Loading...
dk

Samlet information og tilbud Model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
DN
DN Feb 25 '19
Citat fra jramskov

@DN Hvor på bilen har du fået solfilm monteret

Kun i sideruderne ind til videre. Vil egentligt gerne også have i bagruden, men den har jo sin egen toning og den skulle helst ikke blive for mørk. Så jeg afventer lige og ser.

tcf
tcf Feb 25 '19
DN, har du fået tonet både for og bag side ruder?
jramskov
jramskov Feb 25 '19

Vi har også solfilm på sideruderne ved bagsædet på vores nuværende bil, det er vi egentligt ganske tilfredse med at have. Hvad måtte du af med for at få det lavet?

P85DK
P85DK Feb 25 '19

@DN - vær indstillet på en bøde og påbud om at tage solfilmen af de forreste sideruder.hvis du møder en emsig Bent betjent

Captiva
Captiva Feb 25 '19

Jeg blev stoppet i en razzia tilbage i 2016 i vores MS og mødte netop den emsige ugen Jens betjent. og fik bøde for folie på forreste sideruder.

Værd at bemærke; ingen af ruderne var helt mørke (50% gennemsigtige på bagrude og bageste sideruder) og de forreste var såmænd 80% gennemsigtige (svagt tonet folie) så man netop ser forskellen, men 'Jens' holdte et hvidt papir på bagsiden og begyndte så at kratte i folien...som han ikke kunne få af, det sidder ret godt. Ventede bare på at han også gav kørselsforbud og indkaldelse til syn, men der stoppede forestillingen dog...

Men det er, hvis ikke en enlig svale så en sjælden en, for jeg har aldrig fjernet folien og ikke oplevet problemer siden.

Happy driving I jeres fine M3'er med eller uden folie

Captiva

DN
DN Feb 26 '19
Citat fra P85DK

@DN - vær indstillet på en bøde og påbud om at tage solfilmen af de forreste sideruder.hvis du møder en emsig Bent betjent

Det er nok ved at være 15 år siden jeg sidst er blevet stoppet. Men jeg valgte 35 i de bagerste sideruder og 50 foran så man kan se forskel. Selv hvis jeg skulle blive stoppet skal det godt nok være en der går op i det hvis han ligger mærke til det.

DN
DN Feb 26 '19
Citat fra jramskov

Hvad måtte du af med for at få det lavet?

Ved det faktisk ikke, har ikke fået en regning endnu. Fik det lavet i Silkeborg ved Nordisk solfilm, det er vanvittigt flot lavet.

P85DK
P85DK Feb 26 '19
Citat fra DN
Citat fra P85DK

@DN - vær indstillet på en bøde og påbud om at tage solfilmen af de forreste sideruder.hvis du møder en emsig Bent betjent

Det er nok ved at være 15 år siden jeg sidst er blevet stoppet. Men jeg valgte 35 i de bagerste sideruder og 50 foran så man kan se forskel. Selv hvis jeg skulle blive stoppet skal det godt nok være en der går op i det hvis han ligger mærke til det.

Kan være de er mere afslappet på dine kanter, men der er en del Teslaer som har fået påbuddet om at fjerne solfilm på de forreste sideruder og som Captiva med op til 80% lysgennemfald. Men det er jo ikke værre end at de så må af hvis du bliver stoppet :-)

Dvinge
Dvinge Aug 9 '19

Ang. forsikring, har jeg netop snakket med Købstædernes Forsikring, for at få et tilbud. Den årlige præmie ville være på 17.800 kr, med en selvrisiko på 6000. Tilbudet var baseret på en Tesla M3 AWD LR, 25000 km årligt, elitebelist og flyt af eksisterende forsikringer. Så ikke helt så billigt, som anført i starten af tråden.

Dog har jeg et tilbud hos Bauta(LB) på 10000 kr i årlig præmie, 3000 i selvrisiko med fri km. 

Laksefiskeren
Laksefiskeren Aug 9 '19
Quote from Dvinge

Ang. forsikring, har jeg netop snakket med Købstædernes Forsikring, for at få et tilbud. Den årlige præmie ville være på 17.800 kr, med en selvrisiko på 6000. Tilbudet var baseret på en Tesla M3 AWD LR, 25000 km årligt, elitebelist og flyt af eksisterende forsikringer. Så ikke helt så billigt, som anført i starten af tråden.

Dog har jeg et tilbud hos Bauta(LB) på 10000 kr i årlig præmie, 3000 i selvrisiko med fri km. 

Jeg giver 4900 ved FDM/TRYG
Dvinge
Dvinge Aug 9 '19
Citat fra Laksefiskeren
Quote from Dvinge

Ang. forsikring, har jeg netop snakket med Købstædernes Forsikring, for at få et tilbud. Den årlige præmie ville være på 17.800 kr, med en selvrisiko på 6000. Tilbudet var baseret på en Tesla M3 AWD LR, 25000 km årligt, elitebelist og flyt af eksisterende forsikringer. Så ikke helt så billigt, som anført i starten af tråden.

Dog har jeg et tilbud hos Bauta(LB) på 10000 kr i årlig præmie, 3000 i selvrisiko med fri km. 

Jeg giver 4900 ved FDM/TRYG

Fedt - jeg har lige snakket med FDM, de sagde 8333 til mig :)

Ice2EV
Ice2EV Aug 9 '19

Det virker ganske tilfældigt hvilke præmier der bliver udleveret fra forsikringsselskaberne på en vogn af samme konstellation... Det bør da ikke koste det dobbelte eller 3 dobbelte., bare fordi du bor på den anden side af kommunegrænsen eller i et postnummer ved siden af! 

 

PeterE
PeterE Aug 9 '19

De der præmier lyder lidt vilde, ring hele byen rundt :) De fleste Model S ejere havde samme problem i starten, det var nye biler og deres skadeshistorik var derfor ikke kendt af selskaberne. Og samtidig var det lidt uklart hvad det kostede når en Tesla blev skadet. De fleste Model S forsikringer er idag på 7-8000,- med forskellige selvrisikopræmier. Nogle lidt højere, og nogle - med typisk unge bilister - meget højere desværre.

God jagt på en ordentlig forsikring, og husk at billigt ikke altid er godt. Tjek lige www.trustpilot.dk før I springer på hvad som helst. Hvis skaden sker, så gider man ikke slås med forsikringen for at få sin bil på plads igen.

Sider: « 1 2 3 4 5