Loading...
dk

Det vil på et senere tidspunkt blive muligt at købe en rød adapter til Model 3. | Tesla Forum

keh
keh Jan 17

På min forespørgsel om det vil være muligt at lade hjemme fra mit kraftstik (som fungerer med Model S) var svaret nej, men at det senere vil blive muligt at købe en rød adapter til Model 3. 

Det findes sikkert allerede hos andre leverandører - er der nogen der kan pege på en sådan ?

PeterE
PeterE Jan 17

Med fare for at jeg udstiller min total uvidenhed, hvorfor vil UMC'en fra fx Model S ikke virke? Der er CEE i den ene ende og standard type-2 i den anden. Ok, så sidder den en Tesla boks i midten. Eller er type-2 ikke bare toppen af CCS-stikket?Billedresultat for tesla umc

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 17
PeterE
PeterE Jan 17

Dvs som toppen af denne tegning, type-2 fra en UMC eller CCS når er man på SuC eller lign: 

Billedresultat for tesla ccs type 2

keh
keh Jan 17

I Tesla's svar var også dette:

Vi er begyndt at bruge det blå stik i stedet for det røde. For mere information, venligst tjek vores hjemmeside:
https://www.tesla.com/...ion?redirect=no ;

Så UMC kabel med rød connector medfølger nok ikke.

Bianco
Bianco Jan 17
??? Det giver måske mening i Norge m det blå én fase stik, men slet ikke i Danmark!
Så tager det 24 timer at lade en S / X 100.
PeterE
PeterE Jan 17
Citat fra keh

I Tesla's svar var også dette:

Vi er begyndt at bruge det blå stik i stedet for det røde. For mere information, venligst tjek vores hjemmeside:
https://www.tesla.com/...ion?redirect=no ;

Så UMC kabel med rød connector medfølger nok ikke.

Puha, kæmpe skridt i den forkerte ret ind:

• Blå adapter til et industrielt stik til at oplade din Tesla op til 17.5 km i timen.’
Kan det virkelig passe? Den medfølgende UMC til TMS giver da ca 55 km i timen. 
KimT
KimT Jan 17

Tror desværre kun at det er 1 faset opladning !!! Om den så kan lade med en 3-faset TMS UMC må tiden vel vise.

Synes jeg så et eller andet fra Sverige hvor det stod at de billige modeller kun fik 1 faset opladning. Men det er jo de dyre der bliver leveret her til starten

PeterE
PeterE Jan 17
Citat fra KimT

Tror desværre kun at det er 1 faset opladning !!! Om den så kan lade med en 3-faset TMS UMC må tiden vel vise.

Synes jeg så et eller andet fra Sverige hvor det stod at de billige modeller kun fik 1 faset opladning. Men det er jo de dyre der bliver leveret her til starten

Lyder lidt ærgerligt, jeg håber at det er en fejl - selvom det gør det nemmere at sælge min S.
Noogi
Noogi Jan 17

Jeg kan ikke se problemet. Der følger type 2 kabel med til offentlige ladestandere og skal man lade hjemme bruger man en ladeboks fra EON/Clever el. lign. Det er jo ikke som i gamle dage hvor der var mange der installerede rødt stik.

Jeg har ikke brugt min UMC i flere år nu. Jeg bruger type 2 kabel, ladeboks til tider og supercharger.

SuneH
SuneH Jan 17
Citat fra Noogi

Jeg kan ikke se problemet. Der følger type 2 kabel med til offentlige ladestandere og skal man lade hjemme bruger man en ladeboks fra EON/Clever el. lign. 

Problemet er hvis den kun kan lades på én fase derhjemme selvom man kører med ladeboks fra EON/Clever eller med sin TMS UMC. 

Noogi
Noogi Jan 17
Citat fra SuneH
Citat fra Noogi

Jeg kan ikke se problemet. Der følger type 2 kabel med til offentlige ladestandere og skal man lade hjemme bruger man en ladeboks fra EON/Clever el. lign. 

Problemet er hvis den kun kan lades på én fase derhjemme selvom man kører med ladeboks fra EON/Clever eller med sin TMS UMC. 

Jeg kan ikke se hvordan det kan være tilfældet, hvis man kan lade med 3-faset Tesla vægoplader. Medmindre du kan uddybe din bekymring?

SuneH
SuneH Jan 17

@Noogi: Hvis det er korrekt, som beskrevet i indlæg #6 og #7 herover, at den kun kan lade på én fase (evt via et blåt stik), så er det da et problem. Og det er jo vist desværre hvad Tesla skriver.

Jeg tror bare vi må vente at se til de første bliver leveret til DK - så slutter gætterierne meget hurtigt og vi får vished for hvad der er op og ned i dette.

Noogi
Noogi Jan 17
Citat fra SuneH

@Noogi: Hvis det er korrekt, som beskrevet i indlæg #6 og #7 herover, at den kun kan lade på én fase (evt via et blåt stik), så er det da et problem. Og det er jo vist desværre hvad Tesla skriver.

Jeg tror bare vi må vente at se til de første bliver leveret til DK - så slutter gætterierne meget hurtigt og vi får vished for hvad der er op og ned i dette.

Det er 2 forskellige ting. Altså mobil lader specs og onboard lader specs.

Jeg fik en kort snak med en kontakt jeg har hos Tesla (ikke Danmark).

Model 3 kan AC lade med 3 faser ligesom S og X.

Sådan som jeg forstod det medfølger der rigtigt nok mobile connector med blåt og schuko stik. Til gengæld følger der et type 2 kabel med, som man tidligere skulle købe separat. Det gør sig nu gældende for alle Modeller, ikke kun Model 3.

Derudover kommer der en separat 3 fases mobil lader med rødt stik som man kan tilkøbe.

I det store hele giver det mening jf mit tidligere indlæg. Dvs de inkluderer det som er mest anvendt på farten... altså type 2 kabel. UMC er kun ment til dem som iblandt får brug for at mormorlade. Dem som lader hjemme bruger i 95% af tilfældene en fastmonteret ladeboks.

Hvis man alligevel får brug for 3 fases mobil ladning kan man købe den 3 fases mobile connector der kommer.

mbk
mbk Jan 17

Jeg vil tro at UMC fra S/X vil virke på Model 3 også, så man kan vel 'bare' få fat på den. Synes stadig det er for ringe af Tesla, de burde være klar med 3-faset UMC, jeg tror bare ikke de er færdige med at udvikle den og har så genbrugt US modellen med et Type-2 stik, måske den kan gå til højere end 16A, US kan gå ret højt.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 17
MOS
MOS Jan 17

Håber at mbk har ret. Det giver ikke mening, at Model 3 ikke får en 3-faset UMC som standard. Rødt industristik er langt mere almindeligt end det blå - i hvert fald her i Danmark.

Det giver heller ikke rigtig mening at tilkøbe en 3-faset UMC. Så har man pludselig en 1-faset UMC i overskud, som man ikke rigtig får brug for. Det er spild!

TorbenS
TorbenS Jan 18

Her er foto af ladestikket på en model 3 set i San Diego for 2 uger siden. Men det er selvfølgelig USA.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jan 18
Joe73
Joe73 Jan 20
Jeg sad og googlede lidt rundt for sjov og faldt over den her
https://evbiler.dk/...mobil-lader-11-22kw/
Den burde vel kunne løse problemet, hvis der er ventetid på at få en Tesla umc 3 fase mobillader og man har brug for 11kW opladning.
Eller hva?
PeterE
PeterE Jan 20

Jo, den burde virke - men så ville jeg når som helst hellere vælge Tesla egen UMC som udleveres til Model S, og som vist koster nogenlunde det samme.

mbk
mbk Jan 20

@PeterE netop  så hellere bare Tesla UMC fra S/X. 

Men den koster vist 5000, en Wall Charger er billigere.

PeterE
PeterE Jan 21
Citat fra mbk

@PeterE netop  så hellere bare Tesla UMC fra S/X. 

Men den koster vist 5000, en Wall Charger er billigere.

Enig, det er en smags sag. I praktisk brug har min UMC kun været brugt oppe i sommerhuset og mit type-2 kabel ude omkring. Jeg har en EON wallboks.
Sider: 1 2 »