Jeg har bemærket at nogle funktioner i APPen / der styres via APPen har stoppet med at virke.
Det drejer sig specifikt om:
- Notifikation "charging completed" udgives ikke længere
- Preheating tænder ikke længere defrost på for- og bagrude ved lave temperaturer (under 5°C)
Den første bemærkede jeg omkring tidspunktet hvor den aktuelle version (3.8.0) af APPen blev lanceret omkring jul.
Den næste tog lidt længere tid at opdage. Da det jo var ret varmt indtil for nylig så jeg kiggede ikke på "defrosting" ved forvarmning, men i morges var det under 0°C og jeg ville have forventet at den ville tænde for defrosting funktionen. Det blev kun til opvarmin af kabinen, batteri samt sædevarme.
Har undersøgt begge punkter ved at åbne en ældre version (3.5.0) jeg havde på min gammel telefon og det forholder sig på samme måde. Har også forsøgt at geninstallere APPen, men nej, ingen held heller.
En standard MCU reboot gav ikke nogen effekt. Mangler dog at prøve en af de større reboots.
Bilen kører på seneste stabile release i v8.1 (2018.36.2). Det lader dog ikke til at det er årsagen. Problemerne opstod lang tid efter at jeg kom på 2018.36.2 og jeg har læst at nogle i US på v9 ser samme problem(er).
APPen lader heller ikke at være problemet da det er samme resultat på både den nye og en ældre version af APPen.
Er der andre herinde har bemærket det samme på deres Tesla?