Loading...
dk

Parkeringsbremse blokerer | Tesla Forum

JSH
JSH Jan 11
Har en MS 90D fra dec. 2015 og har kørt 85000 km.
Har været serviceret efter service parken sidst ved 80000 hvor bremserne blev renset, og nu et par måneder efter blokerer parkeringsbremsen og flækker begge bagerste skiver.
Det koster 12000.
Nu skete det i Kbh. Så de har lavet den, men den er serviceret i Århus.
Aftalte at jeg kun betaler for stumperne og gratis lånebil, hvilket er ok, men hvis det er en generel fejl burde Tesla betale en større andel.
Hvad syntes I?
P85DK
P85DK Jan 11

Lyder voldsomt at begge bagerste skiver ligefrem flækker - har du et billede af det?

JSH
JSH Jan 11
Mekanikeren tog billeder, og jeg så det selv. Det var kun et spørgsmål om tid før hjulet vil blokere. Har en ven hvis hjul blokerede og måtte køres til værksted på ladbil.
P85DK
P85DK Jan 11

Men blokering er jo ikke ensbetydende med at bremseskiverne er flækket. En blokering kan jo bare være fordi parkeringsbremserne ikke slipper og dermed bremser/blokerer hjulene.

At flække en bremseskive kræver alligevel noget, det kunne jeg godt tænke mig at se hvordan så ud

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 11
PeterE
PeterE Jan 11

At parkeringsbremsen fejler, det ved vi sker. At begge de bagerste skiver ligefrem flækker, det lyder godt nok voldsomt og kan man så overhovedet kører videre?!