men bliver bagklap så ikke overbelastet med rep. til følge?
Hvad koster isoleringen?
Hvilken type lydisolering anvender Autoskadestuen? Jeg kan se, at deres pris for stor pakke (9.375,-) ligger lige midt imellem standardpakken (7.500,-) og luksuspakken (10.000,-) hos Tesla-shop.
Og er der nogen, der har erfaringer med, hvor meget lydisoleringen dæmper ift. en original Tesla, der ikke er gjort noget ved? Og kan man reelt høre forskel på standard- og luksuspakken? Med andre ord - er det pengene værd?
Som jeg skriver i mit indlæg er det alle pengene værd for mig, men det er nok individuelt hvad man går efter i køreoplevelsen. Der er mange beskrivelser i forum omkring lyddæmpning, også hvordan det gøres. Der har sågar været nogle arrangementer hvor man lyddæmper i fællesskab. Det kan være det får en renæssance med M3. Tesla Bjørn har varslet at han går igang. Jeg ved bare at jeg ikke for det gjort selv, så jeg valgte Autoskadestuen, primært fordi jeg kunne aflevere bilen.
Autoskadestuen brugte på min noget materiale der er sort med guld eller sølv logo, husker ikke lige hvad der tod på det. 6-8 mm tykt selvklæbende. Det sidder alle vegne. F.esk. så jeg det indvendigt i karossen da jeg ledte efter ledningerne til ekstralyset i bagagerummet, og udvendigt da jeg genmonterede en ultralydsensor i den bagerste kofanger. Altså lige på den anden side af det der allerede var monteret indvendigt samme sted. Overkill hvis du spørger mig.
Nyere MS skulle være bedre dæmpet ab fabrik har jeg læst et sted. Alligevel er det almindeligt i audio kredse at lyddæmpe biler, ikke kun Tesla men også Audi, MB etc.