Jeg glæder mig til den opgradering, og jeg tror imodsætning til andre at Tesla faktisk har gennemført en halvhæderlig ux indsats. Om det så er irriterende at kortet vises forrest, det vil jeg lige prøve selv før jeg har en holdning til det. Tænk hvis fartkontrol kunne være et overlay på det rigtige kort...
Der er allerede mulighed for 3 skærme - da mobil ligger sig over musik i bunden - og dækker kortet.
Men der er åbnebart et lille hack : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/triple-app-screen-on-v9.131518/
Så er version 42.2 (9) installeret. Desværre inden jeg kørte på arbejde, så ingen direkte indtryk endnu.
KimT, synes du selv det er specielt trafiksikkert at skulle interagere med konsollen på den måde? Og man skal givetvis gøre det hver gang man vil ud og køre. Den GUI hører ikke til i en bil.
Nej det har du absolut ikke hørt mig sige, og det kommer du heller ikke til
Synes det spiller meget godt og nu virker radioen og skift på rattet igen !!!
Nu skal vi bare have noget ordentligt i instrumentbordet og noget performance info til P-modellerne :-)
Jeg mener at de endelig har fået rettet den bug som i flere måneder har gjort at jeg ikke kunne skifte radiokanal via rattet og at radioen efter et lille stykke tid frøs fast på én kanal, så man heller ikke kunne skifte via skærmen. Selv efter flere updates var buggen der stadig.
Det bliver interessant at høre om Kiefers skærmissue forsvinder med installationen af V.9
Jeg er - langt om længe - midt til min V9 opdatering, og jeg glæder mig! :)
(og nej, jeg er ikke bekymret for trafiksikkerheden overhovedet. Trafiksikkerhed i form af årvågenhed ligger hos piloten, ikke i softwaren. Og de dage hvor H C Andersens Boulevard står i brand, der fokuserer jeg på trafikken og lader skærme og knapper få lidt fred)
God weekend, og god kørsel derude folkens!
Jeg er indtil videre rigtig godt tilfreds med V9.
Jeg mangler dog en feature på V9. Når man bruger navigationen, så mangler jeg muligheden for at se hvor meget batteri der er tilbage når jeg er ved destinationen. På V8, var der i venstre hjørne hele tiden dette synligt. I V9 skal man trække ned i "gardinet", men dette gør så at kortet viser hele ruten og derved zoomer ud. man kan selvfølgelig få vist "trip" billedet, men det er også lidt irreterende at bruge plads på.
P.s hvis nogen har fundet en smutvej til at få vist det, så hører jeg gerne herom.
Jeg er mest irriteret over at man ikke kan se tidspunktet man har sat bilen til at startet opladningen på i app'en mere.
Jeg har også Remote S installeret. Når opladningen er sat til 04 står den til 01.33AM
@noer du skal bare trække ned i baren under det lille vindue, så kommer % ved distinatin og retur
Ja, men så ændre den billedet til at vise den fulde rute på skærmen, frem for at vise navigationen den er i gang med. Det er lidt svært at forklare, men hvis du prøver det er du ikke i tvivl om hvad jeg mener :-)