Loading...
dk

Cykelholder? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 3

Er der nogen der kender til fornuftige alternativer til transport af cykler når nu bilen ikke fåes med krog?

fmm1000
fmm1000 Jan 3
Tagskinner.
jramskov
jramskov Jan 3

Hmm...er det ikke lidt besværligt at montere en cykel på taget? Jeg kunne godt forestille mig konen helst ville undgå den løsning, men jeg har godt nok aldrig prøvet at bruge det.

MOS
MOS Jan 3

Hvis det er på en Tesla, så kræver det vist, at du har soltag, for at man kan montere tagbøjler.

Niels
Niels Jan 7
tror du ikke der snart kommer en mulighed for eftermontering af krog til model 3 lige som til model S
prøv at spørge autoskadestuen.

jeg bruger min krog til netop cykeltransport og til thule beggageboks - det er lovligt uanset registeret træk vægt
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jan 7
mbk
mbk Jan 7
@Niels Der er lavet en ecohitch til den også, der er en YouTube video hvor de gemmengår installationen.
jramskov
jramskov Jan 7

@Niels: Interessant, vidste faktisk ikke det var lovligt at have en krog der kun måtte bruges til det.

PeterE
PeterE Jan 8
Citat fra jramskov

Hmm...er det ikke lidt besværligt at montere en cykel på taget? Jeg kunne godt forestille mig konen helst ville undgå den løsning, men jeg har godt nok aldrig prøvet at bruge det.

Hvis du har soltaget, så er det muligt - og så sidder cykler fantastisk godt oppe på taget. Men det er lidt mere tidkrævende end at sætte cyklen bagpå, til gengæld mener jeg at den sidder bedre.  

Captiva
Captiva Jan 8
vi har både tagbøjler og monteret krog fra Hinnerup
Jeg anbefaler krogen (ca 8000,-)til cykler, godt udført arbejde af Hinnerup og meget nemmer at smide cykelholder på end de ellers superfede og støjsvage Whispbar’s....de er altså kun til ferieture (tagboks eller ski/skiholdere) medmindre man lader tagbøjler sidde permanent
PeterE
PeterE Jan 8
Citat fra Captiva vi har både tagbøjler og monteret krog fra Hinnerup
Jeg anbefaler krogen (ca 8000,-)til cykler, godt udført arbejde af Hinnerup og meget nemmer at smide cykelholder på end de ellers superfede og støjsvage Whispbar’s....de er altså kun til ferieture (tagboks eller ski/skiholdere) medmindre man lader tagbøjler sidde permanent

100% enig, hvis man skal have cyklen med hver uge - så skal den bagpå, hvis det er hver anden måned, så vil jeg hellere have den på taget. Men ok, jeg vil altid helst have den indeni bilen - og det er masser af plads. 

P85DK
P85DK Jan 9
Citat fra jramskov

Så brug $45 på den her, så har hun intet problem med at nå :-)

https://www.mokidoorstep.com/

jramskov
jramskov Jan 9

@P85DK :D

P85DK
P85DK Jan 9

Den dims er nu meget godt lavet. Den er lavet af et par der er sygeplejerske og brandmand. De er kun lige blevet færdige med deres prototype og de har nu solgt firmaet for $3mill på Shark Tank

jramskov
jramskov Jan 9

Det er meget godt gået!

Problemet er dog stadig at en cykel er forholdsvis tung og jeg tvivler på konen vil have lyst til at løfte den op på taget regelmæssigt, heller ikke med dette hjælpemiddel.

PeterE
PeterE Jan 9

Genialt! Det er kun landevejscykler der skal på taget, hvis du smider en beskidt skovcykel derop, så få du aldrig jorden ud af soltaget igen...