommende bliver der ingen Model 3 før den kan fås med træk.

For lang tid siden er der blevet spottet en test af det, men siden har der været meget stille...

jramskov
jramskov Oct 30 '18
Citat fra MOS Og varme i rattet. Ellers ingen Model 3 til mig.

Det tror jeg desværre har lange udsigter, så du må nok hellere beholde din Model S :)

MOS
MOS Oct 30 '18
Citat fra Nostromo
Det ene udelukker vel ikke det andet, kabinen kan opvarmed til 20 grader og varme i rattet :)

Netop! Men hvis ikke Model 3 kommer med varme i rattet, så er det jo ikke en mulighed. 

MOS
MOS Oct 30 '18
Citat fra jramskov
Citat fra MOS Og varme i rattet. Ellers ingen Model 3 til mig.

Det tror jeg desværre har lange udsigter, så du må nok hellere beholde din Model S :)

Man skulle bare tro, det var en forholdsvis lille, ekstra ting at putte varme i rattet i Model 3. Det er jo ikke en ny opfindelse eller raketvidenskab eller sådan noget. Og softwaren burde allerede understøtte det, da det jo eksisterer i Model S og Model X. Jeg er ret sikker på, at mange Model 3 kunder i f.eks. Canada og Norge også vil sætte pris på det.

jramskov
jramskov Oct 30 '18

@MOS: Enig, jeg tror bare ikke det er en prioritet @ Tesla. Det kan være det kommer som en opdatering på et tidspunkt, men jeg tvivler på de ændrer meget på kabinen det næste års tids, mindst.

Hilbert
Hilbert Oct 30 '18

@MOS

Brug kørehandsker, og hvis det ikke er nok, så put en varmepose indeni:

https:///...ativeASIN=B00N3X3JLI

Kan iøvrigt også bruges i støvlerne ;).

edge
edge Oct 30 '18
Jeg synes nu også det er ret underligt hvis den virkelig ikke har ratvarme. Det ville jeg have tænkt var en selvfølge. Det har selv en Hyundai i laveste udstyrsversion. Jeg ville også være temmelig ked af at undvære det, jeg er meget glad for det i min S. Det vil helt klart også være noget der får mig til at kigge efter andre biler end Model 3, hvis den kommer til Europa uden ratvarme.
MOS
MOS Oct 30 '18

@edge

Ja, måske skulle jeg vælge en Hyundai i10 til 109.995,- (inkl. ratvarme) ;->

Fås den mon også som ren el-bil??? Ellers har det ikke den store interesse...

PeterE
PeterE Oct 31 '18

Pyha, nu begynder I at vælge bil ud fra ratvarmen? Jeg bliver lidt træt :)

jramskov
jramskov Nov 1 '18

Jeg har aldrig haft eller prøvet at køre med ratvarme, men jeg kan sagtens forestille mig at det er rart - min kone vil helt sikkert synes det var en "must have" hvis hun kendte til det :)

mbk
mbk Nov 1 '18

FDM har haft deres journalister fra Motor bladet ovre og teste en Model 3 og kommer også med nogle ca danske priser. https://fdm.dk/motor/forpremiere/2018-10-tesla-model-3-sjov-anderledes

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 1 '18
jramskov
jramskov Nov 2 '18

"Sæderne er ret korte og støtter egentlig ikke særlig godt, og hovedstøtterne passer ikke til høje personer."

Hmm...jeg har ellers nærmest kun hørt positivt om sæderne. Hvad definerer de mon som "høje personer"?

"På en varm dag er kunstlæder dog ikke at foretrække, og standardmodellens stofindtræk lyder derfor mere tiltalende."

Lidt underlig sammenligning. Det er premium interior, så alternativet ville være rigtig læder. Der er forskellen vel ikke så stor?

De er heller ikke så glade for komforten - gad vide om den bil de har kørt i er en af de ældre modeller fra før de tilrettede affjedringen?

P85DK
P85DK Nov 2 '18

Tesla har ikke ægte læder mere, kun ægte pleather.

Sæderne ser da også lidt flyder ud i forhold til Mercedes og Audi

mbk
mbk Nov 2 '18

@jramskov

De henviser til nogle europæiske biler i samme prisklasse, her kunne det være fint hvis de satte navn på.

Nu er "køreegenskaber" jo noget der betyder noget forskelligt for forskellige mennesker. Jeg er ikke voldsomt sofistikeret og synes den Model S P85+ jeg har kørt i et par uger var fabelagtig, ja den var stor, ja den var tung, men den var lækker at køre i. Jeg er nok også mere til flyder end sportsvogn alligevel.

Generelt synes jeg ikke at FDM har fået et særligt dybt interview for at flyve de journalister til USA, forhåbenligt skulle de andet end lave Model 3 review. Det er somom de har meget svært ved at tage bladet fra munden. Enten kan de godt lide den men det er lidt politisk svært, eller også kan de ikke og vil heller ikke rigtig ud med det. Jeg gad godt høre Anders Berner og co fra bilbasen give et video review, jeg er ikke sikker på at de er tosset med den, men i det mindste er det til at forstå hvad de synes om bilen.

PeterE
PeterE Nov 2 '18

Kan vi ikke selve gætte på deres referencer: Volvo V40, Audi A3, BMW 1-serien, VW Golf, Mercedes C-klasse, Seat Leon og en stribe franske som jeg ikke kender ret godt.

jramskov
jramskov Nov 2 '18
Citat fra P85DK

Tesla har ikke ægte læder mere, kun ægte pleather.

Det er nok mig der ikke fik formuleret det godt nok. Jeg er godt klar over at Tesla ikke bruger ægte læder mere. Min pointe er blot at deres sammenligning med stofsæder ikke er super relevant. Bilen er med premium interiør og premium interiør er oftest == lædersæder. Om det er kunstlæder eller ægte læder gør ikke den store forskel og det er ikke noget nyt at det bliver varmt - det gælder alle biler, så lidt underlig kommentar at komme med, det er næppe noget de nævner i alle deres anmeldelser.

P85DK
P85DK Nov 2 '18

@PeterE - Nok mere A4, 3-serie og C-klasse end A3 og 1 serie :-)

@jramskov - de siger jo netop kunstlæder og der er enorm forskel på kunstlæder i en Tesla og det læder du finder i A4, 3-serie og C-klassen. Det er sgu' ret tamt det kunstlæder, men så kan man nu nyde at ingen køer kom noget til ;-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »