Loading...
dk

Luftundervogn hjælp. | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Oct 19 '18

Hej Tesla'er,

Vi har købt en ny Model S og har i den forbindelse fået luftundervogn med. Men vi er simpelthen i tvivl om hvordan den fungerer.

Når jeg kører på landevejen og gerne vil have den i "low" height, så har den tendens til at hoppe direkte tilbage til "standard" heigth på displayet. Det samme gælder med alle de andre heigtoptions. Bilen hæver og sænker sig, men displayet viser standard hele tiden.
Jeg føler mig lidt rookie på dette område, og vil høre om nogle kan hjælpe med en "Guide for dummies" til luftundervognen.

Mvh 
Rasmus.

Forummets indlæg er redigeret af RasmusKoch Oct 19 '18
fmm1000
fmm1000 Oct 19 '18
Ring til Teslasupprten i Holland. Nummeret står vist, når du trykker Tlogoet ind..

Bilen husker via gps hvordan luftundervognet skal indstilles.
lauz
lauz Oct 20 '18
Du kan indstille hastighedsgrænsen for hvornår den skal gå i LOW. Mener det er omkring 110 standard? Går du over hastigheden? Så sænker den automatisk. Men det betyder også at når du så igen sænker farten til under den indstillede hastighed? Så hæver den tilbage til normal.

Så hvis du ligger og flipper mellem 70 og 110? Så kører den automatisk op og ned (forudsat din indstilling er sænkning ved 110).

Husk også at VERY HIGH automatisk sænker til HIGH over en hvis hastighed.

Plus der er GPS hukommelse på dine ændringerne. Så roder du meget rundt med at hæve sænke de samme steder? Så risikerer du den husker det til næste gang. Fremgår dog af skærmen.
KXR
KXR Oct 20 '18
Det er ved 80 km/t den går i low og tilbage til standard ved 60 km/t ......bare lige fra hukommelsen :-)
RasmusKoch
RasmusKoch Oct 21 '18
Tak for svar. Jeg har ringet til Tesla service, som skal have bilen ind. Formodentlig en lille software fejl, idet den ikke viser at den sænker eller hæver sig på skærmen.