Loading...
dk

Trade in? | Tesla Forum

dipth
dipth Dec 21 '18

Er der nogen der har erfaring med trade-in af sin gamle ICE i forbindelse med køb af en Tesla?
Er det overhovedet noget Tesla gør og kan det i så fald betale sig?

mbk
mbk Dec 21 '18

Umiddelbart tænker jeg det er bedst selv at sælge den, jeg tror ikke de gider røre min 13 år gamle Mondeo :) 

SQLCPH
SQLCPH Dec 21 '18
Jeg har en 1 1/2 år gl Bmw X1 så jeg vil gerne høre Tesla ad. Men kører der et tradein program?
dipth
dipth Dec 21 '18

For mig er der tale om en 5 år gammel Golf VII Highline så jeg regner med at den ikke er helt uinteressant. Det er klart at jeg absolut nok ville kunne mere for at sælge den selv, men så skal man lige pludselig til at time det hele så man ikke lige pludselig står uden bil inden Teslaen er klar eller endnu værre står med to biler :)

P85DK
P85DK Dec 21 '18

@dipth - hvis du har mod på det, så er det altid fornuftigt at sælge den selv. Du kan snildt lave 30.000 på den konto. Med hensyn til timing og ingen bil. Sigt efter at få den sendt afsted så hurtigt som muligt og så tag en mini lease som går fra en måned og opefter. De er bestemt konkurrencedygtige og koster fra 2.700/md hos fx Sixt eller AVIS. Det kan næsten ikke gøres nemmere, vi har selv benyttet den metode tidligere og det er helt gnidningsfrit. Hent og aflever.

dipth
dipth Dec 21 '18

@P85DK god idé, det havde jeg ikke lige tænkt på :)

christer
christer Dec 21 '18
Tesla har et trade-in program. Jeg spurgte da jeg så M3 i Bredgade. Men jeg ved ikke hvad de vil give for min snart 5 år gamle MS 85 kwh...
Ice2EV
Ice2EV Dec 21 '18

En 5 år gammel Golf kunne sagtens være et export emne, så var den væk den dag du vil af med den.

Ellertm3
Ellertm3 Feb 1
Nogen der har erfaringer med om de giver en fornuftig pris. Normaltvis overbetaler bilforhandlere brugtbilen lidt for så at kunne undgå at give meget rabat på den nye bil. Det giver bedre toplinie og kunderne kan financiere det højere beløb ret billigt. Men hos tesla købes bilen jo uden rabat først og Trade-in kommer efter købs processen, så hvor fair er de med købspriserne? 
magnusbb
magnusbb Feb 1
Ingen erfaring men har snakket med Tesla om det. De benytter en 3.part bil-køber og man skulle vist ikke regne med at få en ekstra god pris. Ifølge Tesla salg var det mest for at gøre det nemt for dig at de tilbyder det. Spændt på hvad du finder ud af!
jramskov
jramskov Feb 1

Jeg har fået en pris på vores Ford Grand C-Max fra Tesla, tror jeg kan få mere for bilen end det de bød. Jeg blev foreslået https://www.bilplus.dk i dag, så det vil jeg prøve.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Feb 1
selsoe
selsoe Feb 2
Jeg har fået en pris fra dem på min bil og den var ret sølle, så jeg forsøger mig pt på Bilbasen.dk. Har set at FDM også kan hjælpe med salg. Ser interessant ud, så det vil jeg prøve hvis ikke der kommer noget ud af Bilbasen.
jramskov
jramskov Feb 4
Citat fra jramskov

Jeg har fået en pris på vores Ford Grand C-Max fra Tesla, tror jeg kan få mere for bilen end det de bød. Jeg blev foreslået https://www.bilplus.dk i dag, så det vil jeg prøve.

Må ændre min opfattelse. Jeg har nu fået svar fra både bilplus.dk og en anden forhandler og Tesla vil give 5000kr mere end det næstbedste bud.

selsoe
selsoe Feb 4

Jeg er ved at sælge privat og har fået et bud der ligger 38.000 over det som Tesla ville give. Andre forhandlere ville give 20-30.000 mere end Tesla.

mbk
mbk Feb 4

Bilplus vil ikke købe min, har Tesla nogle krav til alder på trade-in? 

Jeg har prøvet at ringe til dem i dag, men hold op, jeg sad bare i telefon kø, prøvede 3 gange og ventede mellem 20 - 40 minutter uden succes. Det gav lidt kuldegysninger hvis de altid er så svære at få fat på. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 4
jramskov
jramskov Feb 5

Ja, jeg oplevede det samme mht. at ringe til dem. Fik tilbuddet om at snakke med en engelsktalende ansat og så kom jeg igennem med det samme.