Loading...
dk

Tesla tyve fanget på video | Tesla Forum

Reklame
Metguy2000
Metguy2000 Oct 23
Jeg er startet med at bruge pin koden

https://www.youtube.com/watch?v=odG2GX4_cUQ
migselv
migselv Oct 23

Passive Entry = OFF

PIN Code = ON

Valet Mode = ON [hver gang man efterlader bilen fx. natten over - er dog noget mere bøvlet]

Der er ikke meget mere man kan gøre udover måske en lille taske der blokkerer radiosignaler som man kan placere nøglen i.

Det hjælper nok også at parkere bilen i aflåst garage eller på en aflåst grund.

Man kunne ønske sig at PIN koden ikke er begrænset til kun 4 tal.

Det kunne også være en ide at man ikke bare kan slå "Mobile Access" fra, men at man skal bruge en ekstra kode hertil (eller ens Tesla kodeord). Det ville gøre det nemmere at opspore bilen når den er blevet stjålet. Her kan fx. Valet Mode bruges som workaround som samtidig også begrænser en række andre ting.

PeterE
PeterE Oct 23

Det er en bil og hvis den bliver stjålet, så er det en forsikringssag og bare ærgerligt. Groft sagt, og på trods af PIN og andre gode tiltag. Hvormange Teslaer blev der stjålet i DK i 2017?

KimT
KimT Oct 23

Hvis bilen smides op på et fejeblad så er det sådan set ligegyldigt om mobile access er slået fra eller ej. Du vil ikke kunne følge bilen alligevel. GPS positionen opdateres nemlig kun når bilen kører. Det har en sag for nogle måneder siden i USA vist. Der var en der skrev på reddit samtid med at han havde kontakt til politiet og Tesla. Om Tesla kan logge på bilen selvom remote access er slået fra ved jeg ikke, for de var sådan set ikke specielt behjælplige. For de skulle kunne logge på via SSH og til enhver tid aflæse den aktuelle GPS position, selvom bilen ikke kører.

migselv
migselv Oct 23
Jeg vil dog påstå at bilen ikke kan læsses på et fejeblad uden at det udløser alarmen og en notifikation i APPen. Godt nok kan den så ikke spores, men det vil være noget opmærksomhedsvækkende i et villakvarter midt om natten.
Medmindre selvfølgelig at bilen først låses op via relais attack e.l. (Eller ejeren har slået alarmen fra)

Nikolaj
Nikolaj Oct 23

Jeg undgår den slags typer ved at have en bevægelses-sensor i carporten. Den vækker mig med en høj ringetone i soveværelset, hvis mennesker lusker rundt om vores biler, og den bliver ikke aktiveret af dyr etc.

Ellers er det jo bare at have slået passive entry fra, og kun hvis man mistænker at nogen allerede har kopieret ens fob, så kombiner det med pincode.

Nostromo
Nostromo Oct 23
@migselv, hvis bilen stjæles som i videoen hjælper alarmen jo ikke en dyt så jo den kan sagtens lastes over på et fejeblad senere.
koden
koden Oct 24

Er vi sikre på at det ikke bare er ejeren selv der vil lave en spændende youtube video? :-)

Men pinkode er nok en god ide.

Selvom de jo stadig får access til bilen.

PeterE
PeterE Oct 24

Hvis de virkelig, virkelig professionelle biltyve vil have en TMS, så skal de nok få fat på en. Med mindre man bygger et fort af en garage rundt om en bil til 1 mio. Og det giver ikke mening.

Metguy2000
Metguy2000 Oct 24
Jeg er faktisk lidt glad for min ekstra indbygget gps tracker, et krav fra forsikringen.
Hvis uheldet skulle være ude, og den blev læsset på et fejeblad, så får jeg besked med det samme.

Det skete da Tesla kørte den fra Århus til Kbh efter en reperation.

De ringede indenfor minutter efter den begyndte at flytte sig uden at bilen var tændt.
SimonHN
SimonHN Oct 31
Ekstra GPS overvågning nytter ikke en skid. De har en gsm/gps blocker med i lommen.
Reklame