Loading...
dk

Hvem vil deltage i køb og/eller installation af Blackvue DR900S dashcam | Tesla Forum

MSLFC
MSLFC Jan 1

Hejsa

Jeg overvejer at få installeret dashcam i min Tesla (2 x 2 channel = foran, bagi og siderne) og en af de bedste på markedet p.t. er Blackvue DR900S. Den billigste netpris på denne i 2CH (2 channel = foran og bagpå) er 3.945 kr.

Denne nye udgave af Blackvue har bl.a. parkeringstilstand og optager ved bevægelse eller stød/slag.

https://dashcamone.dk/produkter/271-dashcam/5621-blackvue-dr900s-2ch-dashcam-4k-m-gps-32gb-front-og-bagkamera/

Jeg har talt med Youtuber'en Steven Peeters, kendt for at lave test videoer vedr. Tesla S og X modeller. 

Han har et firma "Silver Lining" som installerer dashcam i Tesla'er, navnligt Blackvue. 

Hans installationer er professionelt udført, uden klipning af bilens ledninger eller andre aggressive indgreb. Herudover udføres arbejdet uden der er synlige ledninger.

Se nedenfor et par videoer med Steven og hans arbejde med dashcams i model S og X.

Model S

https://www.youtube.com/watch?v=EKKsDdIV3NU

Model X

https://www.youtube.com/watch?v=x36HycIk16Q

Hvis man senere vil opgradere til nyere kameraer inden for Blackvue skal det ikke geninstalleres, men man kan genanvende eksisterende installation.

Hvis der er flere der går med samme tanker, så kan vi få Steven Peeters til at komme til DK og installere det.

Nogen vil måske spørge hvorfor ikke installere det et sted i DK? Jeg har haft kontakt til flere steder, bl.a. Autoskadestuen og Crashpoint og ingen af dem har installeret 4-CH før.

Samtidig er jeg ikke sikker på deres arbejde - både det synlige og det "usynlige". Omvendt har jeg heller ikke personligt synet Stevens arbejde...

Steven har derimod demonstreret installationer af 4-CH og endda meget flot og veludført. Han har mange flotte anmeldelser.

Jeg har forespurgt om priser hos ham som kan deles op i "kun installation" samt Blackvue 2CH eller 4CH inkl. installation inkl. 128GB SD kort.

4CH er køb af 2 x 2CH kameraer :) og dækker som sagt alle bilens sider.

Her er hans priser hvilket inkluderer 30 minutters gennemgang af systemet !!

VAT er moms han påregner 21% (som i Belgien hvor han bor). Hvis man har et selskab behøves der ikke være VAT med på fakturaen. Man skal så betale momsen lokalt i DK...

DR900S-2CH including cameras and 128GB SD card and connection to record 24/7

Model S: €700 ex VAT (2 - 2.5h install)

Model X: €750 ex VAT (2.5 - 3h install)  

DR900S-4CH including cameras and 2x 128GB SD card and connection to record 24/7

Model S: €1300 ex VAT (4h install)

Model X: €1400 ex VAT (4h install)  

DR750S-2CH including cameras and 128GB SD card and connection to record 24/7

Model S: €600 ex VAT (2 - 2.5h install)

Model X: €650 ex VAT (2.5 - 3h install)  

DR750S-4CH including cameras and 2x 128GB SD card and connection to record 24/7

Model S: €1100 ex VAT (4h install)

Model X: €1200 ex VAT (4h install)  

Installation of 2CH solution, without cameras and SD card, including connection to record 24/7

Model S: €200 ex VAT

Model X: €250 ex VAT  

Installation of 4CH solution, without cameras and SD card, including connection to record 24/7

Model S: €325 ex VAT

Model X: €325 ex VAT  

Dette er blot en forespørgsel om der er nogen derude som er med på denne ide. Hvis der er en del, så kan det lade sig gøre.  

Ved positiv tilkendegivelse så er det ikke bindende men omvendt hvis man er i tvivl eller ikke ønsker det, så undlad venligst positiv tilkendegivelse, idet det vil tage en del tid for mig at arrangere.  

Praktik omkring installation kan vi løse senere, men installationer vil sandsynligvis foregå i Jylland (syd/midt) og over flere dage, hvor jeg udarbejder en tidsplan i forhold til folks kalendere.  

Men det kræver en del ønsker en løsning som denne for at det kan svare sig for Steven at komme til DK.   Var dette noget folket kunne tænke sig?

Eller er der et mere lokalt sted I er 100% trygge ved og laver arbejdet som Steven uden synlige ledninger og uden klip i bilens ledninger m.v. ??  

PS. Jeg har ingen affiliation til hverken Steven Peeters eller Blackvue.

PPS. Erik Strait kendt som DÆRIK på Youtube anmelder DR900S her og har i øvrigt kørt med de tidligere modeller 650 og 750.

https://www.youtube.com/watch?v=5nqRQA5v2AM  

Forummets indlæg er redigeret af MSLFC Jan 1
PeterE
PeterE Jan 3
Spændende, ved ikke om jeg kan se behovet - er nysgerrig og også meget godt tilfreds med mit 750S-2CH som Autoskadestuen monterede. Uanset at Steven måske er virkelig dygtig, hvordan så med garanti i Danmark på hans arbejde og på selve dashcam'et?
MSLFC
MSLFC Jan 9

Hej PeterE

Jeg har ikke været i dialog med ham om det, men det er klart at

1) hvis man selv køber dash cam'et herhjemme så dækker købelovens 2 år. Prismæssigt er der ikke meget at spare ved at købe det gennem Steven, så jeg ville købe det herhjemme og få de 2 års dansk garanti og lade ham installere det.

2) selv om Steven utvivlsomt sætter en stor ære i sit arbejde og gør det fortrinligt, så skal en eventuel installations-reklamation aftales med ham individuelt før han hyres.