Loading...
dk

Vinterdæk og AP1 | Tesla Forum

chrand750
chrand750 Nov 7 '18

Hej Alle

Jeg er ny Tesla-ejer og har brug for lidt support. Jeg er for et par uger siden blevet den glade ejer af en Model S - P85+, med AP1. En lidt sjælden bil kan jeg læse mig til, da det jo er en P85 +, baghjulstrækker, men med autopilot.

Nå, jeg leder efter vinterdæk til bilen og skal vide hvad jeg skal gøre for at sikre at AP virker. Er det blot at jeg sikrer at fælgene har TPMS sensor monteret?

På forhånd tak:-)

webercarbmann
webercarbmann Nov 7 '18
Quote from chrand750

Hej Alle

Jeg er ny Tesla-ejer og har brug for lidt support. Jeg er for et par uger siden blevet den glade ejer af en Model S - P85+, med AP1. En lidt sjælden bil kan jeg læse mig til, da det jo er en P85 +, baghjulstrækker, men med autopilot.

Nå, jeg leder efter vinterdæk til bilen og skal vide hvad jeg skal gøre for at sikre at AP virker. Er det blot at jeg sikrer at fælgene har TPMS sensor monteret?

På forhånd tak:-)

Du skal have den nye version af TPMS ventilen monteret for at de passer til din bil, men og dæk har som sådan ikke noget med AP at gøre.  

chrand750
chrand750 Nov 8 '18

Tak. Hvad er betegnelsen på nye version TPMS?

RobertJ
RobertJ Nov 9 '18

 

Gammel TPMS er som oftest made in China, f.eks. Bao long eller lign fabrikat.

Ny TPMS er Tesla branded, made in Mexico leveret af Continental.
Ved ikke om de har sourcet den fra andre leverandører endnu.

Tesla ved hvilke ventiler de skal udlevere ud fra dit VIN#.

Flere 3rd party kan levere programerbare ventiler der kan kodes til Model S.

 

En sjov detalje er at BMW GT5 / 7-serie i nogen tilfælde deler dæk og fælg størrelse med Model S.
Købte for nyligt et fint sæt BMW V-Turbine model 452 med vinterdæk og skiftede TPMS ventilerne til Teslas.

 

- R

EDIT: Hvad angår vinterdæk / Fælge.
Køb i Tyskland med ABE, så er du sikker på de er godkendte. Danske fælg leverandører har ikke samme krav de skal overholde.

f.eks. Brock B32 / B37, Diewe Avio, diverse AEZ og BBS fælge kan købes komplet med dæk >> her <<

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 9 '18
Metguy2000
Metguy2000 Nov 9 '18
"Flere 3rd party kan levere programerbare ventiler der kan kodes til Model S."

Fik ødelagt en ventil hos superdæk da de trak dækket af ved en lapning. De tog bare en fra lageret og programmerede den til Tesla.
chrand750
chrand750 Nov 12 '18

Tak for info. Talte med Tesla i dag, der oplyste at uoriginale fungere fint.-)