@Noogi: Hvis det er korrekt, som beskrevet i indlæg #6 og #7 herover, at den kun kan lade på én fase (evt via et blåt stik), så er det da et problem. Og det er jo vist desværre hvad Tesla skriver.
Jeg tror bare vi må vente at se til de første bliver leveret til DK - så slutter gætterierne meget hurtigt og vi får vished for hvad der er op og ned i dette.
Det er 2 forskellige ting. Altså mobil lader specs og onboard lader specs.
Jeg fik en kort snak med en kontakt jeg har hos Tesla (ikke Danmark).
Model 3 kan AC lade med 3 faser ligesom S og X.
Sådan som jeg forstod det medfølger der rigtigt nok mobile connector med blåt og schuko stik. Til gengæld følger der et type 2 kabel med, som man tidligere skulle købe separat. Det gør sig nu gældende for alle Modeller, ikke kun Model 3.
Derudover kommer der en separat 3 fases mobil lader med rødt stik som man kan tilkøbe.
I det store hele giver det mening jf mit tidligere indlæg. Dvs de inkluderer det som er mest anvendt på farten... altså type 2 kabel. UMC er kun ment til dem som iblandt får brug for at mormorlade. Dem som lader hjemme bruger i 95% af tilfældene en fastmonteret ladeboks.
Hvis man alligevel får brug for 3 fases mobil ladning kan man købe den 3 fases mobile connector der kommer.