Loading...
dk

Software V8.1 til V9.0 ? | Tesla Forum

TorbenS
TorbenS Oct 23 '18

Er der mon nogen i DK som har fået den nye software V9.0 ?

Den har været under udrulning i USA et stykke tid.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Oct 23 '18
KimT
KimT Oct 23 '18

Nok ikke andre end beta testerne - specielt ikke efter Elon's tweet : Software V9.0 with latest Autopilot is rolling out to North America soon: https://twitter.com/elonmusk/status/1054487430043074561?s=19

PeterE
PeterE Oct 23 '18

En som har det gode link til hvad 9.0 indeholder? 

KimT
KimT Oct 23 '18

Tesla selv : https://www.tesla.com/da_DK/blog/introducing-software-version-9

Dashcam/360 virker vist kun fra AP HW 2.5. Eller ligger der vel div youtube videoer der viser det nye interface

Her det første hit : https://www.youtube.com/watch?v=aW9M40XurWU

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 23 '18
burns
burns Oct 23 '18
Jeg skal i hvert fald ikke have V9 ind. Det er kun nedgradering i vente for AP1 brugere (på nær Atari spil).

Vi mister friheden til at vælge apps på skærmen samt hvor stor (halv/fuld).

Kort altid på skærm.

Soltag kan ikke styres så detaljeret mere.

Vi mister mulighed for at trykke telefonnummer ind (kun kontanter kan bruges).

Og flere andre ting. Jeg ser absolut ingen grund til at opgradere.


griffel
griffel Oct 23 '18
Citat fra burns  Jeg ser absolut ingen grund til at opgradere.    
 

Mon du kan slippe på sigt....?

PeterE
PeterE Oct 24 '18

Opgraderinger indeholder altid - også - en mængde fejlrettelser og optimeringer. Oa ja, introducerer også nye fejl desværre. Men nej, det er svært at slippe for at opgradere og hvis man er på garantien, så vil Tesla 100% sikkert også bare opgradere den ved service eller en evt garantisag.

burns
burns Oct 24 '18
fejlrettelser, optimeringer, og fejl kan jeg leve med til en vis grad, men når de reducerer mængden af gratis så vil jeg forlange ikke at få lagt V9 ind. Gør de det alligevel så vil jeg da overveje at lægge sag an for at få økonomisk kompensation eller den gamle software ind igen. Og jeg vil have en god sag. Nyt er ikke altid bedre.
Gronhund
Gronhund Oct 25 '18

Jeg vil også mene, at der er få gode ting i v9.0 til os med 2015 modeller. Men hvordan undgår man at opdatere, ud over hele tiden at udskyde opdateringen med op til en dag her dag (som så går galt, når man tager på ferie)?

PeterE
PeterE Oct 26 '18
Citat fra Gronhund

Jeg vil også mene, at der er få gode ting i v9.0 til os med 2015 modeller. Men hvordan undgår man at opdatere, ud over hele tiden at udskyde opdateringen med op til en dag her dag (som så går galt, når man tager på ferie)?

Du har købt en bil som bliver opgraderet løbende, og som helt sikkert har nogle fejl og uhensigtsmæssigheder idag. Fortæl mig lige igen de tre gode grunde til ikke at blive opgraderet? 

PeterE
PeterE Oct 26 '18
Citat fra burns fejlrettelser, optimeringer, og fejl kan jeg leve med til en vis grad, men når de reducerer mængden af gratis så vil jeg forlange ikke at få lagt V9 ind. Gør de det alligevel så vil jeg da overveje at lægge sag an for at få økonomisk kompensation eller den gamle software ind igen. Og jeg vil have en god sag. Nyt er ikke altid bedre.

Enig, nyt er ikke altid bedre - det er vel derfor at Tesla har ret massiv dialog med brugerne fsva ønsker til kommende versioner af vores software. Sagsanlæg og økonomisk kompensation, forklar mig lige hvordan du mener at det er seriøst? 

Muligheden for at vælge overvågning fra er jeg med på, en kommende mulighed for at vælge software opgraderinger fra er jeg også med på - blot imod at garantien delvis bortfalder. Men at true Tesla med bål og brand og sagsanlæg, det mener jeg er usagligt. Meget.

burns
burns Oct 26 '18
Jeg synes stadig GUI i V7 var bedre end i V8, om end farverne var lidt kedelige. V8 har jeg skal brokket mig over men taget af features var ikke så stort at jeg gjorde yderligere ud af det. V9 er dog en anden snak hvor der reduceres en del i features og derfor ser jeg ingen grund til at få lagt den ind. Gør Tesla det så mod min vilje, så har jeg da god sag. Og garantien er ikke betinget af at man opgraderer. Det står i hvert fald ingen steder i det jeg har læst. I opfører jer som forhippede Apple fans.
lauz
lauz Oct 26 '18
Held & lykke med at bevise du har lidt et tab. Dommeren vil nok ret hurtigt sætte erstatningen for forkerte farver og forbedret sikkerhed til nøjagtig 0 kroner.

Livet er for kort til at opføre sig som en mavesur gammel mand.

God weekend
KimT
KimT Oct 26 '18

Jeg er da godt nok spændt på at se hvad min bil laver. Den er ved at downloade - ind til videre 6,4Gb ! Men med den størrelse er det nok nærmere kort.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 26 '18
TorbenS
TorbenS Oct 27 '18
Så har den opdateret til v9.
2018.42.2
Intet væsenligt nyt. Hele brugerfladen er byttet rundt og lavet om.
Men desværre ingen via punkter i Navigation. Så det er stadig op med TomTom når der skal navigeres seriøst. Jeg tror desværre aldrig det kommer før Tesla køber softwaren fra andre.
KimT
KimT Oct 27 '18

Min hentede 7,6Gb i går fra kl. 19.30 - 00.30. Men jeg har ingen besked fået i bilen. Hvis det var kort, har jeg de gange jeg tidligere har fået opdateringer, fået at vide at kortet var opdateret.

lauz
lauz Oct 27 '18
Fik v9 ned i dag - så de er i fuld gang med at rulle den ud.

Ser flot ud, men kræver lidt mere tid at danne en mening omkring. Faldt desværre i et hul med at spille Lunar lander og missile Commander.
burns
burns Oct 27 '18
Jer, der kritiserer min modstand mod at miste features efter at have købt bilen, må være ekstreme fan-boys. I vil nok acceptere alt hvad Tesla kunne finde på. I er sgu underlige.

Og skal vi lige være ærlige her? Tesla V8 GUI er sikkerhedsmæssigt ringere end V7, da V8 kræver mere opmærksomhed (kigge på skærmen under kørsel). V9 bliver tilsyneladende ringere end V8 (tilsyneladende da jeg ikke har personlig erfaring, men må støtte mig til andres oplevelser og screenshots). 

Dog har jeg lige læst at en af de features der var fjernet i V9 er kommet tilbage igen, så alt håb er ikke ude. Ekstremt mange Tesla ejere i USA kimede service centrene med med klager over manglende features i V9. De må jo alle være mavesure gamle mænd ifølge jer, men fakta er at de fik Tesla til at lytte og fikse et af problemerne hurtigt. Kan tænkes de fikser nogle af de andre også, såsom manglende dial-pad til telefonen, ingen dato-visning på kalender app ikonet (viser altid 31), ingen fin-styring af soltag, og andet (jeg kan ikke huske alt).


TorbenS
TorbenS Oct 28 '18

Tryk på den BLÅ stopknap og soltaget stopper et vilkårligt sted som du vælger

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Oct 28 '18
Sider: 1 2 3 »