Loading...
dk

Den store lyddæmpningspakke, erfaringer | Tesla Forum

Metguy2000
Metguy2000 Jan 6
Jeg fik installeret den store lyddæmpningspakke hos autoskadestuen i min S85D fra juni 15.

Som forventet hjælper det meget på støjniveauet. Bilen bliver selvfølgelig ikke lydløs, men generelt falder støjen fra hjul og døre meget. Alle penge værd efter min mening.

En overraskende sideeffekt er at lyden fra anlægget er suverænt bedre. Jeg lægger stor vægt på ordentlig lyd, så jeg fik det store anlæg. Selvfølgelig er bassen strammere og mere detaljeret, men selv mellemtonen og diskanten er klart mere defineret og detaljeret. Det er virkeligt en wow effekt. På en hi-fi side læste jeg at det er en almindeligt kendt effekt. "It's a strange thing that mid and treble is impacted so much from the quality of the bass, but it's true. Better bass and it pays off on mid and treble."

Knap så smart er at bagklappen er noget tungere, og aktuatoren derfor er klart stresset. Der skal faktisk bare 1 cm sne på hele klappen for at stoppe den i at løfte klappen.

Dørene er også blevet tungere, og lukker nu med en mere raffineret lyd, en lille sidegevinst.
PeterE
PeterE Jun 13
Det lyder godt, vil det sige at du en anden gang ville overveje at vælge lydisolering af bagklappen fra? 
Metguy2000
Metguy2000 Jun 13
Nej, bestemt ikke. Men boede jeg et sted hvor det sneede en del og jeg samtidigt brugte bagagerummet meget, så ville jeg droppe den del af lyddæmpningen.
PeterE
PeterE Jun 13
Tak for svaret :) Det overvejer jeg lige.
koden
koden Jun 14

men bliver bagklap så ikke overbelastet med rep. til følge?

Hvad koster isoleringen?

Metguy2000
Metguy2000 Jun 15
Nej den er sikret med strømbegrænsning så den ikke bliver overbelastet. Derfor kunne den ikke løfte bagklappen da der var sne på, men gav blot en fejlmelding. Formodentlig er den beregnet til at undgå havari hvis klappen åbnes i en (for) lav garage.

Mener jeg betalte lidt over 10k.
KimT
KimT Jun 15

Prisen hos autoskadestuen står her : http://www.autoskadestuen.dk/teslaejere

DeaconWP
DeaconWP Jun 15

Så er det da vist noget billigere ved tesla-shop.dk

MOS
MOS Jun 16

Hvilken type lydisolering anvender Autoskadestuen? Jeg kan se, at deres pris for stor pakke (9.375,-) ligger lige midt imellem standardpakken (7.500,-) og luksuspakken (10.000,-) hos Tesla-shop.

Og er der nogen, der har erfaringer med, hvor meget lydisoleringen dæmper ift. en original Tesla, der ikke er gjort noget ved? Og kan man reelt høre forskel på standard- og luksuspakken? Med andre ord - er det pengene værd?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 16
Metguy2000
Metguy2000 Jun 16

Som jeg skriver i mit indlæg er det alle pengene værd for mig, men det er nok individuelt hvad man går efter i køreoplevelsen. Der er mange beskrivelser i forum omkring lyddæmpning, også hvordan det gøres. Der har sågar været nogle arrangementer hvor man lyddæmper i fællesskab. Det kan være det får en renæssance med M3. Tesla Bjørn har varslet at han går igang. Jeg ved bare at jeg ikke for det gjort selv, så jeg valgte Autoskadestuen, primært fordi jeg kunne aflevere bilen. 

Autoskadestuen brugte på min noget materiale der er sort med guld eller sølv logo, husker ikke lige hvad der tod på det. 6-8 mm tykt selvklæbende. Det sidder alle vegne. F.esk. så jeg det indvendigt i karossen da jeg ledte efter ledningerne til ekstralyset i bagagerummet, og udvendigt da jeg genmonterede en ultralydsensor i den bagerste kofanger. Altså lige på den anden side af det der allerede var monteret indvendigt samme sted. Overkill hvis du spørger mig.

Nyere MS skulle være bedre dæmpet ab fabrik har jeg læst et sted. Alligevel er det almindeligt i audio kredse at lyddæmpe biler, ikke kun Tesla men også Audi, MB etc.