Loading...
dk

Registrering ved Tesla | Tesla Forum

Teammortensen
Teammortensen Jan 16

Jeg står overfor at skifte vores 2014 TMS ud med en nyere brugt TMS. Hvordan er det proceduren er mht at få den registreret, så jeg kan bruge min Tesla app på den "nye" bil? Er det noget med kopi af kørekort og registreringsbevis, som skal mailes til Holland (email adresse?)?

Bianco
Bianco Jan 16

Da jeg solgte min første S, så sendte jeg en email til ServiceHelpEU@tesla.com og bad dem om at flytte den fra min profil over til købers profil. Jeg kan desværre ikke huske hvad jeg medsendte af dokumentation.

BOF Administrator
BOF Jan 17

Det er vist rigtigt at det er registrerings bevis og kørekort. 

MSLFC
MSLFC Jan 18

Du kan fx sende kopi af registreringsbevis og kørekort til Tesla servicecentret i Kbh eller Århus, så sørger de for omregistreringen i løbet af få dage.

MSLFC
MSLFC Jan 18

Jeg har købt endnu en Tesla og ikke fået den omregistreret endnu ved Tesla da jeg afventer endelig registreringsattest.

Så længe den er registreret ved Tesla ved første ejer og endnu ikke ved mig, så er der gratis supercharging (på min bil via referral code) hvilket er en fin add-on jeg ind i mellem benytter.

Så snart den omregistreres hos Tesla til mig, så bliver jeg ejer nummer to og gratis supercharging forsvinder på bilen.

Udover manglende adgang til bilen via app'en samt muligheden for aktivering af "PIN to drive" er der så andre ulemper hvis jeg RENT HYPOTETISK undlader at omregistrere den ved Tesla? For mig? Og for 1. ejer?

(bemærk at vi her ikke diskuterer moral og at vi for den hypotetiske diskussion her forudsætter 1. ejers accept på dette).

Forummets indlæg er redigeret af MSLFC Jan 18
mbk
mbk Jan 18

@MSLFC

Hvor gammel er bilen? Gratis supercharging følger bilen hvis det er en af de mange fra December 2015.

Mulighed for tyveri af en med den gamle ejers login er jo også en mulighed, kan jo både se placering af bil og låse den op. Måske du kan få ham til at ændre til din email i stedet og så overetage login, hvis han ikke skal køre Tesla mere.

Måske det også bliver lidt bøvlet a t få service og garanti arbejde udført. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 18
MSLFC
MSLFC Jan 18

Bilen er fra 7/2017.

God pointe med placering af bil, som jeg tænkte jeg var kommet omkring ved ikke at tillade mobile access i bilens indstillinger.

Indtil videre har de serviceret den fint - der har været lidt... Men det er måske også mens de ved jeg afventer registreringsattesten :-)

mbk
mbk Jan 18

Hvis mobile acces er slået fra dur placering nok heller ikke. 

Funktionerne som preheat/precool, summon osv virker jo heller ikke.

PeterE
PeterE Jan 18
Citat fra MSLFC

Jeg har købt endnu en Tesla og ikke fået den omregistreret endnu ved Tesla da jeg afventer endelig registreringsattest.

Så længe den er registreret ved Tesla ved første ejer og endnu ikke ved mig, så er der gratis supercharging (på min bil via referral code) hvilket er en fin add-on jeg ind i mellem benytter.

Så snart den omregistreres hos Tesla til mig, så bliver jeg ejer nummer to og gratis supercharging forsvinder på bilen.

Udover manglende adgang til bilen via app'en samt muligheden for aktivering af "PIN to drive" er der så andre ulemper hvis jeg RENT HYPOTETISK undlader at omregistrere den ved Tesla? For mig? Og for 1. ejer?

(bemærk at vi her ikke diskuterer moral og at vi for den hypotetiske diskussion her forudsætter 1. ejers accept på dette).

Tjah, hvis mobile access er slået fra - så er app'en jo sat ud af funktion. MEN vær opmærksom på 1.ejer muligvis har en anden GPS-boks i bilen. En DEFA-boks eller lign for forsikringens skyld. Og det skal du også overtage styring af.  

Gyzz
Gyzz Feb 7

Hej Alle,

jeg har lige (22/1-2019) fået registreret min brugte TMS85D ved at sende en mail til (fra den mailkonto jeg har registreret i min Tesla konto) :

changeofownershipeu[AT]tesla.com

med min midlertidige registreringsattest fra SKAT og en kopi af mit kørekort, så fik jeg en mail tilbage efter 2 dage at nu bilen var registreret til min Tesla konto, og jeg kunne få adgang til den via Appen.

//Kristian