Hej. Jeg kører indtil 31/12-13 i en 520d Stc. med 8 trins aut. gear. Bilen kører som en drøm og ligger på ca. 16 km/l ved blandet kørsel. På langture kan jeg godt komme op på de 20,4 km/l som bilen er opgivet til hvis jeg kører det som man må i Danmark.
Jeg har lige bestilt en Tesla S i P85 udgaven selvom en alm. Tesla S ville være rigeligt.
Jeg har læst en test i et Tysk bilblad hvor Tesla S vinder over Mercedes S klasse og BMW 7-serie. Når en udenlandsk bil vinder over de to bedste tyske personbiler i en tysk bilblad så siger det ikke så lidt ;-)
Det er biler som koster ca. det dobbelt i Danmark pga. afgift. Jeg synes man får meget mere bil for pengene i Tesla kontra BMW 520d. Når det er sagt er BMW'en en kanon bil som jeg påtænker at leje i Flensborg når turen står på sommerferie til Italien. Har også haft kigget på en Mercedes E220T CDI men den når ikke BMW 520d til sokkeholderne. Har vedhæftet nogle fotos af forbruget som dog ikke er målt med de viste 20" Alu men med de originale 17"
Rettelse : testen hvor Tesla S vinder over Mercedes S-klasse og BMW 7-serie er i bilbladet AUTO zeitung fra d. 19/8-2013. Artiklen hedder "Alte gegen neue Welt"
Hej Ole,
Jeg kører E61 LCI 525d Touring Aut. M-sport (med en del udstyr) i dag og prøvede en Tesla 85P+ med alt i udstyr for en månedstid siden.
Mit indtryk:
Eksteriør:
Interiør:
Kørsel:
Over All:
Imponerende første bil (faktisk helt fantastisk set i det lys), men ikke uden fejl og de skal oppe sig hvad interiør angår. Der skulle efter sigende blive lavet individuelle bagsæder til det kinesiske marked, og hvis de er i orden kunne jeg godt finde på bestille en Model S 85kw med alt i udstyr.
Jeg kunne ikke finde på at købe en Model S, hvis jeg boede i Tyskland og kunne få en fuldt udstyret 535d touring til ca. 15-20k Euro mindre end hvad end S85 koster...... men den koster jo 2,5 gange så meget i DK.....