Loading...
dk

Model 3 Performance - hvad får man? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Dec 8 '18

Jeg har prøvet at finde ud af hvad der reelt er forskelligt fra en LR AWD og en Performance. Det helt store spørgsmål er bremserne, hvor Tesla er uklare i deres formuleringer som kun Tesla kan være. De har helt klart ikke rigtig lært noget af tidligere sager.

Så i en Performance får man;

1) Allerførst modtager man en ekstra regning på ca. 110.000 kr.

2) Øget tophastighed fra 233 km/t til 250 km/t

3) Hurtigere acceleration 0-100 på 3,7s mod 4,8s Ser ud til at være uden 1ft rollout for begge tal, Performance vil nok være 3,5s med 1ft rollout. Så lige en snert langsommere end standard P85D

BMW M3 4,3s (M4 Coupé 4,1s, M4 CS 3,9s) - Audi RS4 4,1s - MB C63 4,1s

4) Aluminium pedaler - For enhanced interior styling! Alle 110.000 kr. værd alene!

5) Carbon spoiler

6) Performance bremser med røde kalibere - (Larger, stiffer calipers and lightweight two-piece discs) Umiddelbart ligner det ikke floating discs, så hvad de mener med two-piece er uklart.

7) Track Mode software - bliver sjovt at prøve, men tror ikke konen vil have gavn af det i hverdagen

8) Sænket undervogn - burde de alle have, bilen står på stylter på normal undervogn

9) 20" Performance fælge med Michelin Pilot Sport 4S dæk (235/35-20) - kan ikke fås i mørke

10) Rød streg under Dual Motor skiltet

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 8 '18
mbk
mbk Dec 8 '18

De første skulle forbi service værksted for at få klisteret skilt og spoiler på, så der er nok ikke voldsom meget forskel på samlebåndet. 

https://youtu.be/DK2jrYRFXKI

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 8 '18
jramskov
jramskov Dec 8 '18

Den er efter min mening helt klart ikke pengene værd, men det er der ingen af performance modellerne der er. Range is king :)

P85DK
P85DK Dec 8 '18

Ahh ja - 11) Kortere mellem opladningerne

F . . k range - det har vi andre biler til ;-)

De 110.000 er faktisk en rimlig pris for at skære et fuldt sekund af 0-100 og have track mode.

Med performance modellen sammenligner du egentlig ikke med LR, men med M3, M4, RS4, C63 etc. og der kommer den foran på performance, pris og ikke mindst løbende omkostninger, men lige så langt bagud på interiør og manglende udvendig differentiering til billigere modeller. Ved små 600.000 er de nævnte konkurrenter mellem 2-3 gange dyrere herhjemme.

12) ca. 100 hk mere. Dyno resultat fra USA viser 464 hk vs. 367 hk og i chill mode er de begge tæmmet til ca. 200 hk.

1.100 kr. pr. HK er en ok merpris. Og antal heste svarer meget godt til konkurrenterne med BMW lige under 450 og Audi på 450 og MB lige under 470.

Og LR AWD matcher fx. en Audi S4 i antal hk og performance

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 9 '18
jramskov
jramskov Dec 9 '18

Hehe

Edit: Bemærkede først nu at resten af min kommentar ikke var kommet med - dette forum er ikke alt for pålideligt :)

Men det jeg blot ville nævne var at det ikke er alle der har samme rådighedsbeløb :)

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 11 '18
mbk
mbk Dec 10 '18

Det er mere eller mindre den samme bil, range forskel er nok bare forskellen på dæk.

Anyways, det er ikke en vild overpris for top-of-the-line modellen og ved elbiler er der ikke de samme hovedpiner ved 'større motor' som større og dyrere vedlighold, meget højere driftomkostninger og meget mere støjende maskine.

ThomasG
ThomasG Jan 26 '19

Prøvetur i Performance model. Super oplevelse - også sammenlignet med min tidl Model S. Bilen føles ret sportslig, men affjedring også fin komfortabel. Ikke meget støj trods 20" vinterhjul og vådt føre. Tror jeg venter med at bestille vinterhjul for at se om der kommer billigere (og mindre) alternativer. Glæder mig til levering. 

Forummets indlæg er redigeret af ThomasG Jan 26 '19
voersaa
voersaa Jan 26 '19

Glad på dine vegne Thomas. Gad godt have en Performance men den normal LR er allerede mere end hvad jeg føler mig komfortable med at betale for en bil. Sagde Tesla medarbejderne ellers noget interessant om leveringssted, medfølgende udstyr etc?

ThomasG
ThomasG Jan 26 '19

Nej, det meste af tiden gik med selve prøveturen, så jeg fik ikke info om leveringssted, medfølgende ladeudstyr osv. Jeg fik dog besked om at jeg snart ville få andet opkald, hvor den endelige konfiguration vil blive bekræftet, mens spørgsmål kan besvares. 

P85DK
P85DK Jan 28 '19

Det er min oplevelse at Tesla er endda meget rimlige med priserne på vinterdæk. De sælger fx. 21" Pirelli Sottozero 3 pænt under webpriser.

Ice2EV
Ice2EV Jan 28 '19

Levering......... Vi købte i firmaet en person bil i Åbenrå, men kunne ikke finde tid til at hente den. Fik den leveret med autotransporter på hjemmeadressen for 700 kr.

Kunne ikke være kørt fra AAL 2 mand og tilbage for den smule.

Så har man ikke behov for prøvekørsel , kunne det da være man kunne få Tesla til at levere ved kantsten ligesom Bilka/Coop/hårdehvidevarer.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 28 '19