Loading...
dk

Reg. Papir 5+2 personer | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn Sep 13 '14
Jeg har haft min S85 i 14 dage nu, lige fået tilsendt reg papir idag.... Studser over at der står godkendt til 5 personer.. Hva så med de 2 børnesæder i bag... Hvad står der på jeres reg papir... ( min er jo bestilt med 2 børnesæder i bag) Tænker på om det er en fejl på rep. Papir.. Hva siger i??
Bianco
Bianco Sep 13 '14

Det er fordi de ikke er fastmonterede / permanente.

Kiefer
Kiefer Sep 13 '14

Det er fordi det ikke er "rigtige" sæder, de er kun beregnet til personer på maksimalt 135cm i højden, havde det været til 7 personer skulle sæderne jo også passe til en person i voksenstørelse.

/Martin

Kiefer
Kiefer Sep 13 '14

Hvad mener du med de ikke er fastmonterede, de er vel lige så meget fastmonterede som alle andre sæder?

De er stadig boltet fast i chassisrammen og er ikke sådan bare at afmontere.

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 13 '14

Var dine 2 børnesæder monteret under syner (hvis du var med til synet)?

Jeg har selv en Land Cruiser, som blev synet til Personbil M1 med 5 sæder, fordi jeg ikke havde den 3. sæderække med til syn...

Kiefer
Kiefer Sep 13 '14

En nyindregistrerng af en hvidpladebil kræver ikke et syn, jeg ved ikke om man stadig skal gøre  det på gulpladebiler, det skulle vi på konens i sin tid. 

/Martin

TBElvogn
TBElvogn Sep 13 '14
Står der også "kun" 5 personer på jeres reg papir????!! Selvom det er en 5+2 personers i har købt?? Det er det jeg gerne vil vide??? Tak
Bianco
Bianco Sep 13 '14

Kiefer
Kiefer Sep 13 '14

Ja, der står også 5/0 på min.

/Martin

TBElvogn
TBElvogn Sep 13 '14
Fint tak skal i have. Så er det nok som det skal være.... Tik tak
Leth
Leth Sep 14 '14
Øh 69kW? Det svarer til ca. 92HK - hvad sker der lige for det?
Forummets indlæg er redigeret af Leth Sep 14 '14
MartinPedersen
MartinPedersen Sep 14 '14

Det er fordi der er forskel på hvordan man beregner effekten på en elbil.

Leth
Leth Sep 14 '14
Citat fra MartinPedersen

Ah mon dog.

Vi snakker  effekt - det er en konstant. Min Superb diesel 170hk er opgivet til 125kW på min registreringsattest. En almindelig Model S (85kWh) har en effekt på 270kW svarende til 367hk. Hvorfor står der ikke 270kW på registreringsattesten?

Bianco
Bianco Sep 14 '14
Citat fra MartinPedersen

Hvis du lader den lille bil arbejde for elektronerne, så vil du opdage at den efter max. 5 min. ved fuld effekt begynder at skrue ned for kræfterne. Det er da muligt at motoren eller inverter, inkl. køling, max. kan levere 69 kW kontinuerligt.

Leth
Leth Sep 14 '14
Så en kontinuerlig effekt på 25% af hvad bilen er opgivet til? Det nægter jeg alligevel at tro på. Nu forveksler
i ikke 69kW motoreffekt (som er 270kW motoreffekt jf. Tesla selv) med 85kWh batterikapacitet, som ingen sammenhæng har, vel?
Forummets indlæg er redigeret af Leth Sep 14 '14
DerHansi
DerHansi Sep 14 '14

@Leth : jeg giver dig ret, det giver ikke umiddelbart mening med 69 kW på den måde det er anført på :"største effekt". Kan det skyldes at papirerne ikke rigtigt er forberedt til EV ?

Bjarni
Bjarni Sep 14 '14

Kunne være interessant at se hvordan Tesla model S er indregistreret i andre lande. Nogen der ved hvordan man tryller det frem for f.eks. Norge, Tyskland eller England?

Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

Det var også på grund af den detalje at, de første ejere fik nogle virkelige billige forsikringer, da enkelte selskaber gik ud fra en motorstørrelse på 69KW...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 15 '14
DerHansi
DerHansi Sep 15 '14

Vi kan da i hvert fald konstatere at vi er ejere af de mest livlige "hestekræfter" der endnu har travet rundt på de danske veje. Sjovt, men underligt. kan vi være så heldige at vi så også flyver "under radaren" når de folkevalgte skal tage stilling til en evt. forlængelse at afgiftsfriheden ?? vi bliver da i hvertfald ikke knaldet på motoreffekten- fnis.