Loading...
dk

Tilbud om TM3 levering i marts uden reservation | Tesla Forum

niho123
niho123 Jan 4

Har netop modtaget en mail fra Tesla med tilbud om Tesla 3 levering i marts på en mailkonto hvorpå jeg kun har været tilmeldt nyhedsbrevet fra dem.

Så mon ikke der kommer rigeligt med biler til DK her i Q1 :-)

mbk
mbk Jan 4

Ja, alle har vist fået den i dag, der var vist ikke meget fordel i at stå i kø foran butikken.for snart tre år siden.

KimT
KimT Jan 4

Så længe de kun kan tilbyde 2 modeller (LR / LR AWD) så er det nok nogen/mange der vælger at vente. Og nu når tilskudet er faldet fra 7.500$ til 3.750$ i USA falder efterspørgslen nok også i hjemlandet.

De producere vel ca. 6-7000 stk pr uge lige nu, så selv efterspørgslen i Norge kan vel hurtig dækkes af de 2 modeller.

MOS
MOS Jan 4

@KimT

De to modeller her i Europa er mig bekendt LR AWD og Performance. Men ellers har du ret. Det lyder som om, de snart bør gå i gang med at producere SR og/eller Standard interiør, og evt. åbne op for Mid Range samt RWD her i Europa.

Trækkrog og varme i rattet ville nok også få en del ud af busken.

P85DK
P85DK Jan 4

@KimT - de $7.500 til $3.750 er kun Californien, de andre stater har deres egne tilskudsordninger. Men det er klart at de $.3750 har skabt en ketchup effekt på samme måde som vi oplevede herhjemme i 2015.

Og med 14.000 bestillinger efter 3 års ventetid i Europa, hvilket kun er 2-3 ugers produktion stiller selvfølgelig nogle nye krav til hvordan Tesla rider på tilskudsordningerne og får sikret efterspørgslen.

mbk
mbk Jan 4

@P85DK

Det er en "Federal Tax Credit", som jeg forstår det gælder den flere (alle?) stater. Derudover er der nogle yderligere tilskud alt efter stat.

https://www.clippercreek.com/ev-incentives/

mbk
mbk Jan 4

AP hardware version 3 kommer også i 2019, som dog skulle være en CPU board opgradering. Jeg skipper AP indtil den bliver billigere, min kørsel er pt mest af små veje og korte ture, så giver ikke value for money for mig alligevel.

Der er lidt indsigt her

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/acjdrt/tesla_autopilot_hw3_details/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 4
Kejseren
Kejseren Jan 4

Venter også på MR før det vil blive aktuelt for mig

mbk
mbk Jan 4

@Kejseren 

Den vil nok koste 390.000 hvis den kommer. Synes egentligt ikke Long Range og AWD er så meget dyrere, jeg kunne sagtens leve med en MR, men man får da noget for pengene. Ærligt gider jeg bare ikke vente mere :) 

KimT
KimT Jan 4

Har i set den her https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/aam8lr/so_all_those_who_have_ordered_a_model_3_in_europe/

Hvert land har åbenbat sin egen nummerserie til fakturaen. Så de mener man kan se hvor mange der har betsilt i det enkelt land : https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xIQU5qcBXdf6hZTzjLKc4e5Ps2oVDI-2ntaD6ZBJnh8/edit?fbclid=IwAR1D4lmIPESfBY5whWQDdPPBAvH_NlnpWHHTPSPQUxvylH-Cn_bUXVuJEtY#gid=1456924221

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 4
mbk
mbk Jan 4

@KimT 

Det har været oppe og vende herinde. Jeg har et single digit nummer, så håber da den kommer med første forsendelse. 

Strandvej78
Strandvej78 Jan 5
Spændende at TM3 endelig er landet. Ærgeligt at den ikke var her for et par år siden, nu kommer alle de andre mærker med deres elbiler om et år.

Jeg personligt er meget imod den nye trend med at reservere en bil man ikke kan se fysisk, som Tesla har startet og alle andre kopierer. Jeg har ikke haft 10k ude i to år, men kan få en TM3 allerede i marts - kun en måned senere. Det viser at reservationer er dybt godnat og jeg håber alle andre kunder også holder sig fra det i fremtiden.

Jeg er helt vild med den nye TM3, men hvor jeg dog savner krog, en bedre tagboksløsning end Teslas eller Seasucker - deres ser ikke ud til at være kompatible med gængse tagboksemonteringer (bøjler for brede på Teslas, for smalle og runde hos seasucker) og hvor er det ærgeligt krog ikke er muligt til at køre haveaffald væk med.

Well well... spændende er det. Men her i 2019, tror jeg at jeg venter på Volvos polestar 2 og VWs id crozz - især sidstnævnte ser trods alt mere flexibel ud i bagagerummet.
mbk
mbk Jan 5

@Strandvej78

Jeg er nu ikke ked af at have lavet en reservation selvom den ikke har givet mig nogle åbenlyse fordele. For Tesla har reservatkonerne været vigtige, jeg er sikker på at de har fået bedre underleverandører og bedre forhold generelt for at få Model 3 i produktion. Jeg gad ikke ligge en reservation eller i det hele taget gide vente på en anden bil. Krog mangler der helt sikkert, det ærger mig, men måske vi får lov at eftermontere. Jeg tror ikke på at der kommer nogle konkurrence til Tesla, de er så langt foran at hvis man først begynder at sammenligne vælger man Tesla. Har ingen tillid til at VW har styr på batteri degradering som Tesla har, VW får bare LG til at lave det arbejde som burde være hjerteblod hvis man gider elbiler. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 5
Ice2EV
Ice2EV Jan 5

Hvis man kan få en krog på S til cykel, så burde man vel også kunne få en cykel krog på en model 3. Langt hovedparten af mit trailer kørsel kan klares med en Easybase ligesom i 

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5810?page=1#post-85787

Men vil mega gerne have træk på vognen, så jeg kan ved behov trække en mindre trailer. Har ikke og kommer aldrig til at køre med campingvogn.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 5
KimT
KimT Jan 5

Jeg tvivler også på at Mecedes, VW, Audi, Porche m.m. ud af den blå luft kan trylle batterier frem til en produktion på ca. 6.000/uge som Tesla kan. Så selv om modellerne kommer, tror jeg ikke at det bliver let at få fat i dem. Her er det nok hejmmemarkedet, og så Norge der bliver prioriteres først.

mbk
mbk Jan 5

@KimT 

Og de bliver kedelige alligevel, se I-Pace, enkelt fase hjemmeladning, DC ladning på 70kW stort forbrug . Audi e-tron vejer 2700kg, DC lader fint ved 155kW men behøver det også grundet stort forbrug, antallet af CCS ladere er stadig langt bagud også og dem der er skal alle deles om. Jeg tror Porsche kommer med en rigtig fin bil, den bliver nok i mange henseender bedre end Tesla, prisen bliver nok bare ekstrem og antallet produceret få. 

DN
DN Jan 5
Citat fra Ice2EV

Men vil mega gerne have træk på vognen, så jeg kan ved behov trække en mindre trailer. Har ikke og kommer aldrig til at køre med campingvogn.

Jeg går ud fra at man må montere et træk til cykler, har selv kigget på det der hedder EcoHitch til model 3. Jeg har en lille båd jeg skal kunne trække op og ned af vandet og så ville det da være rart til en cykel en gang imellem.

Strandvej78
Strandvej78 Jan 5
Citat fra DN
Citat fra Ice2EV

Jeg går ud fra at man må montere et træk til cykler, har selv kigget på det der hedder EcoHitch til model 3. Jeg har en lille båd jeg skal kunne trække op og ned af vandet og så ville det da være rart til en cykel en gang imellem.

Ecohitch lyder som om den kan trække en lille trailer, men som jeg forstår det, vil TM3 ikke gå igennem et syn med sådan en monteret (jeg foretrækker nye biler, som jeg beholder i 7-10 år, så syn bliver relevant). Og hvem monterer det i Danmark? Jeg er en bøv til at gøre sådan noget selv. 
Strandvej78
Strandvej78 Jan 5
Citat fra mbk

@Strandvej78

Jeg er nu ikke ked af at have lavet en reservation selvom den ikke har givet mig nogle åbenlyse fordele. For Tesla har reservatkonerne været vigtige, jeg er sikker på at de har fået bedre underleverandører og bedre forhold generelt for at få Model 3 i produktion. Jeg gad ikke ligge en reservation eller i det hele taget gide vente på en anden bil. Krog mangler der helt sikkert, det ærger mig, men måske vi får lov at eftermontere. Jeg tror ikke på at der kommer nogle konkurrence til Tesla, de er så langt foran at hvis man først begynder at sammenligne vælger man Tesla. Har ingen tillid til at VW har styr på batteri degradering som Tesla har, VW får bare LG til at lave det arbejde som burde være hjerteblod hvis man gider elbiler. 

Jeg er også spændt på konkurrencen. Her og nu er Hyundais Kona jo utrolig spændende og især om de kan levere som de siger at de kan. Den er desværre for lille til min families behov. 

Om Volvo, VW og de andre kan levere vil tiden vise - jeg forholder mig også skeptisk... Tesla kunne jo heller ikke - 2,5 år forsinkelse er katastrofalt - tænk hvis TM3 havde kørt rundt i DK fra sommeren 2017. Tesla ville have haft monopollignende tilstande og endnu større forspring og hypet brand end de allerede har. 
KimT
KimT Jan 5

Kona bliver skam leveret. I DK efter d. 14. Konen's står bare i butikken og afventer at Hyundai frigiver dem. Der var 5 stk som åbenbart var bestil af Hyundai DK som har fået plader på. Af dem er der vist kun 1 der er leveret til en privatperson. Jeg mener de er oppe på at producere ca. 4-5.000stk pr. mdr. Men af dem er der jo i sidste ende nok ikke manger der havner i DK. Ioniq skulle vist også komme med et større batteri her i '19

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 5
Sider: 1 2 »