Jeg følger lige med her. Kører 320d og overvejer Teslaen som afløser om 1 år, blev dog lidt overrasket over forbrugsprisen i kr el pr km, så det bliver med modstrøm og "gratis" el hvis jeg skal med.
@Holmp, hvordan kan du blive overrasket over at kunne spare mellem 2/3 og 1/2??
Bruger i dag over 2000 kr. på diesel om måneden i en Micra, men forventer at komme under 1000 kr. om måneden i Tesla'en og en samlet besparelse på 2000 kr. om måneden, har valgt at afbetale den over lidt længere tid, så den bliver 500 kr. billigere end da vi betalte af på Micra'en.. ;)
Ja det er jo også fint nok - men jeg vil helst ikke låne penge til mine biler. Så når man først er kommet ud at det at låne penge - og man har alle sine penge til rådighed og ikke skal smide 7k pr, måned efter en bil.
Samt når jeg så ser ÅOP og totaleomkostninger så bliver jeg nærrig. Så hellere vente til den kommer i 500k og så ikke skulle låne pengene til den.
@OleKrohn jeg har sendt dig svar i en anden tråd omkring dit valg.
@dennisogmia, jeg troede faktisk osgå at besparelsen ville være 2/3-1/2.
Når jeg vælger 190 km dagligt skriver hjemmesiden at udgiften til el bliver ca 90 kr, til sammenligning kører min 320ér ca 17-18 km /l med 130 på motorvejen. Det giver ca 11 liter diesel til 10-11 kr/l, det bliver 115, besparelse på 25 km/tur. Troede bare det var mere, men det kan det jo med modstrøm.
Jeg har fået at vide at en hel "tankfuld" el koster 140-150 kr på 85kw'en. Hvor har du set det koster 90 kr for 190km?
Der er en beregner på deres hjemmeside, jeg blev også overrasket, men det er ikke umuligt at jeg har lavet en fejl da jeg er ret ny med det elbil.