Loading...
dk

VW GTE | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
sjensen
sjensen Oct 16 '14

Hej CC

Jeg har kun haft en kort prøvetur i en e-Golf, men er generelt ganske positiv i forhold til bilen. En enkelt konkret anke er opladningsmulighederne som er begrænset til 3,7 kW med mindre du lige kører forbi en CCS lader. 

Når man som Tesla ejer er blevet vant til den store touch-skærm og den nytænkning af hele betjeningen som følger med, så opleves selv en ny e-Golf med "premium navigation etc" iøvrigt lidt gammeldags :-)

Bortset fra det vil jeg anbefale dig at følge med på elbilforum.no

Hookmaker
Hookmaker Oct 16 '14
Havde jeg ikke råd til Teslaen, ville jeg helt klart nappe mig en leaf fra avis til 3500/ md. ink. Alt!z
CC
CC Oct 16 '14
Tak for svar.

At købe en GTE er for mig at sætte sig mellem 2 stole, må væk fra forbrændings motoren.
Bilen kommer til at holde i opvarmet garage så kulde er kun et problem den ene vej.

Begrænset lade mulighed hjemme havde jeg læst i test fra 2013 troede at det var løst.....
Havde i tankerne at købe en støre lader hjem til.

Har i mange år kørt VW, så bliver nok der :-)

CC
Leth
Leth Oct 16 '14
Citat fra CC Tak for svar.

At købe en GTE er for mig at sætte sig mellem 2 stole, må væk fra forbrændings motoren.
Bilen kommer til at holde i opvarmet garage så kulde er kun et problem den ene vej.

Begrænset lade mulighed hjemme havde jeg læst i test fra 2013 troede at det var løst.....
Havde i tankerne at købe en støre lader hjem til.

Har i mange år kørt VW, så bliver nok der :-)

CC

Men hvad skal du med en større lader hjemme? Hvad er dit daglige km behov? Hvis du lader fra alm 16A rød CEE stik, kan du lade (uden dobbeltlader) med 55km/t - dvs kører du f.eks. 200 km dagligt, og skal hjemmefra kl 7 om morgenen - kan du via app´en bede bilen om først at starte med at lade kl 2 om natten, og stadig have fuld tank.

krogsgaard
krogsgaard Oct 16 '14

Du må bare have en rimac. http://www.rimac-automobili.com/ :-)

Sjov nok er den ikke meget hurtigere end Tesla S P85D fra 0-100

CC
CC Oct 16 '14

Alt er jo teori til vi får bilen ;o)

Til og fra arbejde er samlet 70 km, og så det løse som nogle gange om ugen også er små 80 km oveni, så det var lige en mellemladning fra vi kom hjem og til vi skulle ud af døren igen.

Kan se at jeg så skal lade med jævnstrøm, for at lade med mere end 4,7 kw. så mon ikke det er nok.

Rimac ser heller ikke helt billig ud ;o)

krogsgaard
krogsgaard Oct 16 '14

Den koster også en smule mere end Tesla.. 1.000.000 $ mener jeg den koster. Vil hellere have en Tesla P85D...

Niels
Niels Oct 16 '14
Citat fra CC

Til og fra arbejde er samlet 70 km, og så det løse som nogle gange om ugen også er små 80 km oveni, så det var lige en mellemladning fra vi kom hjem og til vi skulle ud af døren igen.

Kan se at jeg så skal lade med jævnstrøm, for at lade med mere end 4,7 kw. så mon ikke det er nok.)

lyder på mig som du godt kan hoppe på e-golfen - jeg har ikke selv prøvet den. men hvis ikke tesla, så er den et oplagt valg (eller i3 med range extender)

4,7 kwh skulle vel kunne lade med ca. 25 km per time, en lukket garage hjælper meget om vinteren, men husk den vil være kold/kræver opvarmning når du skal hjem fra jobbet. tror dog ikke det bliver et stort problem.

Hvis du er indstillet på at give den 1 time i laderen når du kommer hjem, inden næste tur (de dage hvor det er nødvendigt) hjælper det meget.  

Se på prisen, komforten og hvis du er glad for vw, skal self have en sådan. - bare den er på el er vi alle glade.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 16 '14
PerPower
PerPower Oct 17 '14
Vi har overvejet Golf GTE som bil nr 2 (Model S som nr 1) da det daglige kørselsbehov den skal kunne klare lyder på 18 km. Da den har 50 km kan vi i princippet køre på el og lade hver anden dag. Derudover har vi fleksibiliteten til længere ture grundet hybrid tek.

Med en del ekstraudstyr (læder, navi, p sensor mv.) lander prisen på ca 450.000 kr (inkl forventet rabat - ja det skal man jo prutte om her :-) så det synes jeg ikke er helt galt.

Kunne man købe Model 3 nu havde vi valgt den. Men der går jo lige et par år endnu...
Kristian70k
Kristian70k Oct 17 '14

ved der stadig er en del penge op til en skravet tesla 60 men synes godt nok at er et bedre bud.. der kommer der bil for alle pengene.. ikke bil og afgifter

CC
CC Oct 17 '14

Vi skal give ca. 325000 med alt hvad vi ønsker af udstyr incl. læder og Dynaudio osv. (har vi også i vores Passat)

Så de 2 gange om året vi skal til jylland kan vi lade på vejen eller leje en bil.

Læste lige at 2015 kom E-Golf med 7,2kw. lader. (muligvis kun i USA) Håber på det samme her.

Og ja man kan altid vente på næste version som kommer næste år, men så får man jo aldrig købt, som du også skriver ;o)

Forummets indlæg er redigeret af CC Nov 21 '14
Sider: « 1 2