Så jeg venter på den her sorte Model 3 og har læst mig til at især Californien har særlige miljø krav til maling der gør at Teslas maling er meget blød. På den ene side er jeg ikke typen der går ekstremt meget op i holde min bil, men vil selvfølgelig i en periode sørge for at den står flot, når den er helt ny og alt det.
Jeg kan se at min nuværende bil har nogle stenslag, bilen er sort og der er slået ned til hvid grundmaling, har så penslet med lidt af den medfølgende maling, som gør det sort men man kan altid finde pletten igen, så overvejer om jeg skal gøre noget ekstra denne gang. I USA så jeg en blå Model 3 der havde fået klar folie, ejeren havde biler lidt som jeg, han havde kørt sine andre biler, han nævnte bla. en Saab, over 200.000 miles så han passede ret godt på dem. Jeg synes bilen stod rigtig flot og havde overhovedet ikke opdaget den klare folie hvis han ikke havde sagt det. Jeg har set et par videoer om påførelse af opticoat og min bullshit detector bipper lidt meget, men en klar folie kan jeg godt se gør overfladen meget mere robust og jeg kan godt lide at man f. eks. kan skifte den delvist hvis fronten er for slidt. Som jeg forstår er resultatet meget afhængig af hvem der udfører arbejdet, så hvis nogle af har nogle gode erfaringer eller dårlige samt en ide om priser er jeg interesseret.