Loading...
dk

Lakbeskyttelse - klar folie | Tesla Forum

mbk
mbk Dec 29 '18

Så jeg venter på den her sorte Model 3 og har læst mig til at især Californien har særlige miljø krav til maling der gør at Teslas maling er meget blød. På den ene side er jeg ikke typen der går ekstremt meget op i holde min bil, men vil selvfølgelig i en periode sørge for at den står flot, når den er helt ny og alt det. 

Jeg kan se at min nuværende bil har nogle stenslag, bilen er sort og der er slået ned til hvid grundmaling, har så penslet med lidt af den medfølgende maling, som gør det sort men man kan altid finde pletten igen, så overvejer om jeg skal gøre noget ekstra denne gang. I USA så jeg en blå Model 3 der havde fået klar folie, ejeren havde biler lidt som jeg, han havde kørt sine andre biler, han nævnte bla. en Saab, over 200.000 miles så han passede ret godt på dem. Jeg synes bilen stod rigtig flot og havde overhovedet ikke opdaget den klare folie hvis han ikke havde sagt det. Jeg har set et par videoer om påførelse af opticoat og min bullshit detector bipper lidt meget, men en klar folie kan jeg godt se gør overfladen meget mere robust og jeg kan godt lide at man f. eks. kan skifte den delvist hvis fronten er for slidt. Som jeg forstår er resultatet meget afhængig af hvem der udfører arbejdet, så hvis nogle af har nogle gode erfaringer eller dårlige samt en ide om priser er jeg interesseret.

https://youtu.be/c5vPbwez1kk

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 29 '18
mbk
mbk Dec 29 '18

Jeg har stor respekt for nogle 3M produkter og ved at deres helicopter tape virkelig virker, så den Clear Bra eller hvad end det hedder i dag er jeg nok mest interesseret i. I videoen snakker de om udskæringer fra maskine, det synes jeg lyder spændende  for jeg har set en klage over en klar folie på en Polo hvor montøren havde skåret med hobbykniv ind i lakken og bilen så udviklede rust hele vejen omkring bilen. 

ODE90D
ODE90D Dec 29 '18

@mbk: Jeg spurgte i sin tid om prisen på at få monteret en transparant 3M folie, og blev oplyst det var ca dobbelt op i forhold til alm folie. Årsagen var ikke så meget foliens pris, men fordi montagen af den transparente er mere omstændig (man bruger blandt andet vand mellem bil og folie).

mbk
mbk Dec 29 '18

@ODE90D

kan selvfølgelig godt se at det måske ikke giver så meget mening at betale ekstra for klar folie, lige umiddelbart synes jeg det ser pænere ud med klar, men jeg kan selvfølgelig bare køre med bilen som den er og så få lagt folie på hvis bilen er blevet for kedelig at se på. 

mbk
mbk Dec 29 '18

Måske det var en ide med klar folie bare på kofanger foran.

https://youtu.be/V-CFQ0STg_Y

mbk
mbk Dec 29 '18

Her er et kit til fronten. Spørgsmål er selvfølgelig hvad man skal betale for at få det på. 

jramskov
jramskov Dec 29 '18

$280 for sådan et kit, virker som en rimelig pris - spørgsmålet er hvad det koster at få det lagt på.

DN
DN Jan 2
Jeg har fået en pris på lige under 15.000kr på indpakning af min kommende M3 i det midtjyske.
mbk
mbk Jan 2
Quote from DN Jeg har fået en pris på lige under 15.000kr på indpakning af min kommende M3 i det midtjyske.

Klar folie eller noget andet?

Jeg har kigget lidt på min egen 13 år gamle vogn, og jeg kan godt se at det hovedsageligt er kølerhjelmen der har fået hak fra stenslag, synes måske nok det kan give mening med klar folie på de områder der er mest udsat. Der er også en klar folie kit til bagagerummet, som ser ud til det vil være nemt at skade lakken når der læsses noget ind/ud.

DN
DN Jan 2
Jeg går efter at kopiere Franz von Holzhausens model 3 hvis jeg skal have folie på.
NicklasF
NicklasF Jan 2
Citat fra DN Jeg går efter at kopiere Franz von Holzhausens model 3 hvis jeg skal have folie på.

Så det vil sige at det er ikke klar folie du har fået prisen på ? 

DN
DN Jan 2
Ja det er en mørk rød folie jeg har fået pris på.
NicklasF
NicklasF Jan 2
Citat fra DN Ja det er en mørk rød folie jeg har fået pris på.

Hvem har du fået pris fra? Jeg skal selv have pakket min ind, dog nok med klar folie.. 

DN
DN Jan 2
Det er hos Car Cosmetics i Holstebro de kører noget kampagne lige nu.