Loading...
dk

Software v9.0 | Tesla Forum

Reklame
MOS
MOS Dec 3

Det er ved at være et stykke tid siden, v9.0 blev annonceret og jeg kan forstå, at der er flere, der allerede har fået den installeret.

Er det kun mig, der ikke har fået v9.0 endnu? Jeg kan ikke forstå, det skal tage så lang tid. Er det bare mig, der er utålmodig eller er der mon noget galt...

Nostromo
Nostromo Dec 3
Har heller ikke fået den, men jeg har svært ved at få wifi signal hjemme og den kunne tænkes at være så stor at den ikke går igennem 3g.
KimT
KimT Dec 3

Opdateringen fyldte ikke det store. Men mit kort blev opdateret - mener det var dagen før. Og det var 7,6Gb

Nikolaj
Nikolaj Dec 3

Jeg fik den ned via internet-deling på min mobil, som jeg lagde ud i bilen i et par timer. Første gang jeg gjorde det, kunne jeg se at den hentede ca. de 7 gb, som vidst var en opdatering af kortet. Anden gang (en uge efter) kunne jeg ikke se noget forbrug (fra teleselskabets hjemmeside), så da jeg hentede mobilen igen, var v9 pludselig klar til at blive installeret.

Så prøv at give den noget wifi, og se om den ikke straks begynder at hente store mængder data ned.

Nostromo
Nostromo Dec 3
Ok, jeg har kortet må lige prøve at finde en løsning. Ellers må jeg lige forbi kirstinehøj de plejer at hjælpe med det samme.
AlphaTrader
AlphaTrader Dec 3

Samme her, delte WiFi via mobilen og kunne se at det gik rigtigt travlt med at få hentet derfra. Men inden da havde jeg også fået beskeder 5-7 gange om at det var på tide at opgradere, noget jeg udsatte hver gang.

Vær sikker på at få software OG kort komplet opdateret. Kørte til Holland med stumper af kort, og det medførte 2 genstarter, utallige (over 10) gange hvor navigation var frossen og en lille rund optaget ikon kørte rundt og først kom tilbage 10 min senere med samme rute, plus kvardreret baggrund med en vej i midten.

TT_Tesla
TT_Tesla Dec 4

Jeg har heller ikke fået v.9.0 endnu, men bilen var heller ikke været på WiFi i næsten et år, da det stoppede med at virke for bilen, da jeg skiftede mit internet og WiFi udstyr - og efter megen søgning på nettet er min konklusion at WiFi komponenterne i bilen ikke just er seneste standard (og heller ikke da de blev sat i bilen), så har jeg opgivet med at får den tilbage på WiFi.

Kender godt tricket med at bruge mobilen – eller et mobilt access point, men med den omtale, der har været at v.9.0 har jeg absolut ikke travlt, da jeg ikke ser v.9.0 som en forbedring – nærmere tværtimod.

PeterE
PeterE Dec 4

De fleste steder vil jeres 4G signal på telefonen nok være stærkere end jeres wifi inde fra huset eller oppe fra en lejlighed, så følg Nikolajs råd og gå den vej. Vers 9.0 er meget bedre end sit rygte, uanset om det handler om stabilitet, svartider eller brugervenlighed. Men en undtagelse, browseren - hos mig - er værdiløs og jeg bruger det heller ikke længere. Overhovedet. Resten virker, og virker bedre end før.

YESTES
YESTES Dec 4
Jeg fik den for nogle uger siden (85D fra juni 2015) da jeg fik forbindelse til mit hjemmenet (wi-fi). MEN jeg er IKKE tilfreds med den! Hvis vi ser bort fra kortet som naturlig skal opdateres, ja så er alt andet blevet dårligere set fra mit brugerbehov.
Det er blevet meget mere kringelet at indstille klimaanlæget.
Det er meget sværere at ramme knapperne og farverne er væk. Fx er det svært at se om klima er på og i øjeblikket er det også kun de små gniderede blegrøde markeringer der viser om sædevarmen er på et, to eller tre.
Styring af musik er noget rod men aller værst, DEN ER BLEVET SINDSYGT LANGSOM! Fx tager det mellem et og to minutter at opdaterer fartkontrol.nu hvis jeg trykker på et icon og jeg har mange gange måtte lave reset for at få kontakt.
Behold endelig jeres 8.xxx så længe som muligt!
Eneste gode er, at bilen nu kan sikres med en kode hvilket det burde have haft fra starten. Det havde min brors Citroen ZX allerede i 90’ erne!

Dette er IKKE tilfredsstillende Tesla!
Vh
Yestes
Nostromo
Nostromo Dec 4
Det med pin koden er da kommet til V8 også og er ikke specifikt for V9
YESTES
YESTES Dec 4
Jamen så har du jo slet ikke brug for v9 vel .... ;-)
Bilen
Bilen Dec 4
Smag og behag er jo som bekendt meget forskelligt, men jeg er nu meget tilfreds med V9.
burns
burns Dec 4
Jeg har også V9 liggende klar til installering, men så vidt jeg kan se er V8 bare bedre, så den bruger jeg lidt endnu.
KimT
KimT Dec 5

Jeg har fået 46.2 her til morgen. Det ser umiddelbart ud til at den har fixet mit problem med browseren.

migselv
migselv Dec 5

Opdateringen har også ligget klar til installering på min i snart 3 uger, men jeg har holdt mig fra at installere det.

Når man følger lidt med på TMC forum er der stadig alt for mange bugs der skal løses. Det er ganske nok blevet bedre allerede med de seneste opdateringer.

Opdateringen indeholder også nogle forandringer som gør at funktioner jeg bruger tit (fx. E-bremse, lys) er sværere tilgængelig. Derudover er jeg ikke begejstret over at HVAC systemet nu kun har Auto tændt eller slukket for hele systemet i stedet for som i v8 hvor der kan sættes Auto på enkelte komponenter. Jeg kører som udgangspunkt uden AC men alt andet på Auto. Dette kan ikke lade sig gøre længere i v9.

Den nye medie-app trænger også en del tilvending.

Principielt synes jeg dog ikke at v9 er dårlig fra et UI synspunkt. Kan godt forstå at mange ikke kan lide at split-screen ikke længere findes. Jeg har personlig ikke noget problem med det da det nye design matcher den måde jeg bruger skærmen (kort i toppen og energy app i bunden).

Er pt på 2018.36.2 hvilket er en overraskende stabil version i forhold til mit brugsmønster. Jeg afventer indtil v9 bliver mere udviklet inden jeg trykker på knappen.

På featuresiden er der ikke noget spændende nyt (til de gamle pre-AP biler). Der er kommet speed limiter, vi så en ikke-fungerende "Chill Mode" i den første release som sidenhen blev fjernet igen (jeg håber stadigvæk at det kommer på et tidspunkt), nyeste opdatering har tilføjet kode til "Mobile Access" (man skal bruge sine Tesla credentials for at slå det fra) og der er Atari spillene.

Gronhund
Gronhund Dec 5

Jeg fik v9.0 efter seneste besøg ved Tesla Aarhus (fik den dagen efter besøget). De kunne se, at den havde fejlet et par uger tidligere (den meddelelse synes jeg slet ikke jeg havde set). Så du kunne nok skubbe den ud til mig.

Jeg er heller ikke tilfreds med v9.0. Foretrækker helt klart v8. Den er flot, det må man give dem, men jeg ved ikke om jeg synes brugerfladen er bedre.

Men jeg mangler split screen. Jeg kører/kørte altid med internet (trafikkontrol) og medie åbent. Men det kan man ikke mere. Man kan køre med en ting åbent, og bak kamera (såvidt jeg kan se).

Det er svært at se, om sædevarmen er tændt.

Det er svært at se om blæseren er tændt, og det kræver mere opmærksomhed at slukke den (to tryk, hvis det første tryk rammer rigtigt).

Man kan ikke undgå at se Tesla kortet, selv om jeg reelt set kun bruger det i ca. 2% af mine turer (som regel ved jeg, hvor jeg skal hen).

Der er også andre ting (både gode og dårlige), som jeg ikke lige får ramset op.

Jeg havde nu også en Speed limiter før v9. Og havde både chill mode før og efter v9 (og den virker ved jeg ikke).

Reklame