Det er fordi det ikke er "rigtige" sæder, de er kun beregnet til personer på maksimalt 135cm i højden, havde det været til 7 personer skulle sæderne jo også passe til en person i voksenstørelse.
/Martin
Hvad mener du med de ikke er fastmonterede, de er vel lige så meget fastmonterede som alle andre sæder?
De er stadig boltet fast i chassisrammen og er ikke sådan bare at afmontere.
/Martin
Var dine 2 børnesæder monteret under syner (hvis du var med til synet)?
Jeg har selv en Land Cruiser, som blev synet til Personbil M1 med 5 sæder, fordi jeg ikke havde den 3. sæderække med til syn...
En nyindregistrerng af en hvidpladebil kræver ikke et syn, jeg ved ikke om man stadig skal gøre det på gulpladebiler, det skulle vi på konens i sin tid.
/Martin
Det er fordi der er forskel på hvordan man beregner effekten på en elbil.
Ah mon dog.
Vi snakker effekt - det er en konstant. Min Superb diesel 170hk er opgivet til 125kW på min registreringsattest. En almindelig Model S (85kWh) har en effekt på 270kW svarende til 367hk. Hvorfor står der ikke 270kW på registreringsattesten?
Det er fordi der er forskel på hvordan man beregner effekten på en elbil.
Hvis du lader den lille bil arbejde for elektronerne, så vil du opdage at den efter max. 5 min. ved fuld effekt begynder at skrue ned for kræfterne. Det er da muligt at motoren eller inverter, inkl. køling, max. kan levere 69 kW kontinuerligt.
@Leth : jeg giver dig ret, det giver ikke umiddelbart mening med 69 kW på den måde det er anført på :"største effekt". Kan det skyldes at papirerne ikke rigtigt er forberedt til EV ?
Kunne være interessant at se hvordan Tesla model S er indregistreret i andre lande. Nogen der ved hvordan man tryller det frem for f.eks. Norge, Tyskland eller England?
Vi kan da i hvert fald konstatere at vi er ejere af de mest livlige "hestekræfter" der endnu har travet rundt på de danske veje. Sjovt, men underligt. kan vi være så heldige at vi så også flyver "under radaren" når de folkevalgte skal tage stilling til en evt. forlængelse at afgiftsfriheden ?? vi bliver da i hvertfald ikke knaldet på motoreffekten- fnis.