Loading...
dk

Er den lovlig på en S | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 4 '19

Ved ikke lige om det er under Styling den skulle være slået op. But her goes:

 

Kig lige på sidste billede på den her:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=272503818&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&features=PANORAMIC_GLASS_ROOF&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.modelId=3&maxMileage=70000&maxPrice=80000&minFirstRegistrationDate=2015&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=8dec5966-26a0-ce4e-65ef-b6d42581cd0f

Ved godt den må have cykel anhængertræk. Men må de også have en Thule Base med box monteret?

 

 

 

MOS
MOS Jan 4 '19

Ja, hvorfor ikke? Man må vel godt bruge krogen som fastgørelsespunkt for bagage. Så længe man ikke bruger den til at trække et påhængskøretøj.

Claus59
Claus59 Jan 5 '19
Man må godt bruge trækket til cykelstativ eller andet, bare ikke som trækkrog til trailer.
Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '19

Det virker alternativt at man må sætte en Thule Base beregnet til 60-65 kg payload, så samlet med egenvægten trykker den på kuglen med måske 80 kg. Men man må ikke sætte en trailer/campingvogn på som trykker med 70-75 kg, så burde der vel ikke være nogen forskel, altså bortset fra forbruget.

Har kigget på diverse camping fora, der snakker de om at måle deres kugletryk, og de lander i nabolaget 55-85 kg. Det virker til de foretrækker 70-80 for mere stabil kørsel.

mbk
mbk Jan 5 '19

@Ice2EV 

Det er jo ikke fordi bilerne ikke kan køre med trailer  det er bare hvad de er certificeret til. Hvis Tesla opgav en 'towable weight' var det bare at få et lovligt træk på, måske Model 3 får en, køre computer har stik til trailer  men det har nok bare ikke fokus endnu. 

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '19

@mbk Har bemærket det samme på mine 3-5 daglige søgninger. Jeg søger dog kun på nyere end 2015, så med autopilot eller kan eftermonteres. Den var nede på 39 2. juledag. de sidste 4 dage er den steget for ca hver 8 timer med 1, så der nu er 51.

På et tidspunkt havde jeg også sat max 60.000 km på. Men det er jeg frafaldet igen. Så nu får jeg alle nyere end 2015.

På mobile.de kigger jeg "S", AWD, Pano nyere end 2016, max 80.000km og euro. Der er pt 10. Mest 90D. Men en enkelt 75D, men føler den er lige i overkanten til 78+k. Der var en i december til 71 i Belgien. 

Har dog lovet ungerne der er varme i bagsædet i næste vogn. Men det har jeg ikke fundet ud af at sætte søgekriterie op for.

MOS
MOS Jan 5 '19
Citat fra Ice2EV

Har dog lovet ungerne der er varme i bagsædet i næste vogn. Men det har jeg ikke fundet ud af at sætte søgekriterie op for.

Søg på vinterpakke = winter package = Winterpaket. Vinterpakken består af varme i rattet, varme i alle sæder og varme i viskerblad/opvarmet sprinklervæske.

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '19

@MOS ja jeg ved godt det dækker nævnte. Men idet der kun er et felt til "sitzenheisung hinten", så kan man prøve at klikke af på det, men har bemærket det ikke er udtømmende i søgning. Formoder det er fordi folk ikke skriver det ind, når de opretter annonce. De vil hellere skrive kaltwetter i teksten.

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '19

@mbk det var måske også så stort igen. Ligesom campingvogn ikke kommer på tale, så er holdningen her det samme om tagbox.

 

Prøvede lige at søge på alle tesla'er på Mobile.de. Fra forleden og til idag, er der dukket 8 annoncer op med model 3 til levering ca 1/3-1/4. Med de mails folk har modtaget de sidste dage, så er den der fortjeneste på at være først med en sprit ny model 3 vist gået fløjten.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 5 '19
Niels
Niels Jan 6 '19
jeg har krog på min S, og den trækker naturlig fint en trailer...men jeg bruger den til cykelstativ eller til mit thule beggagebære / boks det er perfekt hvis man har nogle store ting man skal fragte....jeg kunne nævne køleskab, vaskemaskine, brændeknuder, skabe m.m.
alt som er for stort eller snavset til bilen.

det blev monteret hos autoskadestuen inkl el og mener der var omkring 7500 kr.
og ja det er lovligt sålænge der ikke er hjul på.

jeg savner stadig mulighed for at køre med en trailer med f.eks. haveaffald eller jord på genbrugsen...

jeg har været en tur til Oslo med boksen og ski på tværs oven på boksen, og syntes ikke jeg bemærkede noget nævneværdigt mer forbrug, boks ligger fint i læ bagbilen så nok minimalt hvad det giver.

jeg har dog oplevet at nogle software versioner har nægtet autopilot, hvis/når afstandsfølere kan se boksen - fartpilot. irker altid.
PeterE
PeterE Jan 8 '19
Citat fra Ice2EV

@mbk det var måske også så stort igen. Ligesom campingvogn ikke kommer på tale, så er holdningen her det samme om tagbox.

 

Prøvede lige at søge på alle tesla'er på Mobile.de. Fra forleden og til idag, er der dukket 8 annoncer op med model 3 til levering ca 1/3-1/4. Med de mails folk har modtaget de sidste dage, så er den der fortjeneste på at være først med en sprit ny model 3 vist gået fløjten.

'den der fortjeneste' må du lige fortælle lidt om? Det er (sikkert) fedt at være først, men der har aldrig været penge i den - for nogen. Og ja, det har været forsøgt at købe biler (fx Model S) op til videresalg, men ingen har vist tjent på den. Et par stykker prøvede også at sælge deres tidligere reservation videre, også uden held. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 8 '19
Ice2EV
Ice2EV Jan 8 '19

@Peter E Måske det var dårligt formuleret. Det jeg mente var, det kunne tyde på, der var nogen der troede der kunne være en fortjeneste. Men eftersom alle der bare har snuset til Tesla's hjemmeside, har fået mail om de nu kan bestille med nærmest samme leveringsinterval som reservationholders. Så er det tog nok kørt også i denne omgang.

Har en bekendt, som har en kammerat(lyder langt ude) men de købte begge en S for at tjene på den. Den ene solgte den efter 3 måneder sidst i 2015 med en fortjeneste på 40.000. Ham jeg kender blev så glad for den han beholdt den.

Hørte at eks Hyundai Kona blev solgt til voldsom overpris i norge, idet der ikke kan skaffes nok.

PeterE
PeterE Jan 8 '19

@Ice2EV, du har ret - så er jeg helt med. Og vi kender alle ham der købte 10 P85D'ere og gemte dem i en lade til når afgiften ville eksplodere :) Norge er vist noget andet, der er efter sigende over 30000 på venteliste til at el-biler generelt og importørerne kan ikke følge med, det kunne gøre noget ved priserne - især brugtpriserne.