Loading...
dk

Samlet information og tilbud Model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Daskino40
Daskino40 Jan 17 '19

Hvornår har du fået det tilbud på den forsikring fra KF? 

Citat fra DN Der er selvfølgeligt ansvar og kasko. Jeg troede ikke man kunne forsikre en bil uden ansvarsforsikring. Jeg skulle give 5.899 hvis jeg skulle have vejhjælp, syntes dog at have læst at der er noget vejhjælp fra Tesla.
Jeg har haft egen bil i 19 år uden skader og bor i Midtjylland og har alle mine andre forsikringer samme sted.

selsoe
selsoe Jan 18 '19

Jeg har lige talt med Købstedernes og postet resultatet i forsikringstråden:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5775?page=5#post-86452

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jan 18 '19
DN
DN Jan 18 '19
Citat fra Daskino40

Hvornår har du fået det tilbud på den forsikring fra KF?

Det gjorde jeg den 07.01

Ice2EV
Ice2EV Jan 20 '19

Glovis Captain skulle gå ind i Panama kanalen i løbet af det næste døgn. Afhængig af hans slot i sluserne.

Vi burde kunne se hans destination tirsdag morgen på tidligere link. Det er jo spændende om det er Zeebrügge, Norge eller?.

Glovis Cosmos er 5 dage bagefter. Hun ligger tværs af Tijuana, Mexico.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 20 '19
Ice2EV
Ice2EV Jan 21 '19

GC er just nu på vej ind i første Balboa sluse på stillehavsiden.

For dem der aldrig har prøvet en tur igennem Panama kanalen, så er det spændende med sådan nogle små tog skibet tøjres til, som trækker skibet igennem, tight i sluserne og hvis man går ud på bakken(det forreste af et skib, dækket hvor ankespil står) så er der ingen larm fra motorer, og man kan bare høre vandets risle med den reducerede fart, samtidig med man kan høre junglelyde. Det er lidt magisk.

jramskov
jramskov Jan 21 '19

Hvor mange dage tager sådan en sejltur fra Californien til Holland sådan cirka?

voersaa
voersaa Jan 21 '19
Citat fra jramskov

Hvor mange dage tager sådan en sejltur fra Californien til Holland sådan cirka?

Uden at vide noget særligt om det så er det min opfattelse at det er meget forskelligt afhængigt af planlægning og hvor meget brændstof man ønsker at bruge. Det virker ikke som at de sejlede med top fart fra San Fransisco  til Panama. Et gæt vil være 3,5 - 6 uger.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jan 21 '19
Ice2EV
Ice2EV Jan 21 '19

Det tager vel omkring 18-19 dage. 

Jo han gik mellem 17 og 18,5 knob, de kan ikke gå meget mere. De skal dog tage hensyn til vejret i forhold til lasten. Er der ringe vejr, så må de måske enten afvige fra direkte linie eller slå ned. Ellers kan der opstå skader på lasten.

De er grimme som arvesynden de bilbåde, men de er effektive og forholdsvis behagelige at være i. Det er de fordi de skal være "bløde" i bevægelserne, således lasten ikke flytter sig med inertien når skibet bevæger sig i søen.

Modsætningen er en katamaran ligesom Molslinien/bornholmstrafikken/Fjordline's de er stive/hårde i bevægelserne. I en bilbåd er begyndelses stabiliteten måske på 0,7-0,9 meter, hvorimod en katamaran har en begyndelses stabilitet på måske 75-80 meter. Det betyder at en katamaran har et sindsygt moment til at rette op straks den duver ud af vandret. Hvorimod en bilbåd blødt rettet op igen.

Måske er han igennem kanalen sent i aften, afhængig af forsinkelser i kanalen. Så burde han ændre hans ais til næste destination, vi kan håbe det er direkte EU og ikke via US eastcoast for at fylde damperen op eller aflevere dellast.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 21 '19
voersaa
voersaa Jan 21 '19

Kunne være fantastisk hvis de gør det på 18 - 19 dage så de lander i Europa inden udgangen af januar. Spørgsmålet er så bare hvor lang tid der skal bruges på transport til lille Danmark. Tvivler på at min bil er ombord (ser ud til at jeg er nr. 226 i Danmark) men man har lov at drømmer :-P

Magnus
Magnus Jan 21 '19
Noget der måske kunne medtages er et lille regneark som jeg har lavet til folk der ikke kommer til at kunne lade op derhjemme.

Regnearket sammenholder aktuelle priser fra Clever & E-on til M3, incl. det nye kampagne tilbud som E-on lige nu har til M3 ejere (https:///...-ladekort-tesla.html). De øvrige priser har jeg fundet hos Clever og E-on på deres hjemmesider.

I kan redigere i felterne til højre, herunder km. pr. uge, km pr. kWH og antal år i ønsker oversigt over, disse er som standard sat til mine tal, hvor jeg har googlet og læst mig frem til 6km pr. kWh. I kan dog bare taste det ind som I mener passer hvis I ved bedre. Dette tager naturligvis ikke højde for vampire drain som selvfølgelig også skal erstattes ved opladning, men burde give et overblik og ej hellere for evt. refusion af opladning derhjemme, da jeg ikke har styr på reglerne her.
jramskov
jramskov Jan 21 '19
Citat fra voersaa

Kunne være fantastisk hvis de gør det på 18 - 19 dage så de lander i Europa inden udgangen af januar. Spørgsmålet er så bare hvor lang tid der skal bruges på transport til lille Danmark. Tvivler på at min bil er ombord (ser ud til at jeg er nr. 226 i Danmark) men man har lov at drømmer :-P

Hvordan er det man finder ud af hvad nummer man er i køen?

selsoe
selsoe Jan 21 '19
Citat fra jramskov
Citat fra voersaa

Hvordan er det man finder ud af hvad nummer man er i køen?

Du logger ind på din Tesla konto og trykker på din faktura for depositum. Det er de sidste cifre i fakturanummeret. Jeg har nr. 218 :) 

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jan 21 '19
jramskov
jramskov Jan 21 '19

Tak. Jeg bestilte den 11/1, er nr. 323.

selsoe
selsoe Jan 21 '19

Interessant. Det ser allerede ud til at 2019 bliver et marginalt bedre år end 2018 for Tesla Danmark. ;) Sidste år solgte de 95 biler totalt: https://www.danskelbilalliance.dk/statistik

I 2018-tal (ifølge ovenstående statistik) er Model 3 allerede 3. mest solgte elbil - og vi er kun 3 uger inde i året (givet at alle reservationer ender i levering/køb).

Kia, Hyundai og Nissan får sikkert også rigtigt fine tal i år. Jeg tror det eneste der i virkeligheden holder dem tilbage er produktionskapacitet. Mon ikke M3 bliver årets mest solgte elbil?

KimT
KimT Jan 21 '19

De eneste der kan/vil levere elbiler i store mængder til det danske marked er jo Tesla. Alle andre producenter har ikke kapacitet nok til at danmark skulle kunne modtage mere end de få de får tildelt.

Så et eller andet sted at Kia vist skulle have tildelt hver forhandler 8 stk eNiro. Ud af de 116 Kona'er som er i landet er 49 reg. som firmabiler (med 99,9% sikkerhed demo biler). Og hvornår den næste sending kommer er der ingen der ved - måske først om 8 måneder. Jeg aner ikke hvordan det ser ud med Leaf 2.

Og de 400 som efter sigende skulle have skrevet sig op til en Audi kommer nok også til at vente et stykke tid på at de får produceret mængder som kan dække efterspørgslen i Norge og Tyskland.

Det skræmmer jo en del kunder væk, når de får at vide at de kan få bilen om 9 måneder. Lige nu sker der altså en del på markedet

DN
DN Jan 21 '19
Citat fra Ice2EV

Måske er han igennem kanalen sent i aften, afhængig af forsinkelser i kanalen. Så burde han ændre hans ais til næste destination, vi kan håbe det er direkte EU og ikke via US eastcoast for at fylde damperen op eller aflevere dellast.

Den er lige i dette øjeblik på vej ud af sidste slusekammer, så det "kører" bare.

selsoe
selsoe Jan 21 '19
Citat fra KimT

Det skræmmer jo en del kunder væk, når de får at vide at de kan få bilen om 9 måneder. Lige nu sker der altså en del på markedet

Tjah. Du taler til en forsamling der fik at vide at de fik en bil der endnu ikke eksisterede, 1 år efter de lagde 10K i depositum (eller rentefrit lån) og nu er der næsten gået 3 år. Men jeg ved hvad du mener. ;)

Ice2EV
Ice2EV Jan 21 '19
Citat fra DN
Citat fra Ice2EV

Den er lige i dette øjeblik på vej ud af sidste slusekammer, så det "kører" bare.

Så mangler vi bare 2. styrmanden får rettet AIS, så vi kan se destinationen!

Ice2EV
Ice2EV Jan 21 '19

Så kom der opdatering på destinationen: BE ZEE. Altså Belgien Zeebrügge ETA 3/2 kl 01:00 Local time.

voersaa
voersaa Jan 23 '19

Jeg har tilføjet en smule foreslået information samt lidt mere generisk information fra forum og nettet.

Sider: « 1 2 3 4 5 »